Hmm.. sant. Nån som kan bringa klarhet i varför det finns två typer av 1950 boetten men inte av bettarini?Fast det finns både handvevade och automatiska versioner av typ alla andra modeller också.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hmm.. sant. Nån som kan bringa klarhet i varför det finns två typer av 1950 boetten men inte av bettarini?Fast det finns både handvevade och automatiska versioner av typ alla andra modeller också.
Fiffigt. Och praktiskt. 112 känns som old schoolFunkar såhär (snodd bild):
![]()
Fattar bara inte hur det funkar rent praktiskt om du har ett band på. Om det är oem med tuber kanske den sprintar ut när knappen trycks ned, men på ett icke oem band utan tub kanske stiftet liksom kärvar inne i bandet och hur fasen får man tag på det då?Funkar såhär (snodd bild):
![]()
Jag äger en radiomir 610 45 mm. Bara testat luminorn i butik vid flertalet tillfällen. Min erfarenhet är att radiomirs 45 mm från radiomir-serien bärs mindre än 44 mm luminors. Wire lugs, mindre höjd och inget kronskydd är förklaringen. Dock ganska stor krona på radiomirs. Men smaken är som baken, tror säkert att det är olika från person till person.har blivit sugen på att flippa min 112:a och prova en 45mm radiomir. Är någon som har ägt båda och har en jämförelse hur dom bärs storleksmässigt?
Jag har en 388 (45 mm). Den sitter bra och är större än standard, som de ska vara. Undrar om det inte är boetten du menar mer än skillnaden mellan Radiomir och Luminor? 1950-boetten med P9000-verket är mer välvt så hela baksidan ligger nog inte lika mycket an mot handleden som bettarini-boetten. Vi kanske ska lånbytas?har blivit sugen på att flippa min 112:a och prova en 45mm radiomir. Är någon som har ägt båda och har en jämförelse hur dom bärs storleksmässigt?
Den sprintar inte ut... jag fick med min 104:a, med ett plast verktyg (lång smal pinne) som syns på blid en för att trycka ner spärrknappen och en för att trycka ut sprinten... och med tuber så är det aldrig ett problem att få ut sprinten... Jag kör tuber på alla band även på icke oem.Fattar bara inte hur det funkar rent praktiskt om du har ett band på. Om det är oem med tuber kanske den sprintar ut när knappen trycks ned, men på ett icke oem band utan tub kanske stiftet liksom kärvar inne i bandet och hur fasen får man tag på det då?
Ok, tack för klargörandeDen sprintar inte ut... jag fick med min 104:a, med ett plast verktyg (lång smal pinne) som syns på blid en för att trycka ner spärrknappen och en för att trycka ut sprinten... och med tuber så är det aldrig ett problem att få ut sprinten... Jag kör tuber på alla band även på icke oem.
har blivit sugen på att flippa min 112:a och prova en 45mm radiomir. Är någon som har ägt båda och har en jämförelse hur dom bärs storleksmässigt?
Så sjukt mysiga toner
Jag har en 388 (45 mm). Den sitter bra och är större än standard, som de ska vara. Undrar om det inte är boetten du menar mer än skillnaden mellan Radiomir och Luminor? 1950-boetten med P9000-verket är mer välvt så hela baksidan ligger nog inte lika mycket an mot handleden som bettarini-boetten. Vi kanske ska lånbytas?![]()
är inte så orolig över diametern utan det var mer om den bärs större lug to lug. om jag förstår er rätt så bärs den snarare mindre då wireluggsen följer handleden bättre?Jag har ägt och använt Bettarini-Luminor och 45mm klassisk Radiomir i parallell. Radiomir är defintivt nättare. Inte riktigt lika hög, inget kronskydd och wirelugsen gör att den följer handleden mer. 47mm Radiomir bärs mycket större, framförallt på höjden. Nedan en bild på min gamla 425 ovanpå min gamla 210 som jämförelse.
![]()
är inte så orolig över diametern utan det var mer om den bärs större lug to lug. om jag förstår er rätt så bärs den snarare mindre då wireluggsen följer handleden bättre?
+1Japp, plus att den är lägre.
Fan så go 422 är!!Fortsätter på soltemat![]()
Tror 1950 boetterna kör med sprint modellen och övriga med skruv. Kan ha fel dock.Hur funkar det? Min 112 från 2015 måste jag ha mejsel till, bara på ena sidan dock.
Tror 1950 boetterna kör med sprint modellen och övriga med skruv. Kan ha fel dock.
Nej.. Men en pinfärsk bild på framsidan av en 312:a kan du få..;-pKan någon slänga upp en bild på baksidan av en 005a.
At your service....Kan någon slänga upp en bild på baksidan av en 005a.
Tackar![]()
At your service....
Move on; dags att vidga sina vyer och testa en annan modell nuKan någon slänga upp en bild på baksidan av en 005a.
Sålt 590?Move on; dags att vidga sina vyer och testa en annan modell nu![]()
Härlig bild!PAM320 söker sina rötter #toscana
![]()