• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

m_s

Patek
2-Faktor
Är det dina foton och din handled? Eftersom jag älskar min 359:a så har jag ju varit inne på den här också, men ... jag tycker den har lite väl mycket wrist presence. Det blir liksom för mycket av det goda. Eller? :)
Sorry nej stolen with pride från Hodinkee! Testade den dock på Krons för någon månad sedan. Eftersom den är helt matt så tycker jag den funkar riktigt bra. Hade det var shiny svart så hade det inte varit något vidare.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Det är ingen som vet var en PAM243 finns till salu, gärna med T-dail? Jag har hittat en, men den är på andra sidan jordklotet. Kanske finns det en lite närmare?
3230bd9e.jpg
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
673 - 663 (Stulet av en känd Paneristi från samma grupp på facebook).
13939517_10154120360304442_2113027963734890798_n.jpg


Blir ju sugen på en 663 helt klart. (673 är för lik min 372).
 
  • Like
Reactions: m_s

NDJD

Cartier
2-Faktor
Hallå folks.
Har läst igenom en stor del av tråden ( inte så effektiv på jobbet idag nej ) och är helt övertygad om att jag måste ha en Panerai.

Dock skulle jag vilja få en snabb nybörjarkurs i märket. De flesta andra märken har jag bra koll på, men jag tycker det är svårare här.

Vad är det för skillnad på alla serier?

Radiomir
Radiomir 1940
Luminor 1950
Luminor
Luminor Due

Vad ska man passa sig för? Något som är känt som mindre bra?

Jag var och testade en PAM00535 på Krons i går, och den satt som en smäck. Kändes mindre än 42mm som jag trodde var det största som jag kunde bära upp.
Bild stulen från nätet

3.jpg


Finns det någon liknande modell ni kan tipsa om? Jag behöver egentligen inte GMT-funktionen, men designen i övrigt är galet trevlig ( trots saknad av sandwich )
44 mm är också högst intressanta
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Hallå folks.
Har läst igenom en stor del av tråden ( inte så effektiv på jobbet idag nej ) och är helt övertygad om att jag måste ha en Panerai.
Dock skulle jag vilja få en snabb nybörjarkurs i märket. De flesta andra märken har jag bra koll på, men jag tycker det är svårare här.
Vad är det för skillnad på alla serier?
Radiomir
Radiomir 1940
Luminor 1950
Luminor
Luminor Due
Vad ska man passa sig för? Något som är känt som mindre bra?
Jag var och testade en PAM00535 på Krons i går, och den satt som en smäck. Kändes mindre än 42mm som jag trodde var det största som jag kunde bära upp.
Bild stulen från nätet

3.jpg

Finns det någon liknande modell ni kan tipsa om? Jag behöver egentligen inte GMT-funktionen, men designen i övrigt är galet trevlig ( trots saknad av sandwich )
44 mm är också högst intressanta
Utmärkt guide av @masterkiller - https://klocksnack.se/threads/att-välja-panerai.198/ :)
En 392 är kanske något du söker efter? :)
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Någon som har erfarenhet av RubberB till pannor? :)
Jag är grymt nöjd. Bästa gummit ever. Mjukt, följsamt, coolt. Har Luminor-modellen och har haft en del kommunikation med RubberB då min Luminor inte är en vanlig panna med 'screw bars', men de tog tillbaka armbandet och korrigerade så att den passar min. Kan inte göra annat än att rekommendera.
Vwl31BN.jpg
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Jag är grymt nöjd. Bästa gummit ever. Mjukt, följsamt, coolt. Har Luminor-modellen och har haft en del kommunikation med RubberB då min Luminor inte är en vanlig panna med 'screw bars', men de tog tillbaka armbandet och korrigerade så att den passar min. Kan inte göra annat än att rekommendera.
Ser ut som att det glappar mot boetten? Mer bilder? :)
 

m_s

Patek
2-Faktor
Fan nu vill jag ha ett Bruno Allegrini Gamma Divers Strap från DiStefano också. Inte bra för klockbudgeten detta när pengarna bara går åt till straps! :)
Men så sjukt mysigt!

DSCF2360_resize_exposure.jpg
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Säg att jag är en idiot och förbjud mig köpa det till 372:an. Men jag tror nånstans ändå det skulle bli bra...

image.jpeg
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Ytterligare en bild från gruppen på FB. Visst är 341 en historiskt speciell, cool och inte minst galet stor Panna (60mm), men på en minimal asiatisk handled ser det fan inte kul ut :p

image.jpeg
 
Topp