• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

hannes1988

Cartier
Ja den första som provar får gärna peta in en bild! :D finns ju nästan ingenting på nätet ännu. Vart helt dött sen mitten på maj någon gång, tänker att de stora drakarna typ hodinkee, ablogtowatch osv brukar vara rätt snabba på att få klämma på nya saker.
 

don.h

Cartier
Vilken tröttsam konstruktion... Jag har lyckats tappa den lilla skruven som håller fast skruvbladet i brist på bättre ord. att själva bladet sitter löst skulle egentligen inte spela någon roll om det inte vore för att knvivbladet snurrar om det inte är fastskruvat.. har givetvis andra mejslar att använda men vill ju kunna använda orginalet men jag vet samtidigt att jag aldrig kommer få tummen ur att skaffa en ny liten skruv att laga skruvmejseln med.. i-landsproblem..
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Vilken tröttsam konstruktion... Jag har lyckats tappa den lilla skruven som håller fast skruvbladet i brist på bättre ord. att själva bladet sitter löst skulle egentligen inte spela någon roll om det inte vore för att knvivbladet snurrar om det inte är fastskruvat.. har givetvis andra mejslar att använda men vill ju kunna använda orginalet men jag vet samtidigt att jag aldrig kommer få tummen ur att skaffa en ny liten skruv att laga skruvmejseln med.. i-landsproblem..
Har samma problem, eller har iofs bara tappat ena skruven till mejseln. Så den håller än. I värsta fall får man väl fixa en ny mejsel från @Nymans Ur 1851
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Vem blir först på KS med en sån här?

image.jpeg
 

BuckNaked

Breitling
Finns inget som är så Panerai som en 47mm- tex 372. Jag har en själv men skall byta till en 663- som är samma boett och base(utan sekundvisaren), men med brun ursnygg tavla.....

Jag har inga feta handleder....men det behövs inte heller....jag har sett kvinnor med 47mm Panerai på handen och det är ursnyggt!
 

NDJD

Cartier
2-Faktor
Hur många här är owg med sina pannor?
Är ruskigt sugen på att skaffa en, men kassören ( min blivande fru ) accepterar inte flera dyrare klockor i hemmet.

Därför måste jag i såna fall göra mig av med min Datejust för att göra plats.

Vad säger ni?
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Hur många här är owg med sina pannor?
Är ruskigt sugen på att skaffa en, men kassören ( min blivande fru ) accepterar inte flera dyrare klockor i hemmet.

Därför måste jag i såna fall göra mig av med min Datejust för att göra plats.

Vad säger ni?
Är inte owg med min Panna, men den får helt klart mest handledstid relaterat till min VC och vintageomega.
Vad gäller din fråga.. Är den retorisk? Valfri Panerai vs Datejust? Sääääälj!! Köööööööp Panerai!

Du kommer inte ångra dig en sekund.
 
Hur många här är owg med sina pannor?
Är ruskigt sugen på att skaffa en, men kassören ( min blivande fru ) accepterar inte flera dyrare klockor i hemmet.

Därför måste jag i såna fall göra mig av med min Datejust för att göra plats.

Vad säger ni?
Är OWG, om man bortser från en G-Shock som aldrig används, och det funkar utmärkt för mig med en 005:a. Känner även igen "problemet" med frun då "mein furher" resonerar liknande angående antalet klockor en man kan behöva.
Testa en Panna du!
 

Kai Kobra

Cartier
2-Faktor
Hur många här är owg med sina pannor?
Är ruskigt sugen på att skaffa en, men kassören ( min blivande fru ) accepterar inte flera dyrare klockor i hemmet.

Därför måste jag i såna fall göra mig av med min Datejust för att göra plats.

Vad säger ni?
Är i princip OWG med min Panna, kör i övrigt en SKX009 som billig beater och en Cartier dressare som knappt används. Använder Pannan till kostymen på jobbet, hemma, på resa....funkar hur bra som helst. Alltså - sälj DJ:n och köp en rejäl Panna, kommer bli hur bra som helst!
image.jpg
 

NDJD

Cartier
2-Faktor
Är i princip OWG med min Panna, kör i övrigt en SKX009 som billig beater och en Cartier dressare som knappt används. Använder Pannan till kostymen på jobbet, hemma, på resa....funkar hur bra som helst. Alltså - sälj DJ:n och köp en rejäl Panna, kommer bli hur bra som helst!
image.jpg

Skulle vilja påstå att jag är övertygad.
För jag kan aldrig tänka mig att jag hade fått andra råd i Datejusttråden ... :)
 

Kim

Panerai
Blir inga bilder på Due, de finns nämligen inte i butik ännu :( Krons trodde på nov/dec. Så de finns alltså inte i butik om någon var ute efter att testa.
 
Topp