Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
1an före betyder att det är samma modell som tidigare men med de nya verken i så att boetten är betydligt lägre.När det kommer till siffrorna vet jag att de allra senaste modellerna fått en 1 framför som tex nya Pam000 blir Pam1000, Pam005 blir Pam1005 osv. Men vad jag vet är det för att det är med snap on baklock istället för skruvat vilket sänkt wr från 300m till 100m. Lite slimmare mot handleden än tidigare vad jag läst..
Korrekt.1an före betyder att det är samma modell som tidigare men med de nya verken i så att boetten är betydligt lägre.
Sedan har jag för mig att inte alla nya varianter har press fit (det är tydligen inte snap) baklock? Tror bara det är så på instegsmodellerna.
Fast när jag kollar lite närmare verkar det som det bara är de lite "vassare" modellerna som uppgraderas med nya verk o slimmade case. T.ex. 1312 vs 312.Korrekt.
Fast när jag kollar lite närmare verkar det som det bara är de lite "vassare" modellerna som uppgraderas med nya verk o slimmade case. T.ex. 1312 vs 312.
Instegsmodellerna m 1XXX verkar bara fått downgrades. Gissar dock att nya bakstyckena kan göra helhetsintrycket slimmare/lägre.
Sedan verkar enligt hemsidan alla basmodeller ur gamla serien utgått medan ex. 312 och 1312 erbjuds parallellt...
http://www.panerai.com/en/collectio...uminor-base-logo-acciaio---44mm_pam01000.htmlEn undran; har googlat lite coola bilder på Panerai och sett några bilder på dykare iklädda olika Pam's...på brun kalv! Är det så att dessa är vattentåliga?
Panerai straps must be washed in warm water and left to dry. It is important not to dry them on a hot surface or expose them to direct sunlight, because the rapid evaporation of the water could damage their shape and quality. After each immersion in the sea or a swimming pool, carefully rinse the strap with fresh water.
Det var som fanken. Men, det är klart, det sliter väl. Men några pooldopp om året verkar ju funka. Ska det snorklas i saltvatten är det ju bara att byta till gummithttp://www.panerai.com/en/collectio...uminor-base-logo-acciaio---44mm_pam01000.html
Det verkar ju som att det ska funka! Dock vet jag inte hur det påverkar livslängden på bandet...
Det är ju fortfarande Unitas verk men precis som du säger, den nya boetten som sitter på ex 510/560/590.. Var väl egentligen 634 som var först med denna kombo1an före betyder att det är samma modell som tidigare men med de nya verken i så att boetten är betydligt lägre.
Sedan har jag för mig att inte alla nya varianter har press fit (det är tydligen inte snap) baklock? Tror bara det är så på instegsmodellerna.
Klart som fasen att de tål vatten!!!En undran; har googlat lite coola bilder på Panerai och sett några bilder på dykare iklädda olika Pam's...på brun kalv! Är det så att dessa är vattentåliga?
De nya modellerna i 3-serien har ju även fått nya coola visareFast när jag kollar lite närmare verkar det som det bara är de lite "vassare" modellerna som uppgraderas med nya verk o slimmade case. T.ex. 1312 vs 312.
Instegsmodellerna m 1XXX verkar bara fått downgrades. Gissar dock att nya bakstyckena kan göra helhetsintrycket slimmare/lägre.
Sedan verkar enligt hemsidan alla basmodeller ur gamla serien utgått medan ex. 312 och 1312 erbjuds parallellt...
Nice ju!
Nästan för bra o s vKlart som fasen att de tål vatten!!!
Däremot att duscha dagligen under en långre period sliter nog..
Mkt bra!Från början körde ju dykarna sina Panerai klockor på infettade läderremmar som gjorde dom vattentåliga. Har även läst om en viss behandling som heter Kodiak och det säljs även idag vissa after market remmar som är behandlade på detta vis:
http://forums.watchuseek.com/f30/or...f-straps-151770.html#/topics/151770?_k=2nof2s
Så satans prkatiskt, behöver man inte byta till gummi om man inte är sugen på den just dåOch ytterligare en tråd om dessa straps med mer info:
http://forums.watchuseek.com/f16/anonimo-patent-kodiak-process-576354.html#/topics/576354?_k=aydf9o
Personligen så älskar jag ju både klockor och straps som tål att blötas ner trots att mitt nya inköp av ett oem asso plus mitt monte carlo inte kommer att bli blöta haha.
Ha ha, på tok för många. Har dock sålt det mesta så har bara denim och ett Hirsch heritage som jag använder. Original lädret och gummit ligger i boxen och där får dom stanna. Har dock beställt ett Ponte Vecchio som hämtas i Liverpool om 2 veckor.Nice ju!
Men hur många straps har du köpt på dej nu egentligen?
Aha!! GrattisHa ha, på tok för många. Har dock sålt det mesta så har bara denim och ett Hirsch heritage som jag använder. Original lädret och gummit ligger i boxen och där får dom stanna. Har dock beställt ett Ponte Vecchio som hämtas i Liverpool om 2 veckor.
Eller på min 610a . Var hittar jag de där banden?@Ernesto :
Ett kampfschwimmer läder likt de som satt på din föregångare skulle ju passa som handen i handsken annars
Nyare versioner:
Skulle "liva upp" din 425 rejält
@Ernesto :
Ett kampfschwimmer läder likt de som satt på din föregångare skulle ju passa som handen i handsken annars
Nyare versioner:
Skulle "liva upp" din 425 rejält
Klart som 17 de skulle passa din 610!Eller på min 610a . Var hittar jag de där banden?
Listar typ 2700:-..@Janne2000 , vad fick du ge för ditt asso föresten? 2500?