• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blev rätt bra ändå o shit va skönt det är mitt nya Assolutamente strap. Inte alls så styvt o hårt!:)
image.jpeg

image.jpeg
 
Halloj, är det någon som vet eller kan lista ut varför 392:an (dvs. 42mm Luminor 1950) är rate:ad till 100m när storebror 312 (44mm Luminor 1950) är rate:ad till 300m? (Same goes for 1392 vs 1312.)
 
Halloj, är det någon som vet eller kan lista ut varför 392:an (dvs. 42mm Luminor 1950) är rate:ad till 100m när storebror 312 (44mm Luminor 1950) är rate:ad till 300m? (Same goes for 1392 vs 1312.)
det är en väldigt bra fråga. jämförde de just i comparator på panerai.com. den enda anledningen jag kan komma på är att 42 mm har mindre space för tätning - de har ju båda samma urverk, p.9000. rimligt? ren gissning från min sida.
 
Instämmer i tidigare svar angående wr på 392 men skulle nog tippa på att den trots allt håller för mer än 100m..
Skulle du provtrycka den på 150-200m skulle den förmodligen klara det oxå!
 
Tillbaka
Topp