• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

image.jpeg
Eftersom @m8rt verkar jobba om dagarna går jag in i hans ställe :)
Vad är det för ref?
 
Visst är det så att P.5000-verket hade lite barnsjukdomar..? Gick ojämnt på fullt uppdrag osv.
@Janne2000; visst snackade vi om detta för ett tag sedan?

Är detta åtgärdat nu eller är det ett fortsatt problem? OM man skulle ge sig ut och leta efter en panna med 8-dagarsverk i, är det en speciell serie man ska titta på för att undvika bekymmer?
 
Visst är det så att P.5000-verket hade lite barnsjukdomar..? Gick ojämnt på fullt uppdrag osv.
@Janne2000; visst snackade vi om detta för ett tag sedan?

Är detta åtgärdat nu eller är det ett fortsatt problem? OM man skulle ge sig ut och leta efter en panna med 8-dagarsverk i, är det en speciell serie man ska titta på för att undvika bekymmer?
Stämmer att det funnits en del klockor (inkl. min 590) med det verket som drabbats. Numera ska det vara åtgärdat.
Det som dock verkar gälla för verket även när det är tiptop (så även för min åtgärdade och nyservade) är att den drar lite snabbare i början av en 8-dagarscykel, men planar ut och landar i ett bra snitt med Paneraimått mätt.
 
Tillbaka
Topp