Det finns ju på en Radiomir, hobnail + sandwich. Tror det är PAM197..
Dock så är jag mer för luminor, med kronskydd. Det är Panerai för mig![]()
Hoppas ni vet att Radiomir (utan kronskydd) ändå är orginaletHåller med. Kronskyddet är ju Panerais DNA
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det finns ju på en Radiomir, hobnail + sandwich. Tror det är PAM197..
Dock så är jag mer för luminor, med kronskydd. Det är Panerai för mig![]()
Hoppas ni vet att Radiomir (utan kronskydd) ändå är orginaletHåller med. Kronskyddet är ju Panerais DNA
Här kommer en Radiomir med kronskyddHoppas ni vet att Radiomir (utan kronskydd) ändå är orginalet![]()
Ser ut som en 312 det därLunchdags
![]()
YupSer ut som en 312 det där![]()
Där satt den!Hoppas ni vet att Radiomir (utan kronskydd) ändå är orginalet![]()
"Hoppas ni vet att Radiomir (utan kronskydd) ändå är orginalet![]()
Exakt! T.o.m. Radiomir med kronskydd är mer orginal än Luminor med kronskydd.![]()
Här kommer en Radiomir med kronskydd(bild stulen från nätet)
112?Fika på jobbet.
![]()
Ordning i leden!
You know it!
Yes! Men andra kanske inte vet. Fick inte vara ordningsman i skolan så jag tar igen det nuYou know it!![]()
Vad är det för urverk i 112an? Visst är den i Luminor-serien (dvs inte Luminor 1950)?Fika på jobbet.
![]()
Ah, då förstår jag!Yes! Men andra kanske inte vet. Fick inte vara ordningsman i skolan så jag tar igen det nu![]()
Exakt. Luminor Base med OP X som bygger på ETA 6497.Vad är det för urverk i 112an? Visst är den i Luminor-serien (dvs inte Luminor 1950)?
Varfaen har du varit![]()
Grattis och välkommen in i värmen.Då vart man med i gänget, sålde min Omega och fick hem min 111a idag![]()
Tackar. Där lärde man sig något nytt.Exakt. Luminor Base med OP X som bygger på ETA 6497.
Ju nyare desto bättre kort o gott. Men precis som @Palenkovich säger så går även de allra nyaste för fort vid fullt uppdrag eller rättare sagt de går inte ens att mäta upp under de första 10 minuterna vid fullt uppdrag. Efter ca 10 min går min iaf +/- 10 sek..Visst är det så att P.5000-verket hade lite barnsjukdomar..? Gick ojämnt på fullt uppdrag osv.
@Janne2000; visst snackade vi om detta för ett tag sedan?
Är detta åtgärdat nu eller är det ett fortsatt problem? OM man skulle ge sig ut och leta efter en panna med 8-dagarsverk i, är det en speciell serie man ska titta på för att undvika bekymmer?
"Synd" bara att denna bjässe är 60mm...![]()
Här kommer en Radiomir med kronskydd(bild stulen från nätet)
Kinatecknet var coolt, men kanske inte på en panna tycker jag.Vad tycker ni förresten om nya Pam366 (FU) som är en limiterad edition för den kinesiska marknaden?
![]()
Vette 17 vad (eller om) jag tycker om en Panna med kinatecken...
Kinatecknet var coolt, men kanske inte på en panna tycker jag.