• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hej,
Åsikterna gällande Jälmers Ur är olika här på forumet har jag förstått.
Till saken hör att dom har en Panerai PAM312 -15 till salu med en prislapp på 56.900:- ( Nymans pris: 69.400:- ) som lockar mig lite.
Nu är jag sådan att jag helst köper nytt och gärna i butik (AD) så blir det en Panerai så blir det förmodligen köp hos Nymans.
Men det vore intressant att höra vad den samlade truppen här anser om Jälmers objekt samt eventuella erfarenheter av just PAM312 är det något man bör tänka på gällande denna modell, skall man kanske kolla på någon annan modell.
Kanske inte ok att länka till annons, då får någon (Denke) ta bort den.
https://www.blocket.se/alvsborg/Panerai_Luminor_Marina_1950_PAM_312_2015_67392778.htm?ca=11&w=3
 
Hej,
Åsikterna gällande Jälmers Ur är olika här på forumet har jag förstått.
Till saken hör att dom har en Panerai PAM312 -15 till salu med en prislapp på 56.900:- ( Nymans pris: 69.400:- ) som lockar mig lite.
Nu är jag sådan att jag helst köper nytt och gärna i butik (AD) så blir det en Panerai så blir det förmodligen köp hos Nymans.
Men det vore intressant att höra vad den samlade truppen här anser om Jälmers objekt samt eventuella erfarenheter av just PAM312 är det något man bör tänka på gällande denna modell, skall man kanske kolla på någon annan modell.
Kanske inte ok att länka till annons, då får någon (Denke) ta bort den.
https://www.blocket.se/alvsborg/Panerai_Luminor_Marina_1950_PAM_312_2015_67392778.htm?ca=11&w=3
312 är en klart trevlig modell, så kör på!
OM du överväger att köpa den hos Jälmers (som är en gråhandlare) kan du lika gärna köpa en sprillans ny för 52k från beprövad italiensk gråhandlare..
 
Hej,
Åsikterna gällande Jälmers Ur är olika här på forumet har jag förstått.
Till saken hör att dom har en Panerai PAM312 -15 till salu med en prislapp på 56.900:- ( Nymans pris: 69.400:- ) som lockar mig lite.
Nu är jag sådan att jag helst köper nytt och gärna i butik (AD) så blir det en Panerai så blir det förmodligen köp hos Nymans.
Men det vore intressant att höra vad den samlade truppen här anser om Jälmers objekt samt eventuella erfarenheter av just PAM312 är det något man bör tänka på gällande denna modell, skall man kanske kolla på någon annan modell.
Kanske inte ok att länka till annons, då får någon (Denke) ta bort den.
https://www.blocket.se/alvsborg/Panerai_Luminor_Marina_1950_PAM_312_2015_67392778.htm?ca=11&w=3

Jag har en PAM388 som har samma urverk, P9000. Det är ett bekymmersfritt verk. Det jag kan säga är att klockan hos Jälmers sannolikt är en kanonbra klocka som kommer att ge dig ett bekymmersfritt ägande. Sen kan jag ha synpunkter på priset, men det är upp till dig. När det gäller Jälmers ur så vet jag det finns åsikter, men jag kom in i detta träsk genom att köpa en klocka privat som sålts ny av Jälmers ur. Vi gjorde upp affären i butiken och jag fick hjälp med att justera länken. Den klockan var suverän och bemötande från Jälmers ur kände jag mig trygg i och jag brukar vara känslig för sånt. Jag jobbade i många år i ett multinationellt företag som hade som vision 96 % nöjda kunder. De insåg att 100 % är en utopi.

Här har du ett gäng till att jämföra med:
https://www.chrono24.se/search/index.htm?query=pam312&dosearch=true&searchexplain=1
 
Köpsugen.
Frågan är vilken det blir...
min 610 längst t.v.
1) 564 (de hade inte 562 inne)
X) 590
2) 560

flera pannor.JPG

Sen har vi bubblaren 510 också...
En sak är säker, måste vara från Luminor-serien (dvs inte en 1950)
 
Köpsugen.
Frågan är vilken det blir...
min 610 längst t.v.
1) 564 (de hade inte 562 inne)
X) 590
2) 560

flera pannor.JPG

Sen har vi bubblaren 510 också...
En sak är säker, måste vara från Luminor-serien (dvs inte en 1950)
Jag tappade bort mig i din uppräkning, men den med det ljusbruna armbandet tycker jag är ren och symmetrisk.
 
Jag tappade bort mig i din uppräkning, men den med det ljusbruna armbandet tycker jag är ren och symmetrisk.
Exakt. Det är + på 590. Minus är att jag inte är helt sålt på färgen på siffrorna, än...
574an i titan är ball på något sätt, även om jag är ytterst tveksam till färgen på armbandet. Går ju iofs att byta.
560 är clean och bra på alla sätt. Finns inte mycket minus på den.
 
Tillbaka
Topp