@m8rt, har du några lumeshots på din 630?
näe... Det här är väl det närmaste jag kommer: https://instagram.com/p/BIznr6pgDGh/
Får åtgärda vid tillfälle.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
@m8rt, har du några lumeshots på din 630?
312 är en klart trevlig modell, så kör på!Hej,
Åsikterna gällande Jälmers Ur är olika här på forumet har jag förstått.
Till saken hör att dom har en Panerai PAM312 -15 till salu med en prislapp på 56.900:- ( Nymans pris: 69.400:- ) som lockar mig lite.
Nu är jag sådan att jag helst köper nytt och gärna i butik (AD) så blir det en Panerai så blir det förmodligen köp hos Nymans.
Men det vore intressant att höra vad den samlade truppen här anser om Jälmers objekt samt eventuella erfarenheter av just PAM312 är det något man bör tänka på gällande denna modell, skall man kanske kolla på någon annan modell.
Kanske inte ok att länka till annons, då får någon (Denke) ta bort den.
https://www.blocket.se/alvsborg/Panerai_Luminor_Marina_1950_PAM_312_2015_67392778.htm?ca=11&w=3
Hej,
Åsikterna gällande Jälmers Ur är olika här på forumet har jag förstått.
Till saken hör att dom har en Panerai PAM312 -15 till salu med en prislapp på 56.900:- ( Nymans pris: 69.400:- ) som lockar mig lite.
Nu är jag sådan att jag helst köper nytt och gärna i butik (AD) så blir det en Panerai så blir det förmodligen köp hos Nymans.
Men det vore intressant att höra vad den samlade truppen här anser om Jälmers objekt samt eventuella erfarenheter av just PAM312 är det något man bör tänka på gällande denna modell, skall man kanske kolla på någon annan modell.
Kanske inte ok att länka till annons, då får någon (Denke) ta bort den.
https://www.blocket.se/alvsborg/Panerai_Luminor_Marina_1950_PAM_312_2015_67392778.htm?ca=11&w=3
560 är ju riktigt bra! Jag hade kört på den. För 590 har inte sandwichtavla va?Köpsugen.
Frågan är vilken det blir...
min 610 längst t.v.
1) 564 (de hade inte 562 inne)
X) 590
2) 560
Sen har vi bubblaren 510 också...
En sak är säker, måste vara från Luminor-serien (dvs inte en 1950)
För mycket på tavlan för min smak.Vad tycker vi om 531? Bu eller bä? Pest eller kolera? Vass eller asball?
Mmm, fast om man jämför med de andra GMT-pannorna så är ju den här lättförståelig och ändå relativt clean, kan jag nog tycka. (Det betyder inte att jag förringar din åsikt)För mycket på tavlan för min smak.
Clean GMT!Mmm, fast om man jämför med de andra GMT-pannorna så är ju den här lättförståelig och ändå relativt clean, kan jag nog tycka. (Det betyder inte att jag förringar din åsikt)
Alltså, det här med GMT-visaren bakom timvisaren ... jag vet inte varför, men jag stör mig så oerhört på den.
Clean GMT!
(Förstår vad du menar dock) (ref 320)
Den är ju det. Halvlik tavla som min 610 dock. Inget fel bara ett konstaterande. De hade alla (osäker på 590) sandwich-tavla när de släpptes fick jag lära mig. Senare årsmodell är utan sandwich.560 är ju riktigt bra! Jag hade kört på den. För 590 har inte sandwichtavla va?
Tveksam. Dock inte ful. Mer oklarVad tycker vi om 531? Bu eller bä? Pest eller kolera? Vass eller asball?
Äsch! Är man hemma behöver man ju inte den så ofta.Alltså, det här med GMT-visaren bakom timvisaren ... jag vet inte varför, men jag stör mig så oerhört på den.
Nej, och just därför behöver man inte köpa en GMT-modell allsÄsch! Är man hemma behöver man ju inte den så ofta.
Blanda sandwich + sausage får mig förbannad.Vad tycker vi om 531? Bu eller bä? Pest eller kolera? Vass eller asball?
Enkelt - 590!Köpsugen.
min 610 längst t.v.
X) 590
2) 560
Jag tappade bort mig i din uppräkning, men den med det ljusbruna armbandet tycker jag är ren och symmetrisk.Köpsugen.
min 610 längst t.v.
X) 590
2) 560
Om det ändå var så enkelt.Enkelt - 590!
Lägg ut en förfrågan i köpestråden på en begagnad 590 så blir tröskeln lägre.Om det ändå var så enkelt.
Exakt. Det är + på 590. Minus är att jag inte är helt sålt på färgen på siffrorna, än...Jag tappade bort mig i din uppräkning, men den med det ljusbruna armbandet tycker jag är ren och symmetrisk.
Låter farligt... Men du har nog helt rätt. Får sova på sakenLägg ut en förfrågan i köpestråden på en begagnad 590 så blir tröskeln lägre.
Snygg! Har börjat digga visarna på senaste tiden!Vad tycker vi om 531? Bu eller bä? Pest eller kolera? Vass eller asball?
Har inte Palle @Palenkovich en till salu, en 590 alltså.Låter farligt... Men du har nog helt rätt. Får sova på saken
Tja, det är ju fortfarande användbart när jag reser. Men visst, det är inget jag har behov av varje dag.Nej, och just därför behöver man inte köpa en GMT-modell alls
590 är schysst!Köpsugen.
min 610 längst t.v.
X) 590
2) 560
Tja, om någon Paneraibroder är tillräckligt sugen såHar inte Palle @Palenkovich en till salu, en 590 alltså.
Detsamma!244 på croco idag . Ha en fin fredag panerister