• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IMG_20160927_105230.jpg
 
Kära Paneraitråden, jag har i-landsproblem. Jag har hittat min ”nästa” klocka, min nya graal, klockan som perfekt binder ihop alla andra jag har, som täpper till hålet. Har suktat sen i våras efter något liknande, och har nyligen insett exakt vad jag är ute efter, ni har sett mig posta en bild på den tidigare i tråden. Har utforskat allt om den på Internet till höger och vänster, bl.a. har jag lärt mig att den tillverkades i låga volymer mellan 2011 och 2013. Ibland dyker den upp på ebay eller chrono24, och oftast i USA (vilket innebär importmoms), så den är inte lätt att få tag på, förutom att den inte är direkt billig. Jag samlar pengar just nu och tänker att det får bli en 40-årspresent till mig själv eller så till nästa sommar då jag fyller år. Idag, fucking jävla idag, dyker det upp ett exemplar till salu på KS, här i Stockholm till råga på allt, av en trustworthy snubbe vid namn @Ekstrand för en rimlig slant. Så, till mitt problem … vilken bank rånar jag? Kan man pantsätta barn? Finns det någon filantrop med pengar över i krokarna? Får man köpa på avbetalning med leverans först i vår (jag ska inte ha fler pannor 2016!)?

... jag inser att mitt problem främst ligger i att jag inte är en OWC utan mer av en samlare. :(

Haha ledsen om jag ställt till problem för dig!

Här har du lite inspiration till en lösning;
2869486_520_292.jpg
 
Tillbaka
Topp