• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nej, jag är rätt så säker på att det var en djupare sandwich på 372:an. Däremot kanske det också kan ha att göra med att fejk-patinan ger ett annat djup än den gröna lysmassan... Ingen deal breaker i mitt fall, var bara nyfiken ifall någon annan sett samma sak.
Du har inte sett fel, det är olika tjocklek på tavlan mellan olika modeller. Varför det är så, eller om det beror på tillverkningsår vet jag inte.
 
Du har inte sett fel, det är olika tjocklek på tavlan mellan olika modeller. Varför det är så, eller om det beror på tillverkningsår vet jag inte.
Korrekt. Är ganska enkelt att se själv; ta en titt på tex 512/513/574/575 osv och jämför med ett gäng Luminors. Syns ganska tydligt att hålen är djupare i de sistnämnda fallen..
Iofs inte så lätt att visa på bild, men försöka går ju. 512 till vänster..

512.jpg
 
Är det bara jag, eller är det skillnad på sandwich och sandwich? Var och klämde på några klockor på Krons i förra veckan och tyckte att 560 inte hade lika djupt utskurna siffror som t.ex. 372. Tycker det var finare med mer djup i siffrorna/index.
Det är inte samma sandwich konstruktion på 560 o 372. Nyare 560 (från -16) har en tavla som är lätt urgröpt o ifylld o således inte traditionell sandwich..
IMG_5782.JPG
 
Det är inte samma sandwich konstruktion på 560 o 372. Nyare 560 (från -16) har en tavla som är lätt urgröpt o ifylld o således inte traditionell sandwich..
IMG_5782.JPG
Har äldre 560 samma djup? Eller de är mer åt 372 hållet? Spanar också på en 510 men den fick jag inte i handen hos Krons... Men antar den är mer lik 560 i utformning då det bara en subsekund som skiljer dom i princip.
 
Har äldre 560 samma djup? Eller de är mer åt 372 hållet? Spanar också på en 510 men den fick jag inte i handen hos Krons... Men antar den är mer lik 560 i utformning då det bara en subsekund som skiljer dom i princip.
Äldre 560 har "riktig" sandwich men den "riktiga" sandwichen har fasats ut från Base-modellwrna..
Tror 590 var den första modellen med samma typ av "halv-sandwich" som min 560 har..
 
Tillbaka
Topp