Say what?Några frågor och fungerar kring den fränaste Pannan:
- Har dessa alltid haft den där snabbfattningen för byte av armband?
- Vad är det för mått lug till lug?
- Vilket år slutade de med Tritium?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Say what?Några frågor och fungerar kring den fränaste Pannan:
- Har dessa alltid haft den där snabbfattningen för byte av armband?
- Vad är det för mått lug till lug?
- Vilket år slutade de med Tritium?
Du har inte sett fel, det är olika tjocklek på tavlan mellan olika modeller. Varför det är så, eller om det beror på tillverkningsår vet jag inte.Nej, jag är rätt så säker på att det var en djupare sandwich på 372:an. Däremot kanske det också kan ha att göra med att fejk-patinan ger ett annat djup än den gröna lysmassan... Ingen deal breaker i mitt fall, var bara nyfiken ifall någon annan sett samma sak.
Korrekt. Är ganska enkelt att se själv; ta en titt på tex 512/513/574/575 osv och jämför med ett gäng Luminors. Syns ganska tydligt att hålen är djupare i de sistnämnda fallen..Du har inte sett fel, det är olika tjocklek på tavlan mellan olika modeller. Varför det är så, eller om det beror på tillverkningsår vet jag inte.
Vad f*n... Chefen kom in och jag tryckte på svara och stängde ner!Say what?Vilken ref tänker du på?
Just in time!Då var man med en 112:a
![]()
Snyggt och ruskigt bra timingDå var man med en 112:a
![]()
Tackar!KS snyggaste panna asså..
Den där lilla Firenze-texten gör så mycket för balansen, och sunbursttavlan..![]()
Skönt första repan avklarad!Tackar!
Men helvete jag har fått en liten repa på glasringen |€~€{*{+~'bcbd]%]%}*{
Ångrar att jag sålde 005:n så gått och funderat på det sedan dess. Sedan dök det upp en annan 112 som jag fick ett väldigt bra erbjudande på men tvekade lite och så tog Matts den så när den här dök upp och jag fick den till nästan lika bra pris så var det bara att slå till.Snyggt och ruskigt bra timing![]()
Det är inte samma sandwich konstruktion på 560 o 372. Nyare 560 (från -16) har en tavla som är lätt urgröpt o ifylld o således inte traditionell sandwich..Är det bara jag, eller är det skillnad på sandwich och sandwich? Var och klämde på några klockor på Krons i förra veckan och tyckte att 560 inte hade lika djupt utskurna siffror som t.ex. 372. Tycker det var finare med mer djup i siffrorna/index.
Nej inte alls skönt , jävla dragkjedjor!!!!Skönt första repan avklarad!![]()
Såja, grattis!Tackar!
Men helvete jag har fått en liten repa på glasringen |€~€{*{+~'bcbd]%]%}*{
Kommer fan inte kunna sova nuSåja, grattis!Nu kan du börja använda den på riktigt!
Haha då blir du utan den för länge eftersom allt in house fortfarande måste skickas iväg....Nej inte alls skönt , jävla dragkjedjor!!!!
Funderar på att lämna in den för byte av glasring.
Har äldre 560 samma djup? Eller de är mer åt 372 hållet? Spanar också på en 510 men den fick jag inte i handen hos Krons... Men antar den är mer lik 560 i utformning då det bara en subsekund som skiljer dom i princip.Det är inte samma sandwich konstruktion på 560 o 372. Nyare 560 (från -16) har en tavla som är lätt urgröpt o ifylld o således inte traditionell sandwich..
![]()
Det är inte samma sandwich konstruktion på 560 o 372. Nyare 560 (från -16) har en tavla som är lätt urgröpt o ifylld o således inte traditionell sandwich..
![]()
Du säljer den till mig så är du av med problemet!Kommer fan inte kunna sova nu
Grattis!Då var man med en 112:a
![]()
Pig-dial på första och Sandwich på andra?Lånar en bild av Ekstrand för att det syns så väl i det ljuset.
Är båda sandwich?
(PAM416)
![]()
(PAM112)
![]()
Jo, men bortsett grisen så är ju lysmassan nedsänkt i tavlan. Var mer den jämförelsen jag var ute efter. Även på 610 ser sandwichen grundare ut, som på 416 här ovan.Pig-dial på första och Sandwich på andra?
Gick in på nymans och öppnade plånbokenvart fasiken hittar ni alla 112 ...
Både den jag köpte och den Matts har är genom KS. Min var aldrig ute på annons här men är genom KS den med.vart fasiken hittar ni alla 112 ...
Pig-dial på första och Sandwich på andra?
Lånar en bild av Ekstrand för att det syns så väl i det ljuset.
Är båda sandwich?
(PAM416)
(PAM112)
/QUOTE]
Äldre 560 har "riktig" sandwich men den "riktiga" sandwichen har fasats ut från Base-modellwrna..Har äldre 560 samma djup? Eller de är mer åt 372 hållet? Spanar också på en 510 men den fick jag inte i handen hos Krons... Men antar den är mer lik 560 i utformning då det bara en subsekund som skiljer dom i princip.