• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fieldtesting av Panerai igår.

Åkte Wildfire på Kolmården och kan berätta att en 372 INTE klarar 3,75 G.
Stannade under åket. Lite lattjo.
Nästa gång - om det blir en nästa :nailbiting: - ska en vintage sportrolle utsättas för motsvarande.

Och en bild för ordningens skull:

IMG_4184.JPG
 
Fieldtesting av Panerai igår.

Åkte Wildfire på Kolmården och kan berätta att en 372 INTE klarar 3,75 G.
Stannade under åket. Lite lattjo.
Nästa gång - om det blir en nästa :nailbiting: - ska en vintage sportrolle utsättas för motsvarande.

Och en bild för ordningens skull:

IMG_4184.JPG
Stannade? Wildfire? Jag hänger inte med :p
 
Fullkomligt förälskad i denna pjäs, är riktigt glad att jag tog steget och vågade testa Panerai. Det är verkligen en speciell känsla att bära jämfört med mycket annat jag testat.
Har ni några förslag på straps som skulle kunna passa på 425?
IMG_20161003_011510.jpg
 
om jag helst vill ha smörgås ... guldiga visare ... helst inte sekundvisare men det funkar ... "gula/guldiga/fake patina" siffror ... 44 ... och TÅL VATTEN
då finns inte detta ur va ? o_O
 
om jag helst vill ha smörgås ... guldiga visare ... helst inte sekundvisare men det funkar ... "gula/guldiga/fake patina" siffror ... 44 ... och TÅL VATTEN
då finns inte detta ur va ? o_O

Det närmaste du kommer är nog 390 men då är det sausage dial. 351 är också ett alternativ men längre från din spec med datum och sekund.
Du kan alltid köpa en 112a och få guldvisare eftermonterade :)
 
Är det bara jag, eller är det skillnad på sandwich och sandwich? Var och klämde på några klockor på Krons i förra veckan och tyckte att 560 inte hade lika djupt utskurna siffror som t.ex. 372. Tycker det var finare med mer djup i siffrorna/index.
 
Är det bara jag, eller är det skillnad på sandwich och sandwich? Var och klämde på några klockor på Krons i förra veckan och tyckte att 560 inte hade lika djupt utskurna siffror som t.ex. 372. Tycker det var finare med mer djup i siffrorna/index.
Kan det inte även handla om rejält kupat Plexi (372) vs rätt platt safir (560) som gör att det ser annorlunda ut?
 
Kan det inte även handla om rejält kupat Plexi (372) vs rätt platt safir (560) som gör att det ser annorlunda ut?
Nej, jag är rätt så säker på att det var en djupare sandwich på 372:an. Däremot kanske det också kan ha att göra med att fejk-patinan ger ett annat djup än den gröna lysmassan... Ingen deal breaker i mitt fall, var bara nyfiken ifall någon annan sett samma sak.
 
Några frågor och fungerar kring den fränaste Pannan:
  1. Har dessa alltid haft den där snabbfattningen för byte av armband?
  2. Vad är det för mått lug till lug?
  3. Vilket år slutade de med Tritium?
 
Tillbaka
Topp