• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Inte världens bästa bild men hur många referenser kan ni pricka?
IMG_20161003_143445.jpg
 
"Painted dials"... o_O
Måste man leta efter en 112:a då ifall man vill ha nånting med "äkta" sandwich?? Åhhhhh den som säger att jakten är halva nöjet har fan inte haft med Panerai referenser att göra... :banghead:
No shit! Tog mej några veckor av hardcore studerande av Panerai innan jag landade på min ref..
Rätt eller fel (val av ref alltså) kan diskuteras men jag är nöjd iaf och fick de "ingredienser" jag sökte:)
Visste inte att det skulle va painted dial på nyare 560 men det var ändå inte det viktigaste för mej och jag gillar painted dial mer nu än innan..
 
No shit! Tog mej några veckor av hardcore studerande av Panerai innan jag landade på min ref..
Rätt eller fel (val av ref alltså) kan diskuteras men jag är nöjd iaf och fick de "ingredienser" jag sökte:)
Visste inte att det skulle va painted dial på nyare 560 men det var ändå inte det viktigaste för mej och jag gillar painted dial mer nu än innan..
Man kommer aldrig att hitta en ref med alla önskade features, kommer alltid vara nåt som saknas. Därför det finns så många refs. For you to catch em all! :woot:
 
Man kommer aldrig att hitta en ref med alla önskade features, kommer alltid vara nåt som saknas. Därför det finns
Jodå fullt möjligt och på första försöket
"233" ;) Tycker självklart om Base tavlor, men jag anser att det finns gott om plats för krims krams utan att det stör plus att 233ans funktioner är även funktionella. Saknar inget inte ens plexi!
 
Jodå fullt möjligt och på första försöket
"233" ;) Tycker självklart om Base tavlor, men jag anser att det finns gott om plats för krims krams utan att det stör plus att 233ans funktioner är även funktionella. Saknar inget inte ens plexi!
Den var riktigt läcker... Men tyvärr räcker inte budgeten till att se power reserve på framsidan :bawling:
 
Före jag kom fram till tillställningen...
IMG_0274.JPG


Och efter...
IMG_0294.JPG


Kvällens suveränt arrangerade tillställning fick mig att klura lite på hur pannorna ser ut i olika ljus och hur jag skulle kunna ta reda på det...

Så, är det någon 08-risti som vill bytlåna en av mina mot en 000, 005 eller liknande i några dygn?
 
Tillbaka
Topp