D
Deleted member 4412
Guest
De kallas för övrig bara för "painted dials".. Dvs varken sausage eller sandwich.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det kallas painted dial och inte sandwich om jag nu klumpigt kallat det såNääää? Men de kallar det fortfarande sandwich?![]()
"Painted dials"...De kallas för övrig bara för "painted dials".. Dvs varken sausage eller sandwich.
Men den är ju genomskuren, bara att tavlan är tunnare än t.ex. 372 eller 112 tavlan...Frågar du mig så blir svaret nej. Sandwich innebär att tavlan är genomskuren och att lysmassan ligger på en platta under den övre tavlan.
Skit i mitt förra inlägg. Läste ditt svar precis...Det är inte samma sandwich konstruktion på 560 o 372. Nyare 560 (från -16) har en tavla som är lätt urgröpt o ifylld o således inte traditionell sandwich..
![]()
Då blir det insomniaDu säljer den till mig så är du av med problemet!![]()
No shit! Tog mej några veckor av hardcore studerande av Panerai innan jag landade på min ref.."Painted dials"...
Måste man leta efter en 112:a då ifall man vill ha nånting med "äkta" sandwich?? Åhhhhh den som säger att jakten är halva nöjet har fan inte haft med Panerai referenser att göra...![]()
Distressed calf i svart e ruggigt läckertFan vad gtg-taggad jag är inför imorrn!!
Till och med så taggad att jag låter en halvdassig bild med reflektioner passera
![]()
Vill ha.......
Man kommer aldrig att hitta en ref med alla önskade features, kommer alltid vara nåt som saknas. Därför det finns så många refs. For you to catch em all!No shit! Tog mej några veckor av hardcore studerande av Panerai innan jag landade på min ref..
Rätt eller fel (val av ref alltså) kan diskuteras men jag är nöjd iaf och fick de "ingredienser" jag sökte
Visste inte att det skulle va painted dial på nyare 560 men det var ändå inte det viktigaste för mej och jag gillar painted dial mer nu än innan..
Man kommer aldrig att hitta en ref med alla önskade features, kommer alltid vara nåt som saknas. Därför det finns så många refs. For you to catch em all!![]()
Nej nej nej, nu har du felHeh. Va? Nej. 359.De andra är blott komplement.
Jodå fullt möjligt och på första försöketMan kommer aldrig att hitta en ref med alla önskade features, kommer alltid vara nåt som saknas. Därför det finns
Den var riktigt läcker... Men tyvärr räcker inte budgeten till att se power reserve på framsidanJodå fullt möjligt och på första försöket
"233"Tycker självklart om Base tavlor, men jag anser att det finns gott om plats för krims krams utan att det stör plus att 233ans funktioner är även funktionella. Saknar inget inte ens plexi!