• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En Panerai SKA vara stor. Ungefär som Big Ben... :cool:

IMG_2258.JPG
 
Om du köpt den från en seriös handlare borde du kunna be dem maila en serviceorder på vad som är gjort, kan jag tycka. Jag tycker personligen att urverket är värt pengar så vackert som det är. Sen har du viklåset som kostar ca 5000 kr om jag inte missminner mig. Det är också pengar. Jag tycker nog också att du ligger rätt. Om jag varit seriöst intresserad hade jag sökt bekräftelse för service. Hade det inte gått hade jag bett dig gå till Nymans för att se efter om en riktig service verkar vara gjord nyligen och föreslagit en delning av servicekostnaden vid negativt resultat hos Nymans, Viklås och snyggare urverk gör att min bedömning är att du ligger rätt, kanske med ett utrymme för en viss förhandling för att få till ett beslut.
 
Har en kollega som har de grövsta handlederna jag sett. Som exempel behövde han extra länkbit till fullänken till sin S&S Skydiver för att kunna bära den. Lät honom prova min 422:a; jag har aldrig sett en 47 mm Panerai se så "icke-stor" ut på en handled :hilarious:
Yttersta hålet i originalgummit och den sitter ändå tight på honom..
Snabbt tagen och dassig bild, men illustrativ iaf..

IMG_5732.JPG
 
Har en kollega som har de grövsta handlederna jag sett. Som exempel behövde han extra länkbit till fullänken till sin S&S Skydiver för att kunna bära den. Lät honom prova min 422:a; jag har aldrig sett en 47 mm Panerai se så "icke-stor" ut på en handled :hilarious:
Yttersta hålet i originalgummit och den sitter ändå tight på honom..
Snabbt tagen och dassig bild, men illustrativ iaf..

IMG_5732.JPG
Mmilda makter :nailbiting:. Vad har han själv för klocka? Bara skydiver?
 
Mmilda makter :nailbiting:. Vad har han själv för klocka? Bara skydiver?
Haha eller hur, helt galet :wideyed:
Skydivern är nr 1; i övrigt är han lite sån där militärhistorietomte så han har lite nyversioner av gamla flygare etc. Han är inte på samma intressenivå som vi, så delvis krafsbetonat, typ "Pennan och Svärdet"-klockor (antar att det är krafs?). Iofs därför riktigt kul när han plötsligt en dag sa att han ville han en Skydiver och jag under en AW köpte en för hans räkning av vännerna på Erikson Ur.
Nu vill han minsann ha en Graham också, så det tar sig :)
 
Haha eller hur, helt galet :wideyed:
Skydivern är nr 1; i övrigt är han lite sån där militärhistorietomte så han har lite nyversioner av gamla flygare etc. Han är inte på samma intressenivå som vi, så delvis krafsbetonat, typ "Pennan och Svärdet"-klockor (antar att det är krafs?). Iofs därför riktigt kul när han plötsligt en dag sa att han ville han en Skydiver och jag under en AW köpte en för hans räkning av vännerna på Erikson Ur.
Nu vill han minsann ha en Graham också, så det tar sig :)
Jamän det är ju hur kul som helst :) Han åker säkert dit på en Deep Sea vad det lider...;)
 
Har en kollega som har de grövsta handlederna jag sett. Som exempel behövde han extra länkbit till fullänken till sin S&S Skydiver för att kunna bära den. Lät honom prova min 422:a; jag har aldrig sett en 47 mm Panerai se så "icke-stor" ut på en handled :hilarious:
Yttersta hålet i originalgummit och den sitter ändå tight på honom..
Snabbt tagen och dassig bild, men illustrativ iaf..

IMG_5732.JPG
Vilken omkrets är det där? 25?? Jösses! :eek:
 
Haha eller hur, helt galet :wideyed:
Skydivern är nr 1; i övrigt är han lite sån där militärhistorietomte så han har lite nyversioner av gamla flygare etc. Han är inte på samma intressenivå som vi, så delvis krafsbetonat, typ "Pennan och Svärdet"-klockor (antar att det är krafs?). Iofs därför riktigt kul när han plötsligt en dag sa att han ville han en Skydiver och jag under en AW köpte en för hans räkning av vännerna på Erikson Ur.
Nu vill han minsann ha en Graham också, så det tar sig :)
Det blir bara till för honom att skaffa en Egeziano. Trevligt med någon som klarar av att bära upp den :D
792697.png.adapt.646.1024.png
 
Har en bekant som är i stockholm på besök från Asien och vill köpa en Panerai (due dessutom, bli arga nu allihop :D). Vad tror vi han kan få för rabatt hos typ Nymans? :)
 
Så är den ute igen: https://klocksnack.se/threads/panerai-radiomir-425.62701/
kommentar på den @Domino :)? Blev storleken din fiende?

Haha vilken jävla forumslampa det blivit haha! Den är så jäääävla snygg, tvivlade mellan den och Cali från början och vart ju en california till slut, storleken tycker jag inte det är något fel på, dock var den lite för speciell att ha som enda klocka tycker jag så den fick lämna till @Majje63, antar att du har kvar den? :) :)
 
Har en bekant som är i stockholm på besök från Asien och vill köpa en Panerai (due dessutom, bli arga nu allihop :D). Vad tror vi han kan få för rabatt hos typ Nymans? :)
En enda återförsäljare i Sverige, sprillans ny (och för Panerais vidkommande relativt nyskapande) modellserie, förmodligen hyfsat begränsad tilldelning.. I wouldn´t get my hopes up gällande rabatt ;)
 
Tillbaka
Topp