• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En enda återförsäljare i Sverige, sprillans ny (och för Panerais vidkommande relativt nyskapande) modellserie, förmodligen hyfsat begränsad tilldelning.. I wouldn´t get my hopes up gällande rabatt ;)
Du glömde det faktum att tillresta turister inte är de som brukar få de största (läs: inga alls) rabatterna) :)
Rätt, fel? Så är det bara...
 
372, 42 och 424 känns som de Pannor som osar mest dna.
Har jag missat någon?

PC-Ben-Panerai-6152-1-v-PAM372.jpg


14566623_1264402993590164_2106867284743028736_n.jpg
 
Har en kollega som har de grövsta handlederna jag sett. Som exempel behövde han extra länkbit till fullänken till sin S&S Skydiver för att kunna bära den. Lät honom prova min 422:a; jag har aldrig sett en 47 mm Panerai se så "icke-stor" ut på en handled :hilarious:
Yttersta hålet i originalgummit och den sitter ändå tight på honom..
Snabbt tagen och dassig bild, men illustrativ iaf..

IMG_5732.JPG
Du kanske tagit fel, utan det var hans lår du tagit kort på?
 
Jag är den mest ambivalenta kille jag känner ;)
Älskar subbar stenhårt, men jag gillar även när det är minimalistiskt.
Om jag någon gång :rolleyes: får igång kontot på paneristi så kommer jag nog närma mig ett köp.
Det är inget fel i att vara ambivalent om du med det menar att du prövar dig fram till du är säker, men ambivalens, spontanitet och beslutsamhet kan skapa vissa problem. :)
 
En enda återförsäljare i Sverige, sprillans ny (och för Panerais vidkommande relativt nyskapande) modellserie, förmodligen hyfsat begränsad tilldelning.. I wouldn´t get my hopes up gällande rabatt ;)

Hoppas de hinner komma in bara. Det är så nytt så frågan är om det finns prutmarginaler. 10% kanske, men jag säger som Stefan Sauk; - Jag är schkeptischk!

Ja vi får se. Oavsett är det tydligt rejält mycket billigare med Panerai här om man tar bort skatt och moms vs i Singapore, trots hans rabatter i klockbutiker. Däremot sa han: "IWC och Rolex är dyrare i Sverige än i Singapore, även utan skatt och moms". Panerai tycks vara dyrt där borta.
 
372, 42 och 424 känns som de Pannor som osar mest dna.
Har jag missat någon?

PC-Ben-Panerai-6152-1-v-PAM372.jpg


14566623_1264402993590164_2106867284743028736_n.jpg

Är ju part i målet, men tycker helt klart 422 tickar i nästan alla DNA-boxar. Den är ju (via PAM127 Fiddy kan man säga) en flört med bl.a den legendariska 50-talsmodellen 6152/1 (klockan på bild nedan med Angelus 240-verk). 6152 fanns för övrigt både med och utan kronskydd, med och utan subsekund och med Angelus- resp- Rolexurverk.
Tycker således det är lite missriktat att påstå att "äkta Panerai-DNA innebär minsann alltid utan subsekund"..

Bild på 6152/1

Angelus.jpg
 
Någon som har tips på mockaband till Panerai?
Och då menar jag inte nubuck, eller ruggat läder, utan lite lagom långhårig och grov mocka som inte lägger sig och blir blank efter ett tags användande. Om ni fattar hur jag menar :)
Tror nämligen att ett mörkt chokladbrunt eller sandfärgat mockaband skulle bli riktigt fint till min titanpanna.
 
Någon som har tips på mockaband till Panerai?
Och då menar jag inte nubuck, eller ruggat läder, utan lite lagom långhårig och grov mocka som inte lägger sig och blir blank efter ett tags användande. Om ni fattar hur jag menar :)
Tror nämligen att ett mörkt chokladbrunt eller sandfärgat mockaband skulle bli riktigt fint till min titanpanna.
Bra idé, det kan bli riktigt snyggt till den lite mörkare grå boetten. Däremot har mocka tagits upp i andra trådar av de som jobbar i skinn och vad jag förstod var det inte helt enkelt att få fram bra tjock mocka, men jag kanske förstod fel.
 
Tack. Jag fick ett med en panna jag köpte för några år sedan och har verkligen inte lyckats tyda vad det står på bandet ... men det är typ exakt ett sådant. Kanske är samma till och med?
Kolla in Ted Su på nätet om du är nyfiken.
Görs av gamla ammunitionsväskor, varav de flesta verkar komma från Schweiz eller Sverige.
Texten är nog tillverkarstämpel och årtal.
 
Word
Är ju part i målet, men tycker helt klart 422 tickar i nästan alla DNA-boxar. Den är ju (via PAM127 Fiddy kan man säga) en flört med bl.a den legendariska 50-talsmodellen 6152/1 (klockan på bild nedan med Angelus 240-verk). 6152 fanns för övrigt både med och utan kronskydd, med och utan subsekund och med Angelus- resp- Rolexurverk.
Tycker således det är lite missriktat att påstå att "äkta Panerai-DNA innebär minsann alltid utan subsekund"..

Bild på 6152/1

Angelus.jpg
 
Bra idé, det kan bli riktigt snyggt till den lite mörkare grå boetten. Däremot har mocka tagits upp i andra trådar av de som jobbar i skinn och vad jag förstod var det inte helt enkelt att få fram bra tjock mocka, men jag kanske förstod fel.
Tack. Sökte lite på mocka och det verkar vara som du skriver, svårt att få tag i råvara för våra läderslöjdare. Men det är också svårt att hitta på marknaden, iallafall i pannabredder. Oklart varför!
 
Tillbaka
Topp