• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tack. Sökte lite på mocka och det verkar vara som du skriver, svårt att få tag i råvara för våra läderslöjdare. Men det är också svårt att hitta på marknaden, iallafall i pannabredder. Oklart varför!
Rent logiskt borde det finnas lika mycket skinn som mocka eftersom mocka är skinnets baksida, men jag förstår att jag inte förstår hur det kommer sig att det är brist bara på den ena sidan.
 
Senast ändrad:
IMG_2192.JPG

Håller med...
Här är en bild på en 372:a, såld och saknad!
Just därför ska du skaffa en ny ;)
 
Hade efter egna studier och hjälp från den här tråden kommit fram till att det är en 610 jag behöver.
Men är det inte ganska smutt med de automatiska verken? Men då verkar jag inte få samma cleana klocka utan datum och sekund.
F-n jag trodde jag var redo att köpa.
 
Hade efter egna studier och hjälp från den här tråden kommit fram till att det är en 610 jag behöver.
Men är det inte ganska smutt med de automatiska verken? Men då verkar jag inte få samma cleana klocka utan datum och sekund.
F-n jag trodde jag var redo att köpa.
Tycker inte du ska vara rädd för 610 bara på grund av att verket är manuellt. Dels är det helrätt med manuellt utifrån ett hederligt "Panerai-DNA-perspektiv", och dels är det ju ett 8-dagarsverk du talar om. Inte särskilt betungande att dra upp klockan knappt en gång i veckan. För egen del tyckte jag bara att det var mysigt att på söndagar veva upp 590:an jag hade tidigare. Har nu manuellt tredagarsverk, och tycker även det är hur mysigt som helst :)
 
Hade efter egna studier och hjälp från den här tråden kommit fram till att det är en 610 jag behöver.
Men är det inte ganska smutt med de automatiska verken? Men då verkar jag inte få samma cleana klocka utan datum och sekund.
F-n jag trodde jag var redo att köpa.
Tycker inte du ska vara rädd för 610 bara på grund av att verket är manuellt. Dels är det helrätt med manuellt utifrån ett hederligt "Panerai-DNA-perspektiv", och dels är det ju ett 8-dagarsverk du talar om. Inte särskilt betungande att dra upp klockan knappt en gång i veckan. För egen del tyckte jag bara att det var mysigt att på söndagar veva upp 590:an jag hade tidigare. Har nu manuellt tredagarsverk, och tycker även det är hur mysigt som helst :)
Håller med @Palenkovich . Sitter på 610a och vrider upp på fredagar. Trevlig ritual.
Givet att du inte är owg så lär du behöva ställa om automaten med jämna mellanrum om du inte har den i en winder.
En sak är sann med Panerai: Väldigt många fina klockor men det finns inte någon som matchar ALLA dina krav. Try me :)
Så slutsats: köp en 610a :)
 
Ingen som sitter inne på både en 392:a och en 44mm Bettarini, och kan slänga upp lite jämförelse bilder på boetterna?
 
F*rbannade sk*t. Tror jag dragit sönder skruven till bandet. Satt som berget av någon anledning och jag slutade inte i tid så nu är nog skruvens krona paj. SUCK!
Vad kan det kosta att fixa hos AD?
 
Tycker inte du ska vara rädd för 610 bara på grund av att verket är manuellt. Dels är det helrätt med manuellt utifrån ett hederligt "Panerai-DNA-perspektiv", och dels är det ju ett 8-dagarsverk du talar om. Inte särskilt betungande att dra upp klockan knappt en gång i veckan. För egen del tyckte jag bara att det var mysigt att på söndagar veva upp 590:an jag hade tidigare. Har nu manuellt tredagarsverk, och tycker även det är hur mysigt som helst :)

Håller med @Palenkovich . Sitter på 610a och vrider upp på fredagar. Trevlig ritual.
Givet att du inte är owg så lär du behöva ställa om automaten med jämna mellanrum om du inte har den i en winder.
En sak är sann med Panerai: Väldigt många fina klockor men det finns inte någon som matchar ALLA dina krav. Try me :)
Så slutsats: köp en 610a :)


ja det kanske inte är ngn idée att tveka längre utan bara att slänga sig ner i Paneraiträsket.
så får man börja lägga en förmögenhet på band också... jag som tänkte bli en OWG med min subC
 
Kört VC:n som fredagsklocka på jobbet. Älskar verkligen det klockskrället, men likt tusan känner jag ändå att jag bara måste spänna på mig Pannan för några timmar när jag kommit hem. Egentligen borde SKX:en åka på inför stoj och lek med ungarna, men det gåår bara inte.. Pannan bara skriker efter mig :hungry:

IMG_5855.JPG
 
Tillbaka
Topp