• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Såå grym. :)
2016-10-06_21_06_22.gif
Vad händer på bilden? :D

Jo, kanske några uppfattar det så men historiskt ligger Radiomir lika djupt i vattnet som Luminor eftersom Panerai började med ett boett from som vi kallar Radiomir nu,
men egentligen var det ljusmassa som hette så. Skulle man göra en enkel historisk sammanfattning av Panerai boett-former då såg de ut ungefär som Radiomir (1938) - Radiomir 1940 - Luminor 1950 - historisk Luminor.
Jo så är det. Jag flummande nog iväg lite och tänkte mer kring vattentätheten. Radiomir brukar ligga kring 100 m och uppåt och Luminor från 300 m och neråt.

Var på Nymans igår och fick kika lite i deras Paneraibibel. Frågade lite diskret om jag fick köpa den, men det fick jag inte :rolleyes: En sån skulle man vilja ha hemma, alla modeller mellan 1997 och 2016 var med, och det stod specificerat exakt de har ändrats genom åren. Det stod bland annat att S-serien (2016) av PAM372 kommer med ett nytt case och safirglas (nya caset förmodligen för att safirglaset ska passa), något för dig kanske @Torsten , om du inte snöat in dig på 673 :p
Skulle nog hellre välja 673 :)

Har ju nämnt både 587 o 606 (372 HK Edition) tidigare men kan ju även friska upp med en bild på just 606 när jag ändå är i farten:)
IMG_6412.JPG

Stenhård!!!!!!

PAM629 california dail på luminor och i titan. En sån önskar jag mig.
IMG_0089.JPG
Ur ett puristiskt perspektiv är det där ett big no no då det nästan är hädelse att sätta en Cali-tavla på en Luminor, men liksom du skiter jag i det. Har varit rätt kär i den sen den presenterades för något år sedan. Så sjukt läcker!
Att få tag på en är dock ingen lätt historia.. Var väl bara 300 som gjordes och inte tusan lär folk släppa den särskilt lätt. Om man väl hittar lär de väl kosta en ganska saftig bit över 100k också..

Ur ett puristiskt perspektiv är det där ett big no no då det nästan är hädelse att sätta en Cali-tavla på en Luminor, men liksom du skiter jag i det. Har varit rätt kär i den sen den presenterades för något år sedan. Så sjukt läcker!
Att få tag på en är dock ingen lätt historia.. Var väl bara 300 som gjordes och inte tusan lär folk släppa den särskilt lätt. Om man väl hittar lär de väl kosta en ganska saftig bit över 100k också..
Jaha, har den funnits i ett år. Jag trodde det var nylansering. Jag gillar att det inte står någonting alls på tavlan. Den är ju helt ren. Typiskt att den är svåråtkomlig. Det känns som min lott i livet lite för ofta. Undrar om man måste ha den bara för att den inte går att få tag i? Snygg var den även om allt är fel :) Den är som en godispåse med bara gott godis i. Jag gick igång på att den var i titan också. Ingen nickelallergi där inte.

Tillbaka
Topp