• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag plöjer paneristi.com så här på danföredopparedan (fast KS väntade visst till morgonen därpå med är posta) ... och måste posta en bild jag fann som säkert ger väldigt blandade känslor i denna tråd. Håll till godo och god jul! :)

C8DB2371-2742-496E-BE93-94E30942E2DE.jpg

Jag plöjer paneristi.com så här på danföredopparedan (fast KS väntade visst till morgonen därpå med är posta) ... och måste posta en bild jag fann som säkert ger väldigt blandade känslor i denna tråd. Håll till godo och god jul! :)

C8DB2371-2742-496E-BE93-94E30942E2DE.jpg
Riktigt bra, sådär ska det se ut. Om några år ser nog min 112a ut sådär, då jag använder den på jobbet nästan varje dag (jobbar som elektriker/eltekniker)

Den har mycket patina. Det är jobbigt för en hel del här. :) Och sen har vi oss som diggar patina...
Klockor ska nyttjas - Punkt! Det där visar för mig en klocka som någon nyttjar skiten ur och inte tänker primärt på att att flippa. Känns som att många av oss inkl mig tänker för mkt på skick för att man vill ha ut mest pengar när det ska flippas. Jag börjar lära mig av med det och istället välja rätt klockor och behålla dem och istället spara ihop till en ny...

Klockor ska nyttjas - Punkt! Det där visar för mig en klocka som någon nyttjar skiten ur och inte tänker primärt på att att flippa. Känns som att många av oss inkl mig tänker för mkt på skick för att man vill ha ut mest pengar när det ska flippas. Jag börjar lära mig av med det och istället välja rätt klockor och behålla dem och istället spara ihop till en ny...
Indeed. Har gått så långt att folk tex inte använder medföljande OEM-band för att man tror att det genererar mervärde vid vidareförsäljning. Tror de allra flesta av oss är alldeles för anala vad gäller skick. Är tyvärr lite moment 22 eftersom köparna är lika anala och får för sig att en liten ding eller två är värd flera tusen. När man tänker efter är det ju hur fjantigt som helst.. Spelar ju ingen jäkla praktisk roll, är ju only in our heads..

Indeed. Har gått så långt att folk tex inte använder medföljande OEM-band för att man tror att det genererar mervärde vid vidareförsäljning. Tror de allra flesta av oss är alldeles för anala vad gäller skick. Är tyvärr lite moment 22 eftersom köparna är lika anala och får för sig att en liten ding eller två är värd flera tusen. När man tänker efter är det ju hur fjantigt som helst.. Spelar ju ingen jäkla praktisk roll, är ju only in our heads..
Om vi har haft råd att köpa dessa klockor till att börja med, så har vi råd att de går sönder och att vi inte får ut alls lika mycket vid ev. flipp. Jag har i alla fall köpt mina klockor för att jag gillar dem, inte för att jag vill sälja dem.

Någon som sitter på ett Jules Verne och kan ge en kort recension samt lite bilder? :)
Jag har ett OEM tan JV strap, det är nog mitt absoluta favorit strap, jag köpte det nytt för att patinera det själv vilket gått fortare än jag trodde, denna recension är rätt värdelös utan bilder men jag ska fixa det..

Folk skriver här och var att de inte provat 47 mm live. Är förvisso stort, men det ser ofta ännu större ut än i verkligheten på wristshotsen som läggs upp.
Slänger således upp en referensbild på 422, 47mm. Handleden mäter ca 18,5 cm.. Inget vidare foto i sig, men just som referens..

IMG_7817.JPG
Du ville bara lägga upp en bild på dig själv sötnos ;)

Tillbaka
Topp