• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kom igen nu Weasel, bjussa på lite bilder;)
Självklart!
image.jpg

Sjukt fin tavla, undrar om inte sandwich är ett måste för mig?
image.jpg

Depåstopp, bandbyte är ju larvigt enkelt på Luminor:)
image.jpg

Jag börjar förstå att jag behöver en Panna, frågan är om det är en Radiomir?
To be continued..

Min stolsgranne på flyget hem från Kastrup igår bar en PAM090 om jag inte såg fel. Frugan hans bar en Rolle men jag såg bara länken...
De skulle upp och bo på Ishotellet... Idioter...
image.jpg

Gubben bytte plats efter ett tag. Tror inte han vågade låta frun sitta bredvid mig hela vägen...;-) Förmodligen trodde han att jag försökte ta bild på ngt helt annat än klockor:) Jag som tyckte att jag smög så bra...

Insikt är första steget mot tillfrisknande Weasel... ;)
En 45mm Radiomir bygger mindre på höjden, är det det du tänker på?
Hehe, något sånt:)
Exakt, boetthöjden mer än storleken i diameter är det jag tänker på..
Compiss var också så god att informera om PAM512 existens vilket har lett till frenetiskt bild-googlande sedan igår, nästan så jag måste klämma på en snart:)

Min stolsgranne på flyget hem från Kastrup igår bar en PAM090 om jag inte såg fel. Frugan hans bar en Rolle men jag såg bara länken...
image.jpg

Gubben bytte plats efter ett tag. Tror inte han vågade låta frun sitta bredvid mig hela vägen...;-) Förmodligen trodde han att jag försökte ta bild på ngt helt annat än klockor:) Jag som tyckte att jag smög så bra...
Du behöver ha en agentklocka för att fota obemärkt [emoji14]

e359843b68e3a1b1471e096de923f282.jpg

image.jpg

100% normalt beteende att smygfota sina stolsgrannar på ett flyg...;)

Pannan tillbaka på armen igen. Körde den konstant förra veckan när den var ny, men var tvungen att varva lite m 1675:an å Heuern när jag var tillbaka i verkligheten igen efter sportlov.

111:an känns så här efter lite längre stund helt ok! Man vänjer sig snabbt med storleken/höjden/tyngden. Känns inte alls så otymplig längre och att byta mellan den och vintage Rolex eller Heuer (som ju är mitt favoritgift) känns helt ok. Pannan får stanna ett tag till och vara med i rotation m mina vintagepjäser. Trots att den varken är gammal eller på rasslig länk...

Bara att börja handla band nu då... Behöver ett svart m ljusa sömmar... :)

image.jpg

Pannan tillbaka på armen igen. Körde den konstant förra veckan när den var ny, men var tvungen att varva lite m 1675:an å Heuern när jag var tillbaka i verkligheten igen efter sportlov.

111:an känns så här efter lite längre stund helt ok! Man vänjer sig snabbt med storleken/höjden/tyngden. Känns inte alls så otymplig längre och att byta mellan den och vintage Rolex eller Heuer (som ju är mitt favoritgift) känns helt ok. Pannan får stanna ett tag till och vara med i rotation m mina vintagepjäser. Trots att den varken är gammal eller på rasslig länk...

Bara att börja handla band nu då... Behöver ett svart m ljusa sömmar... :)

image.jpg
Har två band, dock inte svarta...https://klocksnack.se/threads/läderremmar-passande-panerai-bla-24mm.34532/

Har sett dom, fast det ljusa känns väldigt likt mitt originalband & det mörka känns för likt det ljusa...

Får nog kontakta nå´n av våra duktiga bandmakare här på KS.
MickeJ; vad har du för spännande att erbjuda? Svart m ljus söm & relativt likt ett original. Gärna ganska kort/trubbig spets på bandet så det inte sticker ut för mycket...

Om någon har 24mm (helst polerade) spännen som ni känner inte kommer till någon nytta så är jag intresserad.

De spännen jag har för stora "säkringspinnar" = det som säkrar in i hålen på banden.

Tillbaka
Topp