• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hade tänkt våga mig på en PAM183 snart. Har dock tänkt lite på straps. Först känns det lite otympligt med skinband, tänker med svett och sånt, så jag tänkte man kunde ha ett 26mm heavy duty nato alt. en canvas-strap. Är helt såld på de klumpiga "buckles":en dock, går de att pula dit på ett nato? Hur är canvas med svett etc?

Det finns mängder av artisaner som tillverkar vatten/svettbeständiga remmar. To each his own men nato, zulu och dylikt är enligt mig vedervärdigt på Panerai och framförallt på Radiomir :wtf::happyhappy:

Det finns mängder av artisaner som tillverkar vatten/svettbeständiga remmar. To each his own men nato, zulu och dylikt är enligt mig vedervärdigt på Panerai och framförallt på Radiomir :wtf::happyhappy:

Jo, ganska sällsynt kombon radiomir+NATO... men vad ska man ha då? Canvas? för man kan väl inte ha gömmi på radiomir va? Tror det finns något som heter caoutchuc eller något sådant men vill minnas att det var lagom snyggt...

Läder såklart! Simona gör nåt vattentåligt och som jag sa finns det mängder andra som gör detsamma. Titta igenom accessories vendors market på p.com så hittar du säkert något bra.

Finns inget vattenbeständigt läder. Däremot kan man välja ett som tål väta olika bra men alla läder förstörs mer eller mindre av väta.

Håller helt med MKRGG om att Radiomir inte gör sig på nato/zulu osv, personligen gillar jag inte Panerai på nato/zulu alls eftersom boetterna är så pass höga som de är. Ett snyggt tunt 27/22 läder på en Radiomir om du frågar mig. :)

tog några snabba kort med min gamla 359:a :D

P1000427 copy1.jpg
P1000413 upload.jpg
P1000412 upload.jpg
P1000419 upload.jpg
P1000417 upload.jpg

Brukar använda mig av snapseed för att bättra mobilbilderna..idag snubblade jag över ett filter som var lite ballt..Ser faktiskt ut som om det är jag som bytt fönsterna hos föräldrarna och inte hantverkarna :D
image.jpg

Edit. Slänger in originalbilden med :)
image.jpg

Brukar använda mig av snapseed för att bättra mobilbilderna..idag snubblade jag över ett filter som var lite ballt..Ser faktiskt ut som om det är jag som bytt fönsterna hos föräldrarna och inte hantverkarna :D
image.jpg

Edit. Slänger in originalbilden med :)
image.jpg

Säg inte att det blev plastfönster! :p

Ser att du kör med drama-filtret ;)

Säg inte att det blev plastfönster! :p

Ser att du kör med drama-filtret ;)

Blev tyvärr det..var typ 100k skillnad från det billigaste träfönstret med samma önskade funktioner och bullerskydd. Men men, 20års garanti känns ok :) tack för hjälpen tidigare

Faktiskt inte drama, utan HDR-scape..
Drama använder jag ibland :)

Blev tyvärr det..var typ 100k skillnad från det billigaste träfönstret med samma önskade funktioner och bullerskydd. Men men, 20års garanti känns ok :) tack för hjälpen tidigare

Faktiskt inte drama, utan HDR-scape..
Drama använder jag ibland :)

Det går aldrig att försvara plastfönster i Sthlms-området ;) 20års garanti ger jag inte mycket för då det krävs ganska mycket av köparen för att den garantin ska gälla. Typ smörja in fönstren en till två ggr varje år med ett speciellt vax ;)

Det går aldrig att försvara plastfönster i Sthlms-området ;) 20års garanti ger jag inte mycket för då det krävs ganska mycket av köparen för att den garantin ska gälla. Typ smörja in fönstren en till två ggr varje år med ett speciellt vax ;)

Får helt enkelt hoppas att de håller bra och att föräldrarna blir nöjda :)

Hoppar in och kollar om någon här på KS sitter på en Zero (000) och i så fall kan tänka sig slänga upp lite bilder?

Alltid gillat utseendet på Panerai men alltid varit livrädd för storleken. Så har nu lånat Wi's ett par dagar så får vi se om man kanske inskaffar sig en i framtiden. Initiala intrycken: stor som fan men inte clownigt stor. Funkar ändå okej på min klena handled.

YEKmbqb.jpg

T1WYith.jpg

CS9Q0Do.jpg

w6DVEmm.jpg

sWEEU4A.jpg

2yE1V2p.jpg

Alltid gillat utseendet på Panerai men alltid varit livrädd för storleken. Så har nu lånat Wi's ett par dagar så får vi se om man kanske inskaffar sig en i framtiden. Initiala intrycken: stor som fan men inte clownigt stor. Funkar ändå okej på min klena handled.

Jag hade ju lite samma "panik" för det, men man vänjer sig oväntat snabbt, både vid tyngden, diametern & höjden. En Panna SKA ju vara stor...

Känn på den några dagar så får du se vad du tycker! En härlig klocka hursom!

Tjaha-ja..
Jag fick som bekant möjlighet att låna en 111 under nästan en veckas tid.
Storleken har hela tiden gjort mig lite skeptisk, iallafall i prisklassen.
Jag har själv ägt stora klockor i en lägre prisklass, då har det varit på skoj, en kul klocka etc..
Panerai är på riktigt, dvs en grym klocka som jag använde mer än jag trott och saknar redan 1 timme efter den lämnats tillbaka :(

Men nog med depp, skjuter iväg lite fler bilder som jag snäppte under helgen:
image.jpg

Lite lume
image.jpg

image.jpg

Att jag dessutom använt den så mycket i hård konkurrens med min nylandade Meters First 5513 är ett väldigt högt betyg:)

Jag kommer ge mig på jakt på primärt en Radiomir, kanske 512, 183, 210..vem vet? Förslag och allmän hets mottas tacksamt :happyhappy:
image.jpg

Ok that's it. Jag har uppenbarligen inte tillräckligt starkt psyke för att följa den här tråden - jag måste ha en panna igen! :D

Ingen här som är ute efter lite förändring? Är lite sugen på 005 men kan tänka mig andra liknande alternativ. 111 har jag haft så den är inte så aktuell. PM:a gärna! :)

Tillbaka
Topp