• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blir lite svettigt i nuläget ;-) Planer finns på 5218/201a först dock, längre fram är det ingen omöjlighet

Jag blir aldrig klok på priserna... 5218/201A logo tillverkad i knappt 700 ex och man får betala runt 250k. 5218/301A tillverkad i knappt 500 ex och är runt 100k billigare. Oavsett vet jag inte om jag skulle våga även om jag hade råd, det verkar vara en rejäl snårskog att få tag på en 5218/201A som är koscher (du har säkert läst samma trådar som jag på Paneristi).

Det är ingen som har en 111/112 som brukar befinna sig i centrala Sthlm? Sugen på att testa en lite :) finkaffe utlovas!
Dra ett PM om det finns möjlighet

Jag blir aldrig klok på priserna... 5218/201A logo tillverkad i knappt 700 ex och man får betala runt 250k. 5218/301A tillverkad i knappt 500 ex och är runt 100k billigare. Oavsett vet jag inte om jag skulle våga även om jag hade råd, det verkar vara en rejäl snårskog att få tag på en 5218/201A som är koscher (du har säkert läst samma trådar som jag på Paneristi).

Japp. Min tanke är att försöka plocka in en från en erkänt noggrann risti/handlare som varit med tillräckligt länge, den personen har med största sannolikhet gjort sin hemläxa. Sen kommer ju jag göra min research on top of that, tror risken är liten att stöta på en workshop-kopia om man är supernoggrann i sin research.

Priserna kan vara knasiga men det är och kommer alltid vara 'basmodellerna' som är de mest populära oavsett utbudet när det gäller Panerai. 301a är lite av en udda fågel, den är snygg men inte lika populär.

Japp. Min tanke är att försöka plocka in en från en erkänt noggrann risti/handlare som varit med tillräckligt länge, den personen har med största sannolikhet gjort sin hemläxa. Sen kommer ju jag göra min research on top of that, tror risken är liten att stöta på en workshop-kopia om man är supernoggrann i sin research.

Priserna kan vara knasiga men det är och kommer alltid vara 'basmodellerna' som är de mest populära oavsett utbudet när det gäller Panerai. 301a är lite av en udda fågel, den är snygg men inte lika populär.

Det ska bli intressant att följa din "resa", verkligen! :) Kanske lyckas din resa ingjuta mod även i mig. :)

Du har förstås helt rätt vad gäller priser och modeller, det är väl bara jag som tycker Mare Nostrum är galet fin. :)

Så här tillbringade jag lunchen.. Tack för lunchsällskap och strap AW!!
image.jpg

Måste nog ha ett grönt också Anders...:)

Du menar ett sånt här? ;)

image.jpg
image.jpg

Tack för strapet Anders W
Mycket nöjd!

Tillbaka
Topp