• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IMG_7509.JPG

Är det någon som har en 389 eller har erfarenheter att dela med sig!? Har aldrig provat 47mm och är rädd att min vänster lab på 17 cm inte är tillräcklig? Men sitter den bra/bekvämt på är jag inte rädd för att prova iaf men alltid trevligt att höra med någon annan först!
Sitter som en jävla smäck på min 18.5cm :)

Extremt välavvägd pjäs skulle jag säga. Storleken på 47mm gör att den inte blir topptung. Skulle säga att vanliga 44mm 24an är betydligt mer topptung.
Tack låter bra :)

Nu har jag iallafall kollat upp att tjockleken på 389 är 18mm och på 372 16mm. Tavlans storlek har jag inte koll på men den ser betydligt mindre ut på 389:an.
Låter bra :) men 18 mm det är ju ingenting bara nästan så man får safir glaset i fejset bara av att snegla på klockan :D

Efter har nyligen blivit med första pannan är det fortfarande lite smekmånad och nyförälskelse men ju mer jag grottar ner mig ju mer gillar jag Panerai som klocka. Nu går jag inte igång för fullt fräs på historiska modeller, arv och anor utan mer dagens sortiment, design och tillverkare som helhet. (Har ännu inte satt mig in allt för väl gällande Panerais urverk.) Från att ha varit ganska ointressanta, även de jag testat på handleden, har de nu när jag äger en verkligen blommat ut i mitt tycke om stilen och utseenden främst. Min 005 sitter som gjutet. Variationen på band lyfter klockan till en annan nivå än andra tillverkare då det är en sån central del av klockans utformning. Nu har jag även börjat få upp ögonen på de små men ack så viktiga detaljerna som utgör skillnaden på de många referenserna. Det är kul att de verkligen håller sina modellserier och sin designlinje fullt ut. Det gör detaljerna ännu viktigare. Ville mest skriva av mig lite. :)

Vad gör att du gillar Panerai?

Bild. Måste alltid vara med en bild.
IMG_1343.JPG

IMG_7509.JPG

Är det någon som har en 389 eller har erfarenheter att dela med sig!? Har aldrig provat 47mm och är rädd att min vänster lab på 17 cm inte är tillräcklig? Men sitter den bra/bekvämt på är jag inte rädd för att prova iaf men alltid trevligt att höra med någon annan först!
Jag har provat 305 som är 389ans syster yster. De har samma boett och verk. Jag tyckte den var väldigt snygg att se på, då storleken skapar luft i tavlan. Den var rätt stor och då har jag ändå en handled som är lite större än din. Om man säger så här, hade jag fler att välja mellan så ja, owg nej. Den är cool, men den passar inte i alla lägen om man säger så. Det här är ca 3 år sedan och jag undrar om jag skulle tycka detsamma idag. Jag vet inte så kolla efter 389 eller 305 om du ska prova. Jag glömde skriva att den satt som en smäck.

Senast ändrad:
Jag har provat 305 som är 389ans syster yster. De har samma boett och verk. Jag tyckte den var väldigt snygg att se på, då storleken skapar luft i tavlan. Den var rätt stor och då har jag ändå en handled som är lite större än din. Om man säger så här, hade jag fler att välja mellan så ja, owg nej. Den är cool, men den passar inte i alla lägen om man säger så. Det här är ca 3 år sedan och jag undrar om jag skulle tycka detsamma idag. Jag vet inte så kolla efter 389 eller 305 om du ska prova.
Jag har köpt många klockor utan att testa och chansat rejält tidigare, men just på denna ref fegar jag faktiskt ut. Men det är kul att planera och sukta :)

IMG_1687.PNG
Hjälp!! I need this strap badly men görs enbart i 24mm. Var kan jag hitta ett liknande i 22mm för att passa min ref.392? Har googlat sönder fingrarna och hittar det ingenstans. Hittelön på 20% av värdet på armbandet utlovas till den som lyckas finna ett som passar beskrivningen. Vänligen se bild ovan.

Tillbaka
Topp