• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Om man vill hitta en enklare och väldigt prisvärd första Panerai Luminor med svart sandwitch tavla. Vilken ska man söka efter? Något i stil med PAM 111?

är sandwich ett måste? vill du ha en ny eller funkar beg också?
Jag är för dåligt insatt i Panerai och begagnatmarknaden så jag vågar knappt titta på begagnade. Det enda jag känner till är chrono24 och det känns knäppt att köpa en klocka efter att ha läst texten "1 mycket gott skick" för 35k från någon i Italien :)
Jag kanske är ute och cyklar?

Sandwitch är väl inte ett måste men nice-to-have.

Jag är för dåligt insatt i Panerai och begagnatmarknaden så jag vågar knappt titta på begagnade. Det enda jag känner till är chrono24 och det känns knäppt att köpa en klocka efter att ha läst texten "1 mycket gott skick" för 35k från någon i Italien :)
jag är som du. föredrar att köpa nytt.
kruxet är att 111 och 112 har slutat tillverkas. vissa handlare kan nog ha de kvar i lager, men tror inte krons eller nymans (de som är AD i sverige) har några kvar eller får in några fler. kan dock ha fel på det sistnämnda.
med det sagt finns inte några nytillverkade "billiga" med sandwich tyvärr...
men du kanske kan hitta någon ny på chrono24? du kan alltid maila säljaren för att försäkra dig om att den är ny.
hoppas du hittar någon.

Om man vill hitta en enklare och väldigt prisvärd första Panerai Luminor med svart sandwitch tavla. Vilken ska man söka efter? Något i stil med PAM 111?
111 är mycket riktigt ett prima (om inte det bästa) förslag när vi snackar sandwich och subsekund. Börja med att slänga upp en WTB-annons i köpes-avdelningen (efter att du skramlat ihop några inlägg till). Räkna med ca 40k.

Sandwitch är väl inte ett måste men nice-to-have.
Det finns nog inget säkrare ställe att köpa Panerai på än här.

IMG_0939.JPG
Där har du en 1312 som nämdes ovan:)
OK, då är jag med. Tack!

The force..... märkligt ljus jag får i tavlan. Det blir blått i ett visst läge när ljuset faller in.Kan de bytt tavla till en antireflextavla när den var på service? Mig veterligen använder inte Panerai antireflexglas och jag har inget minne av att det var så innan. Någon som vet?
IMG_0198.JPG
Coolt ju!:)

Vad menar du med ecru? Jag försökte googla innan jag ställde frågan men det kom bara upp mönster, kläder och stringtrosor.
Det är även färgen på stygnen på de flesta oem-straps så att dom ska matcha index.. Stringisar i ecru färg, ja google ger oss verkligen de mest knasiga;)

Nu har jag kört det gröna i 2 dar oxå:
IMG_6474.JPG

IMG_6475.JPG

IMG_6457.JPG

IMG_6468.JPG

Känns klart bäst hittills o ger min Pam560 det där härliga vintage-army stuket:)
Sen är ju grönt sjukt tacksamt att matcha med oxå;)
Synd att de tog bort de vita stygnen! När jag beställde 26mm så hade dom de alternativet. Det där funkar också men alltid nice med kontrast tycker jag.

Tillbaka
Topp