D
Deleted member 4412
Guest
Thanxx!!Snyggt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Thanxx!!Snyggt!
En sprillans 560 till det priset är exakt samma pris som tex en Pam1000 listar i Sverige. Om nu Pam560 som listar ca 60' här har droppat till samma pris så är det en rätt rejäl prissänkning.Vem har sagt att dem ska sänka prinsarna? Men en ny prislista kan röra till det.
Såg nu att du menade nya priser för de refs med nya specifikationer. Bara så att vi inte missförstår varandra haha. Det skumma med Panerai är ju att hittar du tex en ny Pam000 som nån handlare har kvar så lovar jag att den kostar mer än en ny Pam1000. Det är o blir lite rörigt men jag tror det har med efterfrågan samt att Panerai trots allt har en rätt limiterad upplaga av modellerna. Basemodellerna är de mest efterfrågade o de som du oftast får minst prutmån på då dom säljer slut ändå vilket gör att priserna på dessa ligger rätt stadigt o ökar bara år för (nypriserna i butik alltså).Vem har sagt att dem ska sänka prinsarna? Men en ny prislista kan röra till det.
Saknar fortfarande sub sekund...En sprillans 560 till det priset är exakt samma pris som tex en Pam1000 listar i Sverige. Om nu Pam560 som listar ca 60' här har droppat till samma pris så är det en rätt rejäl prissänkning.
Med nya prislistor brukar priserna inte gå ner utan upp o mej veterligen brukar inte de modeller som är från år -16 reas ut pga att modeller från år -17 kommer in om vi nu talar om en modell som inte fått nån uppdatering typ Pam560.
Menade mer att det var väldigt konstigt att nypriset på en Pam560 likställs med en Pam1000. Thats all
O jag gillar verkligen Pam1000!! Men hade valt o väljer fortfarande Pam560 alla dar i veckan om nu nypriset vore detsamma![]()
Hänger inte riktigt med..Saknar fortfarande sub sekund...
Jag röstar grönt, när det kommer till klockarmbandSlängde på det gråa igen o tänkte på just de svarta stygnen. De matchar ju både tavlan o tweedtyget i min kavaj
![]()
Svårtolkad är en underdrift.Spontant för bra pris. Panerai marknaden är fan svårtolkad för stunden. Känns som du kan klippa en relativt ny Zero för samma pris som en 560 exempelvis..
De har redan sänkt. Skulle inte blo förvånad om det kom en omgång nr 2Vem har sagt att dem ska sänka prinsarna? Men en ny prislista kan röra till det.
Jag röstar grönt, när det kommer till klockarmband![]()
Haha sköna Panerai är. Man tycker så svag som kronan är nu att allt borde snart gå år andra hållet...Svårtolkad är en underdrift.
Pratade btw med krons häromdagen. Anledningen till att de sänkt priser på vissa klockor var att de fått ett mail: "våra listpriser är ändrade, v.v. Uppdatera era priser [punkt]." Orsak oklar.
Svårtolkad är en underdrift.
Pratade btw med krons häromdagen. Anledningen till att de sänkt priser på vissa klockor var att de fått ett mail: "våra listpriser är ändrade, v.v. Uppdatera era priser [punkt]." Orsak oklar.
Hirsch har, såg att de bara vara 22 mm dockSå till min fråga, finns det bra läderband som är "vattentäta"?
![]()
Låter knäppt men tanke på att en leverantör aldrig får bestämma vad en återförsäljare ska ta för ett objekt. Däremot kan de säkert ha uppdaterat sina rekommenderade försäljningspriser och "ödmjukt" informerat Krons om att de kan göra en sänkning om de vill.
Annars blir det en typ av kartell...
Arbetar själv med leverantörer av olika typer och de är extremt försiktiga med att be oss höja eller sänka ett pris efter deras önskemål. De kan som sagt bara komma med rekommendationer men det är alltid upp till ÅF att sätta vilket pris man vill
Tack för detta.Hirsch har, såg att de bara vara 22 mm dock
http://www.hirschstraps.com/products/hirsch-mariner-waterproof-leather-watch-strap-gold-brown
24 mm här
https://www.watchobsession.co.uk/pr...f-leather-watch-strap-black?variant=322813273
Jag röstar grönt, när det kommer till klockarmband[/QUOTE
Royal Straps har haft ett brunt läder för 150 spänn som jag har kört rätt mycket på min 112:a.Är ute efter ett ljust läder till min 112a. Är inte alls insatt i var man hittar band till Panerai som är bra! Tips uppskattas! Ge gärna exempel på specifika band om ni tycker att något är speciellt bra eller prisvärt!
OEM banden ligger på ca 2k? Jag har kollat på strapware! Är de bra?Royal Straps har haft ett brunt läder för 150 spänn som jag har kört rätt mycket på min 112:a.
Tycker det är riktigt bra för pengen.
![]()
Annars är ju Rugby OEM riktigt snyggt!
![]()
Ingen koll på strapware, men OEM Rugby låg på 1900 i höstas..OEM banden ligger på ca 2k? Jag har kollat på strapware! Är de bra?
Har du gjort en sökning i tråden?Är ute efter ett ljust läder till min 112a. Är inte alls insatt i var man hittar band till Panerai som är bra! Tips uppskattas! Ge gärna exempel på specifika band om ni tycker att något är speciellt bra eller prisvärt!
Det har hänt mig med andra manuella klockor och jag har också blivit förvånad. Så, plus ett på frågan alltså, och plus ett på att du inte är ensam om fallet.Under mellandagarna så har jag haft min 510 liggandes mycket till förmån för mina andra klockor (jag vet, jag hädar i Panerai-tråden, men de andra klockorna måste också få lite kärlek) Så jag blev inte förvånad när jag såg att den hade stannat igår kväll. Men när jag tog upp den, så började den gå igen (dvs. jag hade inte börjat dra upp den). Den är ju manuell men är detta normalt? Förmodar att jag bara kickade igång fjädern som hade lite kraft kvar?
Låter som en trolig förklaring.Under mellandagarna så har jag haft min 510 liggandes mycket till förmån för mina andra klockor (jag vet, jag hädar i Panerai-tråden, men de andra klockorna måste också få lite kärlek) Så jag blev inte förvånad när jag såg att den hade stannat igår kväll. Men när jag tog upp den, så började den gå igen (dvs. jag hade inte börjat dra upp den). Den är ju manuell men är detta normalt? Förmodar att jag bara kickade igång fjädern som hade lite kraft kvar?
Skulle rekommendera ett Kodiak, bara att googla. Sen personligen tyckte jag att Ponte Vecchio strapen tålde vatten hur bra som helst. Ett annat tips är att köra ett oem-croco/alligator som bara blir coolare ju mer du badarmed detJag som länk kille skulle vilja prova läder, men problemet är att jag tvättar mina klockor varje kväll.
Så till min fråga, finns det bra läderband som är "vattentäta"? Vet att Sinn har det, dessa änvände jag, och det funkade bra, den blev torr när man torkade med en handduk.
Har en 106:a som jag skulle vilja testa på.
Gummi har jag redan, tycker det är gelt ok, men vill även ha läder.
Blir lite roligare med bild.
![]()