• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Med min senaste Panna, 422, fick jag inget garantikort, "bara" en garantibok med AD-stämpel, en pinkod och månad/årtal skrivet för hand.

Är det mitt "garantikort" som jag ska ta med mig om något behöver åtgärdas på garantin?

Gott nytt år gott folk :)
Hur gör ni rent era pannor?
Min är helt ny endast använt den vid 2 tillfällen så har torkat med duken man fick till efter användning.
Läste snabbt i boken att man kan/ska skölja den i vatten?

Min är helt ny endast använt den vid 2 tillfällen så har torkat med duken man fick till efter användning.

Nån gång i månaden så tar jag av armbanden och tvättar av den/rengör den. Jag har plexi på min så är den repig får sig plexit en omgång också. :)

Vill ha min så repfri som möjligt och gör därför så här:
1. Sköljer den under kranen med ljummet vatten.
2. Borstar den med en mjuk tandborste och lite Yes.
3. Sköljer av.
4. Slår in klockan i hushållspapper eller en handduk och låter den ligga en stund.

Vill man ha mycket små repor (hairlines) torkar man boetten med tröjan etc så fort man ser lite smuts!

Tvål och sen på med tummen, sköljer under rinnande vatten och aktar så bandet inte blir blött. Sen låter jag den självtorka med kronan neråt (säkert helt onödigt men det har blivit en grej mot osannolika vatteninsläpp).

Mycke snack om klockvård nu, bara å ta fram trasan :), mjuk tandborste å ljummet vatten kör jag å sen putstrasan.
IMG_20170102_144807.jpg

Tillbaka
Topp