• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag lämnade in min 359 den 13 december och fick kostnadsförslag den 28 december. Beräknad tid från det var 7 veckor. Det låter inte alls kul med din sits och jag hoppas att det löser sig på bästa sätt.
Märkligt?! Vad är den inlämnad för? Service eller ngt garanti fix?

20170104_212635.jpg

20170104_213828.jpg

Med risk för att låta lite fjollig måste jag ändå säga att Panerai utan tvekan har bästa "mysklockorna".

Senast ändrad:
Trivs ruggigt bra med den gråa strapen. Nästa vecka kommer min mini recension av Strapware om någon skulle tycka det känns relevant/intressant? Eller ska vi fortsätta "tabubelägga" varifrån strapsen kommer?;)
Pam560 (som vanligt haha)
image.jpeg

Eller vad säger ni? Vore det inte vettigt att kanske ha en separat, typ under-tråd, kopplad till denna där vi kör alla tillbehör?

Eller vad säger ni? Vore det inte vettigt att kanske ha en separat, typ under-tråd, kopplad till denna där vi kör alla tillbehör?
Finns det en tabu på att prata om tillbehör här? Den kände jag nog inte till alls. Är det ett problem om man skulle mixa tillbehörsprat (så länge det handlar om tillbehör till just Panerai) med allt annat Panerai som vi pratar här? Jag har nog missat denna diskussionen, så upplys mig gärna. :)

Finns det en tabu på att prata om tillbehör här? Den kände jag nog inte till alls. Är det ett problem om man skulle mixa tillbehörsprat (så länge det handlar om tillbehör till just Panerai) med allt annat Panerai som vi pratar här? Jag har nog missat denna diskussionen, så upplys mig gärna. :)
Min reflektion av det här med straps (något som vi alla paneristi vet är halva grejen med Panerai) är ju (iaf min känsla så länge jag hängt här) är att folk (inte alla såklart) gärna inte öppet berättar om sina straps. Om det är nån form av hemlighet varifrån de kommer, om man vill vara ensam om just sina straps eller var det beror på vet jag inte.
Jag däremot är varken hemlighetsfull eller ser det som något problem med att inspirera/upplysa andra o inte heller det minsta bekymrad över att om fler än jag kör likadana straps haha.
Då o då kommer diskussionen fram om just straps men den verkar dö lika fort (typ sopas under mattan) och faktumet är ju att vi även har en del forummedlemmar som sysslar med just straps som skulle lyftas fram om det startades en tråd med bla recensioner.
Kort o gott vore det ju bara positivt o väldigt kul om den här biten lyftes fram o något som skulle gynna de flesta här (förutom dom som vill förbli hemlighetsfulla haha).
Det här är bara min reflektion men jag anser ju att det är en så pass stor bit av hela Panerai upplevelsen precis likaväl som att jag förmodar att vissa inte alls vill läsa om straps utan bara om diverse refs osv:)

Min reflektion av det här med straps (något som vi alla paneristi vet är halva grejen med Panerai) är ju (iaf min känsla så länge jag hängt här) är att folk (inte alla såklart) gärna inte öppet berättar om sina straps. Om det är nån form av hemlighet varifrån de kommer, om man vill vara ensam om just sina straps eller var det beror på vet jag inte.
Jag däremot är varken hemlighetsfull eller ser det som något problem med att inspirera/upplysa andra o inte heller det minsta bekymrad över att om fler än jag kör likadana straps haha.
Då o då kommer diskussionen fram om just straps men den verkar dö lika fort (typ sopas under mattan) och faktumet är ju att vi även har en del forummedlemmar som sysslar med just straps som skulle lyftas fram om det startades en tråd med bla recensioner.
Kort o gott vore det ju bara positivt o väldigt kul om den här biten lyftes fram o något som skulle gynna de flesta här (förutom dom som vill förbli hemlighetsfulla haha).
Det här är bara min reflektion men jag anser ju att det är en så pass stor bit av hela Panerai upplevelsen precis likaväl som att jag förmodar att vissa inte alls vill läsa om straps utan bara om diverse refs osv:)

Åhå.

Eller så kan du och jag prata straps helt öppet här så kanske folk hakar på alt tydligt säger ifrån :)

Iaf jag använder mej av andra sidor o forum när jag vill läsa om straps så varför inte göra vår engen Paneri-tråd mer komplett liksom?:)
Måste ju finnas straps här från ett gäng otaliga tillverkare, välkända som okända, bra som dåliga osv. Vore det inte liiiite kul om man då helt enkelt skrev några rader (dom som väl vill såklart)?
Typ jag är sugen på ett canvasstraps, finns medlemmar som har just canvasstraps från 5 olika tillverkare, man läser pros/cons plus bilder o pris o voilá kanske jag hittar ett från en tillverkare jag aldrig hört talas om men blev nöjd som 17:)

Åhå.

Eller så kan du och jag prata straps helt öppet här så kanske folk hakar på alt tydligt säger ifrån :)
Absolut haha;)
Men det skulle ju även vara mer praktiskt som exemplet jag skrev.
Som sagt, var bara en idé om hur vi kunde förbättra klocksnacks redan bästa tråd:happyhappy:

Aldrig varit med om att det skulle vara hemligt med vart strapen kommer från. Stött på några samlare runtom i världen som gärna bara säger: "I have a guy...". Men i Paneristi.com gruppen på fejjan (för att inte tala om URL:en) så är det ju enorma mängde strap-tillverkare.

En av de absolut bästa sakerna med att äga en Panerai är hur du kan totalt ändra utseendet på den med ett byte av armband. Bytte från brunt till svart och har hittills fått 2-3 frågor om det är en ny klocka. :)

IMG_1687.PNG
Hjälp!! I need this strap badly men görs enbart i 24mm. Var kan jag hitta ett liknande i 22mm för att passa min ref.392? Har googlat sönder fingrarna och hittar det ingenstans. Hittelön på 20% av värdet på armbandet utlovas till den som lyckas finna ett som passar beskrivningen. Vänligen se bild ovan.
Bo Berggren på Biblioteksgatan har ett samarbete med Camille Fornet och därifrån kan du beställa i princip vad du vill. Gå till butiken och välj ut material, färg, stygn, färg på tråden osv så får du precis vad du vill. Har precis beställt därifrån till min IW390404.

Tillbaka
Topp