• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vänner, ett dilemma och till slut en fråga. I den nya romerska indelningen vi har här på forumet är man ansedd som mindre bemedlad;) Strunt i det, kul grej men nu är det så att finans av en panna är i ordning. Då inträffar det att det i princip inte finns något begagnat att tillgå, AD har mycket begränsat med klockor inne och man får räkna med en leveranstid på 3-6 månader. Inget vidare läge alltså:(
Har därför börjat se mig om i utlandet, i synnerhet Tyskland. Min fråga: anses en klocka som kommer från utlandet vara "mindre åtråvärd" än svensksåld? Något att ha i tanke om man någon gång vill sälja tänker jag.

Vänner, ett dilemma och till slut en fråga. I den nya romerska indelningen vi har här på forumet är man ansedd som mindre bemedlad;) Strunt i det, kul grej men nu är det så att finans av en panna är i ordning. Då inträffar det att det i princip inte finns något begagnat att tillgå, AD har mycket begränsat med klockor inne och man får räkna med en leveranstid på 3-6 månader. Inget vidare läge alltså:(
Har därför börjat se mig om i utlandet, i synnerhet Tyskland. Min fråga: anses en klocka som kommer från utlandet vara "mindre åtråvärd" än svensksåld? Något att ha i tanke om man någon gång vill sälja tänker jag.

Upplever själv det som att dessa "gränser" har börjat suddas ut.
För en mindre insatt låter det fint med svensksåld osv.. men i slutändan spelar det ingen roll då det är samma klocka man får här som där.. Så kör i vind och köp dig den klocka du vill ha.. Vad gäller värdet så finns ingen anledning till oro :)

Nix... Ba köööör [emoji1]

Ska i morgon bitti göra ett försök till i min närhet, Köpenhamn. Kan bli trevligt på fler sätt:cigar:
Av förklarliga skäl är vår svenska AD ganska obenägen att göra något på priset. Rabatt planterar man tydligen blommor i;)
Tackar för svaren.
Innan jag åkte till Grekland förra sommaren så sa alla "fan va bra, grekiska ekonomin är askass. Du kommer ju kunna pruta järnet"

Jag kommer ner, kollar på dinkor. Letar upp en parfymdoftande läppstiftsbärande klockexpert. Hon frågar vad jag är intresserad av då hon kan ge very good price on everithing except on Paneria. Så jag gick tomhänt därifrån... Verkar vara genomgående på paneria. Hört liknande från flera

Innan jag åkte till Grekland förra sommaren så sa alla "fan va bra, grekiska ekonomin är askass. Du kommer ju kunna pruta järnet"

Jag kommer ner, kollar på dinkor. Letar upp en parfymdoftande läppstiftsbärande klockexpert. Hon frågar vad jag är intresserad av då hon kan ge very good price on everithing except on Paneria. Så jag gick tomhänt därifrån... Verkar vara genomgående på paneria. Hört liknande från flera
Hmm, jag återkommer med hur i det gick i vårt kära grannland och givetvis med bilder och hela kittet när och om jag lyckas:)

Det är nog som du skriver, mindre åtråvärd av någon anledning....skulle svensksåld vara bättre?
Nä, knappast va. Dock är det så att panerai är rätt "billigt" i Sverige. Ofta mkt dyrare utomlands och gråhandlarna är också dyra. Sikta på beg om du inte hittar nytt hos AD är mitt tips.

Nej, en panerai är en panerai oavsett om den är köpt i Tyskland eller i Stockholm. Lycka till med jakten

quote="Heritage, post: 829800, member: 4495"]Har precis kommit hem från min resa till danska huvudstaden och ställt en påse på golvet
Det hände en grej........återkommer strax[/quote]
Har du öppnat påsen än?

Vad besvikna alla skulle bli om det var importpölser han köpt ist för Panerai.. :p Jag hoppas på en att det bor en 372:a i påsen ^^ då vill jag klämma på den irl över en öl

En liten eloge till Nymans Ur känner jag är på plats här! Var där igår em m min 111:a för trycktest å koll av gången. Bor ju inte i stan, utan frågade snällt om de kunde lösa det på studs. "Visst inga problem" var svaret.

Fick det utfört på mindre än 1 timme å dessutom utan kostnad! Tät, men visade sig dock tappa ca 30 sek/dygn, så em service känns på tiden. Ingen överraskning; den är ju fr 2008 utan historik.

Tack Nymans! Jag återkommer å bokar service vad det lider.

Betraktelse från teaterpublik igår kväll:

Ser den omisstagliga konturen av ett Panerai kronskydd sticka fram från tröjärmen på stolsgrannen på Scalateatern igår. Spanar lite under pausen å ser att det är en Panerai m datum. Får ögonkontakt, ler och säger "Schysst Panerai!"
Får en tom blick tillbaka. "Vadå?" svarar han.
"Klockan", säger jag. " Schysst Panerai" och förbereder mig på att lägga fram min och förklara att vi måste ta ett GTG-foto till forumet och snacka lite klocka.
"Jaså den", svarar han. "Den e inte äkta"...

Jävla tomte... Ridå...

Betraktelse från teaterpublik igår kväll:

Ser den omisstagliga konturen av ett Panerai kronskydd sticka fram från tröjärmen på stolsgrannen på Scalateatern igår. Spanar lite under pausen å ser att det är en Panerai m datum. Får ögonkontakt, ler och säger "Schysst Panerai!"
Får en tom blick tillbaka. "Vadå?" svarar han.
"Klockan", säger jag. " Schysst Panerai" och förbereder mig på att lägga fram min och förklara att vi måste ta ett GTG-foto till forumet och snacka lite klocka.
"Jaså den", svarar han. "Den e inte äkta"...

Jävla tomte... Ridå...

haha, jag gillar hur "jävla tomte" editerades dit :D

Cliffhanger, inte medvetet iaf.
Jag känner er. Finns det inga bilder har det aldrig hänt. Så man fick börja med med att ladda batteriet till kameran.
Ett mycket trevligt och proffsigt bemötande på Klarlund på Vesterbrogade där jag först diskuterade en del, kände och klämde.
Gick vidare till Hard Rock Café och drack lite vidare på min frukost i form av en Irish Coffee :happyhappy: Käk på Jensens och sedan tillbaka.
Efter lite snack med frugan, som för övrigt var mycket stöttande i det här, bestämde jag mig för en 562. Den har i princip allt jag var ute efter i min första Panerai.
Funkar ganska lika i Danmark som här hemma, dvs de är inte benägna att göra något på priset. Däremot fick jag med ett extra originalband, en tröja eftersom det var min första panna och förlängd garanti med 2 år efter att den internationella gått ut. Priset samma som hemma faktiskt.

Inga pölser i påsen. Så här ser innehållet ut.
DSC_0223.JPG
DSC_0224.JPG
DSC_0223.JPG
DSC_0224.JPG
DSC_0226.JPG

DSC_0223.JPG

Tillbaka
Topp