Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hojt !
Är intresserad att komma om jag fårGTG
PM har just gått ut till några tidigare deltagare. Den som inte fått PM och som är intresserad av en Panerai-AW i Stockholm 26/1, hojta till!
Tackar för stödet!
Som sagt, finns ju även andra sajter som har "accessories corner" o "strapreviews".. Vi har ju även egna tillverkare här på forumet som inte bara skulle få en mer transparent promoting som skulle ge oss en inblick utan öven få osss att uppskatta själva hantverket.
Tänk dej typ en tillverkare, recension av ett strap därifrån, frågor-kommentarer osv. Man skulle även försöka få till rabatter, gruppbeställningar o liknande betydligt lättare![]()
Sunt och gör tråden trevlig. Och klockarmbandstråden var mer levande innan och behöver ett lyftJag kan bara tala för mig själv men jag undviker att göra medveten reklam för mina remmar här, tråden ska ju ändå handla om Panerai och det blir rätt trist om det är remmakare som oavbrutet pushar för sina snoddar. Jag tror fler än jag resonerar så.
En tråd om remmar hade varit kul!(Fast när jag tänker efter, finns det inte en tråd i stil med "Den stora tråden och klockarmband"?)
Jomen det är ju sunt tänkt men iom att i en eventuell tråd för tillbehör till Panerai ska tråden gälla för för just Panerai, dvs inte bilder på straps sittande på tex Seikodykare.. Det ska ju även finnas recensioner (kan ju inte skriva en sån om sej själv) med pros o cons, kommentarer osv.Jag kan bara tala för mig själv men jag undviker att göra medveten reklam för mina remmar här, tråden ska ju ändå handla om Panerai och det blir rätt trist om det är remmakare som oavbrutet pushar för sina snoddar. Jag tror fler än jag resonerar så.
En tråd om remmar hade varit kul!(Fast när jag tänker efter, finns det inte en tråd i stil med "Den stora tråden om klockarmband"?)
Inte menat som käbbel, utan försökt att motivera min mening med att ha en separat tråd. Thats allVilket jävla käbbel. Använd multicitering för i helvete, hur svårt ska det vara?
Va trist att det inte va med...Då har pannan suttit på i ganska exakt 24h, trevlig bekantskapKan tyvärr konstatera att man inte får med gummi bandet eller något verktyg till basmodellerna längre
Någon som vet vad man får ge för ett original med lås? Eller ska man köra på rubber b eller rentav Everest istället?
![]()
Ja lite sniket känns det faktisktVa trist att det inte va med...![]()
Köp original, gillar iaf mitt som tusan!Då har pannan suttit på i ganska exakt 24h, trevlig bekantskapKan tyvärr konstatera att man inte får med gummi bandet eller något verktyg till basmodellerna längre
Någon som vet vad man får ge för ett original med lås? Eller ska man köra på rubber b eller rentav Everest istället?
![]()
Har du någon kläm på vad låset går loss på?Köp original, gillar iaf mitt som tusan!
Ska kosta ca 1500kr utan lås, låset tar du från ditt band.
Kör min 090 med ammoläder från AW och bygger med Lego, det är kvalitets tid det![]()
![]()
Jomen det är ju sunt tänkt men iom att i en eventuell tråd för tillbehör till Panerai ska tråden gälla för för just Panerai, dvs inte bilder på straps sittande på tex Seikodykare.. Det ska ju även finnas recensioner (kan ju inte skriva en sån om sej själv) med pros o cons, kommentarer osv.
Anyway, jag ger upp tanken. MOTSTÅNDET verkar vara för stort haha
Så vi som vill läsa om straps får helt enkelt fortsätta att läsa andra forum o sajter. Trist o synd liksom..
om ja inte minns helt fel så gick låset loss på 2800:-Har du någon kläm på vad låset går loss på?
Då har pannan suttit på i ganska exakt 24h, trevlig bekantskapKan tyvärr konstatera att man inte får med gummi bandet eller något verktyg till basmodellerna längre
![]()
Det känns ju lite väl tilltaget kan man tycka, det är ju bara en liten metallbit.om ja inte minns helt fel så gick låset loss på 2800:-, togs upp tidigare i tråden. hoppas jag har fel hehe. hyffsat pris isåfall.
Okej det är såpass stor skillnad i tjocklek mellan springbars och de äldre skruvade med tubes.RubberB passar inte de nya basmodellerna med springbars. Jag har provat och RubberB gjorde om bandet till mig utan extra kostnad men det blev inte bra nog.
De sitter inte på exakt samma ställe ... tjockleken är inget stort problem, det går att fixa springbars i samma storlek ... men som sagt, inte samma ställe, då blir det glapp mot case:t.Okej det är såpass stor skillnad i tjocklek mellan springbars och de äldre skruvade med tubes.
Haha, sorry. Ne det har han inte, men du har. Är väldigt nöjd btwÄr du säker på att det är Anders som har gjort den där remmen?![]()
Haha, sorry. Ne det har han inte, men du har. Är väldigt nöjd btw![]()
Kul att du kör en Pam631 som jag hyllat tidigare i trådenDå har pannan suttit på i ganska exakt 24h, trevlig bekantskapKan tyvärr konstatera att man inte får med gummi bandet eller något verktyg till basmodellerna längre
![]()
Man har ju haft några gummistraps genom åren men oem från Panerai är nog klart det skönaste o snyggasteKöp original, gillar iaf mitt som tusan!
Ska kosta ca 1500kr utan lås, låset tar du från ditt band.
Där är vi oense ;-) RubberB är så myspysigt så det förslår.Man har ju haft några gummistraps genom åren men oem från Panerai är nog klart det skönaste o snyggaste![]()
Tror att 632 får ecru bandet. Får bli ett oem gummi så småningom men först blir det nog ett svart rocka med blå kontrastsömn i samma kulör som logganKul att du kör en Pam631 som jag hyllat tidigare i tråden
Jävligt coolt Panna men surt som sagt att dom snålat in på tillbehören vilket är nåt man måste ha med i kalkylen när man köper.. (Vips så sticker det iväg några tusingar extra)
Vissa verkar få med Monte Carlo strapen med ecru sömmar o vissa det helsvarta. Skulle jag vara du så skulle jag köra det nya gråa oem-gummit som kommit, spännet flyttar du bara emellan![]()