• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Då tar jag å 005:an helg
IMG_20170105_144942.jpg

Tackar för stödet!:)
Som sagt, finns ju även andra sajter som har "accessories corner" o "strapreviews".. Vi har ju även egna tillverkare här på forumet som inte bara skulle få en mer transparent promoting som skulle ge oss en inblick utan öven få osss att uppskatta själva hantverket.
Tänk dej typ en tillverkare, recension av ett strap därifrån, frågor-kommentarer osv. Man skulle även försöka få till rabatter, gruppbeställningar o liknande betydligt lättare:)

Jag kan bara tala för mig själv men jag undviker att göra medveten reklam för mina remmar här, tråden ska ju ändå handla om Panerai och det blir rätt trist om det är remmakare som oavbrutet pushar för sina snoddar. Jag tror fler än jag resonerar så.
En tråd om remmar hade varit kul! :) (Fast när jag tänker efter, finns det inte en tråd i stil med "Den stora tråden om klockarmband"?)

Senast ändrad:
Jag kan bara tala för mig själv men jag undviker att göra medveten reklam för mina remmar här, tråden ska ju ändå handla om Panerai och det blir rätt trist om det är remmakare som oavbrutet pushar för sina snoddar. Jag tror fler än jag resonerar så.
En tråd om remmar hade varit kul! :) (Fast när jag tänker efter, finns det inte en tråd i stil med "Den stora tråden och klockarmband"?)
Sunt och gör tråden trevlig. Och klockarmbandstråden var mer levande innan och behöver ett lyft

En tråd om remmar hade varit kul! :) (Fast när jag tänker efter, finns det inte en tråd i stil med "Den stora tråden om klockarmband"?)
Jomen det är ju sunt tänkt men iom att i en eventuell tråd för tillbehör till Panerai ska tråden gälla för för just Panerai, dvs inte bilder på straps sittande på tex Seikodykare.. Det ska ju även finnas recensioner (kan ju inte skriva en sån om sej själv) med pros o cons, kommentarer osv.
Anyway, jag ger upp tanken. MOTSTÅNDET verkar vara för stort haha;)
Så vi som vill läsa om straps får helt enkelt fortsätta att läsa andra forum o sajter. Trist o synd liksom..

Då har pannan suttit på i ganska exakt 24h, trevlig bekantskap :) Kan tyvärr konstatera att man inte får med gummi bandet eller något verktyg till basmodellerna längre :( Någon som vet vad man får ge för ett original med lås? Eller ska man köra på rubber b eller rentav Everest istället?

image.jpg

Då har pannan suttit på i ganska exakt 24h, trevlig bekantskap :) Kan tyvärr konstatera att man inte får med gummi bandet eller något verktyg till basmodellerna längre :( Någon som vet vad man får ge för ett original med lås? Eller ska man köra på rubber b eller rentav Everest istället?

image.jpg
Va trist att det inte va med... :(

image.jpg
Köp original, gillar iaf mitt som tusan!
Ska kosta ca 1500kr utan lås, låset tar du från ditt band.

Jomen det är ju sunt tänkt men iom att i en eventuell tråd för tillbehör till Panerai ska tråden gälla för för just Panerai, dvs inte bilder på straps sittande på tex Seikodykare.. Det ska ju även finnas recensioner (kan ju inte skriva en sån om sej själv) med pros o cons, kommentarer osv.
Anyway, jag ger upp tanken. MOTSTÅNDET verkar vara för stort haha;)
Så vi som vill läsa om straps får helt enkelt fortsätta att läsa andra forum o sajter. Trist o synd liksom..

Inget motstånd från mig, jag tyckte som sagt att det var en trevlig idé. Bara att starta tråden och se om den blir livskraftig. :)

image.jpg

RubberB passar inte de nya basmodellerna med springbars. Jag har provat och RubberB gjorde om bandet till mig utan extra kostnad men det blev inte bra nog.

Okej det är såpass stor skillnad i tjocklek mellan springbars och de äldre skruvade med tubes.
De sitter inte på exakt samma ställe ... tjockleken är inget stort problem, det går att fixa springbars i samma storlek ... men som sagt, inte samma ställe, då blir det glapp mot case:t.

image.jpg
Kul att du kör en Pam631 som jag hyllat tidigare i tråden:)
Jävligt coolt Panna men surt som sagt att dom snålat in på tillbehören vilket är nåt man måste ha med i kalkylen när man köper.. (Vips så sticker det iväg några tusingar extra):(
Vissa verkar få med Monte Carlo strapen med ecru sömmar o vissa det helsvarta. Skulle jag vara du så skulle jag köra det nya gråa oem-gummit som kommit, spännet flyttar du bara emellan;)

Kul att du kör en Pam631 som jag hyllat tidigare i tråden:)
Jävligt coolt Panna men surt som sagt att dom snålat in på tillbehören vilket är nåt man måste ha med i kalkylen när man köper.. (Vips så sticker det iväg några tusingar extra):(
Vissa verkar få med Monte Carlo strapen med ecru sömmar o vissa det helsvarta. Skulle jag vara du så skulle jag köra det nya gråa oem-gummit som kommit, spännet flyttar du bara emellan;)
Tror att 632 får ecru bandet. Får bli ett oem gummi så småningom men först blir det nog ett svart rocka med blå kontrastsömn i samma kulör som loggan :)

Tillbaka
Topp