Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag drömmer om Panerai, tänker på Panerai, pratar om Panerai. Ja till och med trånar efter en Panerai.
Så jag kan nog hålla med om att det är ett gift!!
Förståeligt, kolla in denna bad-boyn
Hur är den med RubberB?
Hur trivs du med canvasstraps?
Hur trivs du med canvasstraps?
Hehe, tror du inte de är på vägMkt bra, du borde skaffa dig ett =)
Hehe, tror du inte de är på väg
Tror jag får första i morgon
När får jag tillbaka Pannan du har lånat Wi ?
Så ja! Vilka färger beställde du?Så ja! Vilka färger beställde du?
Hmmm.. Anders skickade en bild på flera nya Canvasfärger han nyss fått hem... Kan det vara så att vi dragit igång en trend?!
Någon annan som får samma resultat efter att man drar upp klockan? (pam 510)
Tror att det kan vara dags att gå till Nymans för en diagnos. [emoji20]
Låter dessutom som den "spikar" tickar inte rent utan med extra ljud, svårt att beskriva.
Tror det var 5 nya närmare bestämt... To be continued..;-)Fler färger än sand, oliv och grönt?
Spännande
Tror det var 5 nya närmare bestämt... To be continued..;-)
Vad skulle ni säga vore ett lämpligt pris för en PAM003 från 2001.. endast klockan och inga tillbehör?
Så j-la nice. Vem/var till salu? Passar du så är jag intresserad!
Vad skiljer för övrigt en 003 från en 113?
Den ligger hos en spansk handlare för 25,700kr
http://www.ancienne.es/en/panerai-luminor-marina-01663/
Så köp!
Nå'n erfarenhet av handlaren?
Anyone?
Min framtida Panerai-samling bör bestå av en 003/113 till sommaren/stranden/vardags & en 512:a till andra tillfällen känner jag...
Jag har handlat av dem, inga problem!
Hmmmmm...
Snart dax för service. Då kommer stora frågan; polera eller ej? Vintageklockor "ska" ju inte poleras, det håller väl "alla" med om. Men en Panerai från 2008?
Min har ett par riktigt fula repor på framför allt ena luggen efter slarvigt genomförda bandbyten. Men jag tycker att det är så j-la lite gods utanför hålet, så törs man polera där?
Även kronskyddet har fått sig några smällar, men det kan jag gott å väl leva med. Boetten i övrigt har lite smårepor etc men absolut inget som stör mig! Har egentligen inget emot att klockan ser använd ut.
Se bilder:
Vad säger/råder ni erfarna Panerai-ägare?
Fanns ju en hel del fint där...
Kanske dax för en week-end tripp till Barcelona!
Skick & pris känns väl väl hyfsat rätt/ärligt, eller vad säger ni?
Möjligen en dum fråga men är testinstrumentet rätt inställt? Alltså mäter du mot rätt amplitud så att säga swedesoc?
Vet att en del maskiner klarar att identifiera vissa BPH automatiskt och andra inte. Väljer den fel kan ju testresultatet bli helt galet.
Jag har handlat av dem, inga problem!
Mailat lite frågor ang. service/WR & frakt etc.
Får se om de bemödar sig med att svara. Förvånansvärt dålig svarsfrekvens från många handlare, tycker jag...
Frakt är inräknat i priset och är fullförsäkrad osv De brukar svara, har haft mejlkontakt med dem gällande samma klocka