• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag drömmer om Panerai, tänker på Panerai, pratar om Panerai. Ja till och med trånar efter en Panerai.
Så jag kan nog hålla med om att det är ett gift!!

Förståeligt, kolla in denna bad-boyn :D
IMG_20150115_131807.jpg

5d093732b22357c102e03892f3ca7dc3.jpg

Någon annan som får samma resultat efter att man drar upp klockan? (pam 510)
Tror att det kan vara dags att gå till Nymans för en diagnos. [emoji20]
Låter dessutom som den "spikar" tickar inte rent utan med extra ljud, svårt att beskriva.

Någon annan som får samma resultat efter att man drar upp klockan? (pam 510)
Tror att det kan vara dags att gå till Nymans för en diagnos. [emoji20]
Låter dessutom som den "spikar" tickar inte rent utan med extra ljud, svårt att beskriva.

Möjligen en dum fråga men är testinstrumentet rätt inställt? Alltså mäter du mot rätt amplitud så att säga swedesoc?

Vet att en del maskiner klarar att identifiera vissa BPH automatiskt och andra inte. Väljer den fel kan ju testresultatet bli helt galet.

Hmmmmm...

Snart dax för service. Då kommer stora frågan; polera eller ej? Vintageklockor "ska" ju inte poleras, det håller väl "alla" med om. Men en Panerai från 2008?

Min har ett par riktigt fula repor på framför allt ena luggen efter slarvigt genomförda bandbyten. Men jag tycker att det är så j-la lite gods utanför hålet, så törs man polera där?

Även kronskyddet har fått sig några smällar, men det kan jag gott å väl leva med. Boetten i övrigt har lite smårepor etc men absolut inget som stör mig! Har egentligen inget emot att klockan ser använd ut.

Se bilder:

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Vad säger/råder ni erfarna Panerai-ägare?

Hmmmmm...

Snart dax för service. Då kommer stora frågan; polera eller ej? Vintageklockor "ska" ju inte poleras, det håller väl "alla" med om. Men en Panerai från 2008?

Min har ett par riktigt fula repor på framför allt ena luggen efter slarvigt genomförda bandbyten. Men jag tycker att det är så j-la lite gods utanför hålet, så törs man polera där?

Även kronskyddet har fått sig några smällar, men det kan jag gott å väl leva med. Boetten i övrigt har lite smårepor etc men absolut inget som stör mig! Har egentligen inget emot att klockan ser använd ut.

Se bilder:

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Vad säger/råder ni erfarna Panerai-ägare?

Jag skulle garanterat polera.

• Like
Reactions: Wi
Fanns ju en hel del fint där...
Kanske dax för en week-end tripp till Barcelona! ;)

Skick & pris känns väl väl hyfsat rätt/ärligt, eller vad säger ni?

Vissa priser är uppåt öronen och vissa är bättre.. Kommer ihåg att priserna på plats skiljde sig något kontra de på nätet när jag var där förra gången.

Möjligen en dum fråga men är testinstrumentet rätt inställt? Alltså mäter du mot rätt amplitud så att säga swedesoc?

Vet att en del maskiner klarar att identifiera vissa BPH automatiskt och andra inte. Väljer den fel kan ju testresultatet bli helt galet.

Den identifierar bph automatiskt, när det gäller liftangle så får man nog maila panerais huvudkontor/utvecklingsavdelning då google ger nada.
Hur som helst när klockan är halvt uppdragen eller iaf inte helt laddad så går den ca +10 i samma position/face up.
Detta uppstår endast när jag drar upp klockan fullt plus att den låter som en galloperande häst typ och inte ett rent tickande som den brukar ha.
Ingen annan med nya 8 days verket som har provat?

Tillbaka
Topp