• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nytt...OEM JV Gold

ED21DE3F-BB0D-4318-AACC-1B65D2E91821_zpsnrim6xcm.jpg

6D38832F-BA9D-4743-BE7F-C288E5667ACC_zps4nzqhk8t.jpg

Nu...

3AECC94E-57FC-47BE-BEC8-4A599906E6D3_zpsee65xir1.jpg

Mörknar riktigt mycket tyvärr måste jag säga för att när det är nytt så är det riktigt snyggt....
Stort tack för dina bilder o din insikt!
Har ett på g men känner mej lite tveksam då det patineras likt ett assolutamente. Jag gillade mest känslan när dom är nya o har en ljusare färg o mer ruggad yta. Sen patineras väl vanligt alligator lite annorlunda?

Självklart. Men ... priset. Argh.
Snarare ARGH mot svenska AD som tar överpriser jämfört med de rekommenderade priserna från Panerai. Där listar alligator 320€ o vanliga kalv/canvas 200€. Då blir det klart värt det hela!!
Sen är ju JV strapen legendarisk då det var den första Oem-strapen som Panerai själva sålde:)

Självklart, använder själv OEM i 98% av fallen. Har väl en 4-6 st olika, men tänkte testa nåt nytt :) Men hittar man nåt schysst för 1000 isf 4000 är det ju aldrig fel.
Även jag testar am-straps men lessnar efter 2 min. Klart 4 lax är i överkant hos svensk ad som jag skrivit om jämfört med de rekommenderade priserna. Men generellt så tar ju de lite vassare am-tillverkarna mellan 150-250€ vilket känns sådär när ett Oem listar 200€ i Europa. Min mening i det hela är ju att vi alla trots allt slängt ut en del deg på inköp av våra Pannor så varför pruta på strapsen? Som att köpa plåtfälgar till en Porsche typ..
Jag tror iaf att svenska AD har en stor del av den skulden pga överpriser som gör att folk hellre väljer billigare straps. Hade oem varit billigare (rekommenderat pris) tror jag fler hade kört Oem.
Men det är min reflektion:)

Även jag testar am-straps men lessnar efter 2 min. Klart 4 lax är i överkant hos svensk ad som jag skrivit om jämfört med de rekommenderade priserna. Men generellt så tar ju de lite vassare am-tillverkarna mellan 150-250€ vilket känns sådär när ett Oem listar 200€ i Europa. Min mening i det hela är ju att vi alla trots allt slängt ut en del deg på inköp av våra Pannor så varför pruta på strapsen? Som att köpa plåtfälgar till en Porsche typ..
Jag tror iaf att svenska AD har en stor del av den skulden pga överpriser som gör att folk hellre väljer billigare straps. Hade oem varit billigare (rekommenderat pris) tror jag fler hade kört Oem.
Men det är min reflektion:)
Håller med. Kan lätt lägga 200 euro på en rem utan större eftertanke - men 400 är fan svettigt. Tur att de passar båda mina panerai iallafall, blir ju bättre snittpris då hehe...

Bestämde mej för att jag hellre vill ha en annan strap så är jag villig att släppa vidare chansen att klippa ett Oem-alligator Gold JV strap i 24/22 till ett attraktivare pris än det som nämnts tidigare i tråden. Även 1 svart matt alligator samt 1 blankt svart alligator, båda 24/22 finns då jag själv aldrig använder svart.
Samtliga straps är sprillan i påse såklart:)
Priser tar vi via PM men de är betydligt lägre än hos AD haha;)

Har även 2st gummin oxå i 24/22 för Tang buckle i svart. Nya i påse såklart.. bara att dra ett pm!!

Och nej, jag tänker vare sej öppna nån garagebutik eller annonsera nåt mer utan blev bara så less på dessa dyra AD priser att jag likt en god samarit bara ödmjukt vilke ge mina Panerai-bröder en liten möjlighet att införskaffa Oem-straps till bra priser.
Detta gäller bara tills imorn så ni behöver inte vara oroliga att det sker igen;)
Inte för att nån har klagat än men men ville bara gardera mej utifall.

Och nej, jag tänker vare sej öppna nån garagebutik eller annonsera nåt mer utan blev bara så less på dessa dyra AD priser att jag likt en god samarit bara ödmjukt vilke ge mina Panerai-bröder en liten möjlighet att införskaffa Oem-straps till bra priser.
Detta gäller bara tills imorn så ni behöver inte vara oroliga att det sker igen;)
Inte för att nån har klagat än men men ville bara gardera mej utifall.
Jag skulle uppskatta en garagebutik där du säljer Oem-straps och bjuder på grappa!

Någon som sitter på årets eller förra årets retailer-prislista? Jag har förstått att Panerai inte är så sugna på att dela den, men jag har också hajat att några av er har läst den, så ... :)

Det står på Panerais hemsida, förutom vissa specialmodeller.
Ah, mitt trubbel med min webbläsare + Panerais sajt gäckar mig igen. Nu har jag bytt browser och ser plötsligt bättre. Tack. Något mer spännande som finns på den sajten som gått mig förbi?
:banghead:

Och innan ni undrar, den här sidan får jag ofta upp när jag klickar på länkar hos Panerai. :)
Skärmavbild 2017-02-07 kl. 17.35.25.png

Ah, mitt trubbel med min webbläsare + Panerais sajt gäckar mig igen. Nu har jag bytt browser och ser plötsligt bättre. Tack. Något mer spännande som finns på den sajten som gått mig förbi?
:banghead:

Och innan ni undrar, den här sidan får jag ofta upp när jag klickar på länkar hos Panerai. :)
Skärmavbild 2017-02-07 kl. 17.35.25.png
Vilken ref undrar du över?

Är Naples i Florida nu; blir ett besök i boutiquen inom de närmsta dagarna. Mailade dem om Bronzon redan 13 dec, en månad innan lansering, så borde ligga hyggligt till.
Efter att jag erbjudit butikschefen alla möjliga tänkbara och otänkbara tjänster gratis kanske jag kommer ligga ännu bättre till :rolleyes::D

Är Naples i Florida nu; blir ett besök i boutiquen inom de närmsta dagarna. Mailade dem om Bronzon redan 13 dec, en månad innan lansering, så borde ligga hyggligt till.
Efter att jag erbjudit butikschefen alla möjliga tänkbara och otänkbara tjänster gratis kanske jag kommer ligga ännu bättre till :rolleyes::D
Ja är det värt det så är det bara böja sej ner;)
Skämt o sido, vore super kul om du nu fick den men beryder det att antingen 422'an eller VC'n lämnar?
Ha en fortsatt trevlig semester o tänk inte på oss andra frusna stackare här i Sverige haha

Ja är det värt det så är det bara böja sej ner;)
Skämt o sido, vore super kul om du nu fick den men beryder det att antingen 422'an eller VC'n lämnar?
Ha en fortsatt trevlig semester o tänk inte på oss andra frusna stackare här i Sverige haha
Thanks! Ja 27-28 grader om dagarna går att leva med :)
422:an måste tyvärr lämna om jag får hugg på Bronzon. Sen ska mc:n säljas också vilket ska generera återstoden till Bronzon. Sen ungarna kom har jag i princip inte kunnat köra ett skvatt, utan den står bara och tickar pengar.. :(
Så snart som möjligt kommer jag så klart vilja få in en 422:a eller liknande igen; magisk som Bronzon må vara föreställer jag mig inte det vara det bästa att ha den som enda Panna..

Tillbaka
Topp