• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

D

Deleted member 4412

Guest
Thanks! Ja 27-28 grader om dagarna går att leva med :)
422:an måste tyvärr lämna om jag får hugg på Bronzon. Sen ska mc:n säljas också vilket ska generera återstoden till Bronzon. Sen ungarna kom har jag i princip inte kunnat köra ett skvatt, utan den står bara och tickar pengar.. :(
Så snart som möjligt kommer jag så klart vilja få in en 422:a eller liknande igen; magisk som Bronzon må vara föreställer jag mig inte det vara det bästa att ha den som enda Panna..
Plånboken lär ju blöda lite men när du väl o OM du kränger vidare den senare kommer din plånka vara dej tacksam i evighet;)
O jo, über-coolt att köra Bronzo som beater haha:)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Me like italian design :) idag med svart chroco oem.
IMG_0708.JPG
 
Senast ändrad:

NDJD

Cartier
2-Faktor
Dags för annorlunda paketöppning i väntan på att budgeten tillåter tyngre inköp.

Bakgrund:
Bytte till Panerai av flera anledningar, men en klar uppsida ( förut att klockorna är helt överlägsna konkurrentera i utseende osv ) är såklart det som diskuterats flitigt senaste dagarna - Möjligheten att enkelt byta band.

392 levereras med svart alligator, som är otroligt stelt och knarrigt initialt. Mjukas upp hyfsat snabbt och blir till slut en trevlig upplevelse.
20160830_202038.jpg

Tidigare har Panerai skickat med gummi vad jag förstår men har slutat med det till 392. Var tvungen att dubbelkolla med deras Concierge så att inte handlaren råkat plockat ut detta....

Nåja.
För ett tag sedan införskaffade jag ett Assolutamente från Krons. 2500 spänn men helt fantastisk känsla. Riktigt snyggt givetvis också.
20170113_062526700_iOS.jpg




Men efter att dagligen följa den här tråden kan man ju inte sluta...
Jag kontaktade @MickeJ för att kolla pris och möjligheter till ett snyggt läderband.
Fick otroligt bra respons och råd, och till slut ( efter en del dumma frågor och felaktiga antaganden från min sida) kom vi fram till hur det skulle se ut.

Oj. Klockan kom med...äsch då
20170207_195415.jpg


Trevligt med inre box
20170207_195543.jpg


Och så avslutningsvis :

20170207_202339.jpg

( Blev rödlätt i ljuset av lampan men upplevs inte så i verkligheten)
Känns riktigt schysst efter bara en kväll på armen. Kvalitet rakt igenom.

Lås oss se vad nästa kommer bli? Kanske något åt Canvashållet...
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jag funderade lite på vilka modeller man brukar se här i tråden, och jag tror det har skiftat en del sedan strax före jag blev lite mer aktiv (sa inte ett pip i 2 år eller så). Var är lite mer komplicerade Luminor 1950 (ex. 422)? Var är 47mm Radiomir (ex. 424/425)? De GTG jag har varit på har känts ganska så rättframma, det är mycket "basmodeller" (ex. 000, 005, 111, 372, 422, 312, 359, 283, etc), tolka mig inte fel, jag gillar dem starkt, men var är specialarna? Ingen som sitter på 627 eller 628 exempelvis? :) Jag tror jag mest efterfrågar mer bilder iofs. Over and out.

FER00019
IMG_3304.jpg
 
Senast ändrad:

CLT

Rolex
Jag funderade lite på vilka modeller man brukar se här i tråden, och jag tror det har skiftat en del sedan strax före jag blev lite mer aktiv (sa inte ett pip i 2 år eller så). Var är lite mer komplicerade Luminor 1950 (ex. 422)? Var är 47mm Radiomir (ex. 424/425)? De GTG jag har varit på har känts ganska så rättframma, det är mycket "basmodeller" (ex. 000, 005, 111, 372, 422, 312, 359, 283, etc), tolka mig inte fel, jag gillar dem starkt, men var är specialarna? Ingen som sitter på 627 eller 628 exempelvis? :) Jag tror jag mest efterfrågar mer bilder iofs. Over and out.

FER00019
IMG_3304.jpg
Är väl minst tre stycken 422 här i tråden :)
IMG_4321.JPG
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Ah, mitt trubbel med min webbläsare + Panerais sajt gäckar mig igen. Nu har jag bytt browser och ser plötsligt bättre. Tack. Något mer spännande som finns på den sajten som gått mig förbi?
:banghead:

Och innan ni undrar, den här sidan får jag ofta upp när jag klickar på länkar hos Panerai. :)
Skärmavbild 2017-02-07 kl. 17.35.25.png
Kollat så att det inte är någon adblocker eller liknande som spärrar hämtandet av sidorna? Javascript aktiverat?
 
D

Deleted member 4412

Guest
Precis, Titan och den fina tavlan, vill ha våfflan.
Men som sagt denna behöver jag testa först, aldrig provat en submersible.
Dom andra vet jag funkar på mig.
/i
Tavlan är bra cool o jag posta lite pics tidigare i tråden på Pam025 o tom nån review har jag för mej:)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Inte för att man som paneristi ska bry sej om dessa obetydliga detaljer men har ni checkat tidshållningen på era Pannor?
Ni som vill får gärna posta tidsgång, ref o urverk:)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Kan börja med att min Pam560 låg på ca 10sek+/dygn drygt 30 min efter fullt uppdraget P5000 verk..
Helt ok o går förmodligen ännu bättre några timmar senare men då hade jag ingen tillgång till en timegrapher..
 
Topp