Är partisk i frågan. 233.Nu lämnade 112an IGEN för någon månad sen.. och jag saknar den redan.. Märkt att jag måste ha en 44mm 300meters Luminor på gummi i samlingen..
Funderar på en 111.... Vill ju helst ha glas baksida.. Vad tror ni?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är partisk i frågan. 233.Nu lämnade 112an IGEN för någon månad sen.. och jag saknar den redan.. Märkt att jag måste ha en 44mm 300meters Luminor på gummi i samlingen..
Överfet... Tyvärr lite över budgetÄr partisk i frågan. 233.
![]()
PAM720 är också hyfsat lik.. bara luggarna och att den har svärdvisare som skiljer tror jag..Shit @Palenkovich , jag fann den! PAM 622!
![]()
Äsch, falsklarm, det var inte riktigt samma style, den har inte domglas eller glasbaksida ... men den var fin.
111:an är onekligen trevlig om du ska ha en ytterligare Luminor, men som komplement till din 372:a hade jag nog valt en Radiomir i stället, typ PAM 183 eller 512.Nu lämnade 112an IGEN för någon månad sen.. och jag saknar den redan.. Märkt att jag måste ha en 44mm 300meters Luminor på gummi i samlingen..
Tänkte de också först.. kollat mycket på 512, 574 och även 572... men man vill ju ha en dykare från en klocktillverkare med dykarhistoria111:an är onekligen trevlig om du ska ha en ytterligare Luminor, men som komplement till din 372:a hade jag nog valt en Radiomir i stället, typ PAM 183 eller 512.![]()
Mmm. Tanken har slagit mig.PAM720 är också hyfsat lik.. bara luggarna och att den har svärdvisare som skiljer tror jag..
![]()
Vilket klokt inlägg, så klart det saknas en fin Radiomir i samlingen111:an är onekligen trevlig om du ska ha en ytterligare Luminor, men som komplement till din 372:a hade jag nog valt en Radiomir i stället, typ PAM 183 eller 512.![]()
Nu lämnade 112an IGEN för någon månad sen.. och jag saknar den redan.. Märkt att jag måste ha en 44mm 300meters Luminor på gummi i samlingen..
Idag försöker jag fånga våren med Submersible, olivgrönt band från AW straps och vit linneskjorta. Det gifter sig ta mig sjutton!
![]()
Det var riktigt snyggt!Idag försöker jag fånga våren med Submersible, olivgrönt band från AW straps och vit linneskjorta. Det gifter sig ta mig sjutton!
![]()
Schysst strap!![]()
Hade det lite mysigt för mig själv hemma![]()
Om du kan din paneraihistoria, vilket du nog kan, så vet du vilken linje som kom först och användes av dykare.Tänkte de också först.. kollat mycket på 512, 574 och även 572... men man vill ju ha en dykare från en klocktillverkare med dykarhistoria![]()
Jag förstod till en början heller inte riktigt grejen med Panerai men efter att ha lyssnat på @Palenkovich propaganda i ungefär ett halvår så bestämde jag mig för att ge det ett försök, vilket jag är väldigt nöjd med att jag gjorde. Tack Palle!Har följt Panerai länge men aldrig riktigt intresserad, när brukar panna manin slå in?
Det kommer några fler bilder. Det är ganska styvt och jag tror det beror på att baksidan är i skinn. Allt är relativt, men jag tycker det känns riktigt bra.Kan man få se lite mer bilder på strappet
Mjukt?
Du har helt rätt... Kanske blir en 574 ändå ...Om du kan din paneraihistoria, vilket du nog kan, så vet du vilken linje som kom först och användes av dykare.![]()
Vad har du kikat på för modeller?Har följt Panerai länge men aldrig riktigt intresserad, när brukar panna manin slå in?
Du provade ju min o den satt ju som ett smäck!!!Kanske en sån här... Eller vad säger du @Janne2000
http://www.chrono24.se/panerai/luminor-8-days-steel-pam560--id3408492.htm
Något som fascinerar mig med Panerai samtidigt som något avskräcker. Har ägt och kommer äga fler.Har följt Panerai länge men aldrig riktigt intresserad, när brukar panna manin slå in?
Springbars och 100m vattentäthet avskräcker lite... Tycker din 560 är bättreDu provade ju min o den satt ju som ett smäck!!!
Annars så rekommenderar jag starkt att köra Pam1000 som blir grym på ett asso'![]()
Man måste nog prova en ett tag eller helt enkelt köpa en först för att antingen bli mer o mer förälskad (högst troligt) eller inte..Har följt Panerai länge men aldrig riktigt intresserad, när brukar panna manin slå in?
Jojo visst men men, jag skulle nog klippa en Pam1000 om jag fått välja idag. Men sen kanske lessnat pga mecket att byta straps haha.Springbars och 100m vattentäthet avskräcker lite... Tycker din 560 är bättre
Vet att det i praktiken inte är någon skillnad för oss dödliga.. Men tycker 300m känns både tryggare och coolare om man ska ha den på semestern, speciellt med tanke på Luminor kronskydden..Jojo visst men men, jag skulle nog klippa en Pam1000 om jag fått välja idag. Men sen kanske lessnat pga mecket att byta straps haha.
100m eller 300m är skitsaksamma o reffarna med snap-on case sitter liiite bättre plus att dom har liiite mer kupat glas vilket ger tavlan ytterligare dimensioner..
Men visst, du MÅSTE ju köpa minst 2 straps, ett gummi o ett asso då det helsvarta monte carlo strapen är såååå trist
Annars är ju tipset som jag var o fortfarande är inne på, en vittavlad Base. Bra komplement o somrigt som 17![]()
Läcker, såklart!!!Vet att det i praktiken inte är någon skillnad för oss dödliga.. Men tycker 300m känns både tryggare och coolare om man ska ha den på semestern, speciellt med tanke på Luminor kronskydden..
Annars har jag som sagt även tittat på 574... Den är läcker
Absolut.. Bara att spara några månader tillLäcker, såklart!!!
Men liiite dyrare väl?