• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nu lämnade 112an IGEN för någon månad sen.. och jag saknar den redan.. Märkt att jag måste ha en 44mm 300meters Luminor på gummi i samlingen..

Funderar på en 111.... Vill ju helst ha glas baksida.. Vad tror ni?
Är partisk i frågan. 233.
IMG_5884.JPG

Nu lämnade 112an IGEN för någon månad sen.. och jag saknar den redan.. Märkt att jag måste ha en 44mm 300meters Luminor på gummi i samlingen..

111:an är onekligen trevlig om du ska ha en ytterligare Luminor, men som komplement till din 372:a hade jag nog valt en Radiomir i stället, typ PAM 183 eller 512. :)

111:an är onekligen trevlig om du ska ha en ytterligare Luminor, men som komplement till din 372:a hade jag nog valt en Radiomir i stället, typ PAM 183 eller 512. :)
Tänkte de också först.. kollat mycket på 512, 574 och även 572... men man vill ju ha en dykare från en klocktillverkare med dykarhistoria :p

Ta nån som är annorlunda jmf med 372.. Jag sålde av min 111 eftersom 372 utkonkonkurrerade den helt och användes aldrig. Variation är nyckeln, nästa för mig blir nog en rad

IMG_0868.JPG

Har följt Panerai länge men aldrig riktigt intresserad, när brukar panna manin slå in?
Jag förstod till en början heller inte riktigt grejen med Panerai men efter att ha lyssnat på @Palenkovich propaganda i ungefär ett halvår så bestämde jag mig för att ge det ett försök, vilket jag är väldigt nöjd med att jag gjorde. Tack Palle! :D Efter några veckor med min Luminor på handleden så blev jag helt fast. Det är verkligen något speciellt med Panerai. Storleken, den simpla designen och det unika utförandet på klockorna är vad som tilltalar mig. Otroligt fina klockor! Ge det ett försök :)

IMG_1623.JPG
Har idag fått erfara hur Panerai förenar. På kongress idag och vid förmiddagskaffet skymtade jag en panna på mannen som serverade kaffet. Sneglade på hans handled och såg att han sneglade på min där 632:an satt. Ställde mig med kaffet några meter bort och då kom kaffemannen dit med sin 196 som han fått i 50-årspresent av sin fru. Han berättade om hur han redan i mitten av 90-talet börjat titta på Panerai hemma i Warszawa. En stunds trevligt klockprat blev det! Förutom pannan hade han även en IWC Portugieser.
Kunde inte med att ta någon bild, denna är stulen från internätet.

Har följt Panerai länge men aldrig riktigt intresserad, när brukar panna manin slå in?
Något som fascinerar mig med Panerai samtidigt som något avskräcker. Har ägt och kommer äga fler.
+ Design, historia, wrist-presence, Panerai ägare/sekten (speciella, rätt sköna) osv.
- Bristande kundservice, krånglande urverk, långa servicetider med bristfällig info osv.

Finns flertal + & - punkter, som iofs med alla tillverkare.. :)

Man måste nog prova en ett tag eller helt enkelt köpa en först för att antingen bli mer o mer förälskad (högst troligt) eller inte..
Börja med att prova ut vilket case som passar dej bäst, inte vilket som är snyggast på bild. Då kan du antingen glädja dej åt de vackra 47'orna eller inte..
Sen är det bara att glömma allt du tidigare kunnat om div klockor (typ Rolex) o lära om på nytt haha.
Börja heller inte med nån avancerad ref utan börja med en Base. Sen kan du bygga/byta vidare OM du nu vill;)
Sen har jag inte ens nämnt halva nöjet med Panerai dvs strapsen!!!!!!
Själv trodde jag aldrig att jag skulle bli lika glad av att kolla tiden varje dag efter drygt 10 mån:)
Pam 560
IMG_7003.JPG

Springbars och 100m vattentäthet avskräcker lite... Tycker din 560 är bättre
Jojo visst men men, jag skulle nog klippa en Pam1000 om jag fått välja idag. Men sen kanske lessnat pga mecket att byta straps haha.
100m eller 300m är skitsaksamma o reffarna med snap-on case sitter liiite bättre plus att dom har liiite mer kupat glas vilket ger tavlan ytterligare dimensioner..
Men visst, du MÅSTE ju köpa minst 2 straps, ett gummi o ett asso då det helsvarta monte carlo strapen är såååå trist:(
Annars är ju tipset som jag var o fortfarande är inne på, en vittavlad Base. Bra komplement o somrigt som 17;)

Jojo visst men men, jag skulle nog klippa en Pam1000 om jag fått välja idag. Men sen kanske lessnat pga mecket att byta straps haha.
100m eller 300m är skitsaksamma o reffarna med snap-on case sitter liiite bättre plus att dom har liiite mer kupat glas vilket ger tavlan ytterligare dimensioner..
Men visst, du MÅSTE ju köpa minst 2 straps, ett gummi o ett asso då det helsvarta monte carlo strapen är såååå trist:(
Annars är ju tipset som jag var o fortfarande är inne på, en vittavlad Base. Bra komplement o somrigt som 17;)
Vet att det i praktiken inte är någon skillnad för oss dödliga.. Men tycker 300m känns både tryggare och coolare om man ska ha den på semestern, speciellt med tanke på Luminor kronskydden..

Annars har jag som sagt även tittat på 574... Den är läcker

Vet att det i praktiken inte är någon skillnad för oss dödliga.. Men tycker 300m känns både tryggare och coolare om man ska ha den på semestern, speciellt med tanke på Luminor kronskydden..

Annars har jag som sagt även tittat på 574... Den är läcker
Läcker, såklart!!!
Men liiite dyrare väl?

Tillbaka
Topp