D
Deleted member 4412
Guest
Då har du ju både en Luminor OCH en RadomirAbsolut.. Bara att spara några månader till![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Då har du ju både en Luminor OCH en RadomirAbsolut.. Bara att spara några månader till![]()
Cool!!!Idag försöker jag fånga våren med Submersible, olivgrönt band från AW straps och vit linneskjorta. Det gifter sig ta mig sjutton!
![]()
Rad(i)omir. *host*Då har du ju både en Luminor OCH en Radomir![]()
Suck. Alla dessa kopior och homage ...
![]()
http://www.watchuseek.com/laurent-ferrier-galet-square-vintage-america-ii-limited-edition/
Glädjer mej alltid att bli rättad hahaRad(i)omir. *host*
![]()
Helt fel. Man blir ju förbannad när man hör detGlädjer mej alltid att bli rättad haha
Smeknamnet däremot, Rado blir ju heeelt fel. Eller??![]()
Det är off-topic i den här tråden, men hjälp vad jag inte håller med dig.Just Laurent Ferrier får göra hur lika klockor som Panerai som helst om han vill. Karln är ju briljant! (Vilket man borde vara efter 37 år på Patek Philippe och snart 7 år i egen regi). Dessutom är han ju tredje generationens urmakare - bara en sån sak.
Jag börjar känna att de nya base-modellerna inte är så tokiga ändå. Främst ur ett ägandeperspektiv.Jojo visst men men, jag skulle nog klippa en Pam1000 om jag fått välja idag. Men sen kanske lessnat pga mecket att byta straps haha.
100m eller 300m är skitsaksamma o reffarna med snap-on case sitter liiite bättre plus att dom har liiite mer kupat glas vilket ger tavlan ytterligare dimensioner..
Men visst, du MÅSTE ju köpa minst 2 straps, ett gummi o ett asso då det helsvarta monte carlo strapen är såååå trist
Annars är ju tipset som jag var o fortfarande är inne på, en vittavlad Base. Bra komplement o somrigt som 17![]()
Går de verkligen att serva hos vem som helst? Tänkte mest på packningarna.Jag börjar känna att de nya base-modellerna inte är så tokiga ändå. Främst ur ett ägandeperspektiv.
Basverk som går att serva lokalt hos AD, vilket kan va skönt med tanke på panerais kundhantering i vissa fall som @snoozarn var inne på tidigare.
Springbars är ju en rätt säker konstruktion, och går ej sönder á la @RicVin.
Man riskerar ju inte heller gängpaj vid bandbyte.
100m WR duger ju till det mesta man gör också..
Ja!Går de verkligen att serva hos vem som helst? Tänkte mest på packningarna.
Lokalt hos AD, alltså Nymans.Går de verkligen att serva hos vem som helst? Tänkte mest på packningarna.
Jupp, sex exemplar ever. Får 203 att se ut som en dussinklocka.. 217 är det realistiska valet, utseendemässigt likadan klocka men Destro. Givetvis inte Angelus-verk som 267..PAM267 ... En ny holy grail
![]()
Samtliga AD SKA kunna serva dom inhouse!Går de verkligen att serva hos vem som helst? Tänkte mest på packningarna.
Fina bilder!Panerai Pam48, 40mm.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hej!
Två korta frågor som jag hoppas kunna få svar på i den här tråden
Tack för er input!
- Jag letar efter ett schysst canvas band i grått eller blått till min 111:a. Har ni något/några tips på bra leverantörer att kika in på?
- Jag börjar också smått fundera kring Panna nummer 2 och skulle behöva lite tips. Min tanke har varit en 45 mm Radiomir (ej 1940), minst 100m WR, helst stål och gärna sandwichtavla. Komplikationer och/eller inhouse inget krav. Vilka alternativ finns om man tittar på nytt, alternativt vilket är bästa beg tipset? Vilka brytpunkter finns mellan sandwich och målat för de ref som har haft båda?
/H
Kul med Radiomir-dille ... vi andra är så inkörda på Luminor. Vad var haken med 610?Liten uppdatering efter veckans tripp till Berlin. Jag lyckades komma åt att prova 183, 609 och 610. Av dessa klickade jag med både 183 och 609. Handlaren hade en osåld 183 och det var nära nära... Samtidigt så är 609 på nästan samma ställe i min bok estetiskt och inhouse är ju lite roligare. Nu behöver jag bara prova 380 och bestämma mig.![]()
Kul med Radiomir-dille ... vi andra är så inkörda på Luminor. Vad var haken med 610?
Finns inga hakar med 610Ingen större hake med 610, base dial är grym men när jag sitter där och jämför så kittlar ändå sub-sekund lite mer. Det är nog mitt öga som föredrar lite rörelse på tavlan och av samma skäl valde jag 111 före 112. Jag trodde kanske att base skulle vara grejen nu men det ville sig inte riktigt.![]()
Najs! Ebay eller? Och var har du fått tag på bandet?Fick hem ett trevligt paket från Panerai i fredags(inte klockan)
![]()
Faktiskt inte, bara ett snällt mail till PaneraiNajs! Ebay eller? Och var har du fått tag på bandet?![]()
Jo, jag har ett väldigt likt sådant också, fast i 24mm, men kan inte hitta tillbaka till säljaren, så du får gärna dela med dig.Faktiskt inte, bara ett snällt mail till PaneraiBandet är ett aftermarket band som jag köpte på Ebay för typ 150 kronor.. haha
Ska kika när jag är hemma senJo, jag har ett väldigt likt sådant också, fast i 24mm, men kan inte hitta tillbaka till säljaren, så du får gärna dela med dig.