• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Panerai, Aruba, slog nästan till på en ny 422 8k USD, listade 9,6k USD! Får in 3 Bronzo, samtliga sålda 30% över retail :(
IMG_0085.JPG
IMG_0088.JPG

Panerai radiomir 42mm och luminor 42mm är dom true to size eller upplevs dom större/mindre?
Det finns ju lite olika modeller. Men automatisk Luminor 1950 42mm bygger lite mer på höjden känslomässigt än 44mm dito. Luminor Due 42mm och Radiomir 42mm, handvevad eller nya mikrorotorn, är tunnare än Panerai:er brukar vara ...

Det är nog bara en short relapse period efter en överdosering, been there done that.
@micke_s kommer att komma tillbaka och det med stormsteg när vi minst anar det!

Mina damer och herrar.

Jag har blivit extremt sugen på att byta upp mig och planerar att slänga ut min PAM392 (42mm) på k&s mot slutet på veckan. Men eftersom den här tråden är så oerhört trevlig slänger jag ut en blänkare här först.

Det är en R-serie där jag är enda ägaren. Uttagen i Augusti 2016 och är i bra skick. Inga dings men hairlines finns givetvis.

Fullset och förutom originalbandet av alligator så följer även 2 st Assolutamente ( inköpta Januari resp Mars från Krons värda totalt 5000 kr) samt ett ammoläder köpt av eminenta MickeJ här på forumet som nästintill är oanvänt.

Jag tänker mig 50k och klockan finns i Stockholm.

PM:a vid intresse. Och ja. Jag avser att stanna med Panna :cool:

Min mest använda klocka är Radiomir. Den smälter in och sticker ut, vacker till allt, casual som kostym, tycker jag. Ärligt talat förstår jag inte varför efterfrågan inte är större. Jag tror folk i gemen har alldeles för få modeller att välja ifrån.
IMG_1037.JPG
IMG_1035.JPG

Min mest använda klocka är Radiomir. Den smälter in och sticker ut, vacker till allt, casual som kostym, tycker jag. Ärligt talat förstår jag inte varför efterfrågan inte är större. Jag tror folk i gemen har alldeles för få modeller att välja ifrån.
IMG_1037.JPG
IMG_1035.JPG
Om du nu ska övertyga oss så får du säga vilken ref det är :) 183?

Om du nu ska övertyga oss så får du säga vilken ref det är :) 183?
.....men det var inte så jag menade :). Det var inte just min jag vill hissa. Det är hela Radiomir-serien, från 40-47mm i stål, gulguld, rosé, titan etc. Det är nästan lika stort utbud bland Radiomir som Luminor med urverk från snygga ETA-verk till mer sofistikerade inhouse. Sen tycker jag Radiomir har en ståndsmässig historia, vad jag vet, i jämförelse med många andra dressur, de har aldrig kommit ut med quartz-verk. Modellen på bilden är en PAM388 med inhouseverket P9000, 45 mm. Nej, den är inte till salu, för den har jag köpt ny och valt ut bland flera andra för jag tyckte om denna mest och den känslan finns kvar. Jag kan direkt ta på känslan när jag öppnade locket för första gången, under bordet på en ute-restaurang längs med Strandvägen och satte den på armen. Jag tyckte den var otroligt snygg. Det tycker jag fortfarande. Jag har haft problem med att acceptera smårepor, men idag kan jag lungt leva med det och vänta ut 5-årsservicen. Då ska jag välja polering så klockan blir som ny. Boetten är tjock som en ubåt så det drabbar ingen tunnis.

Senast ändrad:
312 saknar texten black seal. Vad betyder texten black seal förresten? Jag tyckte mest det var fränt, men jag har ingen aning om vad det står för.

Tillbaka
Topp