marlun
Guld
560! Har sett att han har en Fiddy också
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
560! Har sett att han har en Fiddy också
Synd på så fin klocka560! Har sett att han har en Fiddy också![]()
Där sa du nåt! Varför i h-te har vi inte tänkt på att varje sida i tråden ska innehålla en bild på referens med motsvarande nummer (där det finns)!?Sidan 520!
Finns någon bra bild som passar?
Där sa du nåt! Varför i h-te har vi inte tänkt på att varje sida i tråden ska innehålla en bild på referens med motsvarande nummer (där det finns)!?
Ingen dålig referens vi har idag heller! PAM520 för sidan 520 i Paneraitråden. 45 mm Radiomirkronograf i vitguld bestyckad med OPXXV baserat på Minerva cal 13-22:
![]()
![]()
Den där är sjukt bra! Testade på Nymans för något halvår sedan. Grym tyngd tack vare vitguldet!Där sa du nåt! Varför i h-te har vi inte tänkt på att varje sida i tråden ska innehålla en bild på referens med motsvarande nummer (där det finns)!?
Ingen dålig referens vi har idag heller! PAM520 för sidan 520 i Paneraitråden. 45 mm Radiomirkronograf i vitguld bestyckad med OPXXV baserat på Minerva cal 13-22:
![]()
![]()
Där sa du nåt! Varför i h-te har vi inte tänkt på att varje sida i tråden ska innehålla en bild på referens med motsvarande nummer (där det finns)!?
![]()
![]()
393 - Guld
Stålversionen 392 i min bild ovan![]()
Jaha ok då är jag med!
Föredrar höjden på 1392 men hade hellre haft grön lume och inte den gula fuskpatinering.
Nä, så länge det är "äkta" så snarare tvärtom.Paneraibröder! Om glaset på en pam112 byts ut. Är det ett markant värdetapp?
Väldigt intressant fråga!Om jag i framtiden kommer att behöva serva min Panerai med ETA-verk, törs man lämna den till en fristående urmakare? Känns nästan befängt att AD vill ha minst 5 800 kr för en service..
Mcgyver på forumet fixar dettaOm jag i framtiden kommer att behöva serva min Panerai med ETA-verk, törs man lämna den till en fristående urmakare? Känns befängt att AD vill ha minst 5 800 kr för en service..
Kan givetvis inte svara för alla fristående, men nej, jag har inte bra erfarenheter av detta.Om jag i framtiden kommer att behöva serva min Panerai med ETA-verk, törs man lämna den till en fristående urmakare? Känns befängt att AD vill ha minst 5 800 kr för en service..
Ja, har en bekant som är urmakare uppfödd i en klockverkstadVäldigt intressant fråga!
Inte för att jag har en sådan (Panna med ETA) men jag tycker frågan är intressant. Hur pass modifierat är verket? Går "rätt" delar att få tag på?
@wayne , du servade väl din 024a hos icke-panerai urverkare?
5100 utan polering.. men ja, fortfarande safitgt.. men jag hade nog ändå kört NymansOm jag i framtiden kommer att behöva serva min Panerai med ETA-verk, törs man lämna den till en fristående urmakare? Känns befängt att AD vill ha minst 5 800 kr för en service..
Dessutom får man väl 2 års garanti hos Nymans om jag minns rätt?5100 utan polering.. men ja, fortfarande safitgt.. men jag hade nog ändå kört Nymans
Om jag i framtiden kommer att behöva serva min Panerai med ETA-verk, törs man lämna den till en fristående urmakare? Känns befängt att AD vill ha minst 5 800 kr för en service..
Ser riktigt bra ut
Mycket fint! Vad är det gjort av?
Remmen är gjord av en basebollhandskeMycket fint! Vad är det gjort av?
Det är väl painted dial på den där eller ser jag i syne?Jag fullständigt älskar denna, trots sausagedial tycker jag tavlan är riktigt kul. Gummit är fantastiskt bra.
![]()
Det är det! Är inte det detsamma som sausage? Annars har jag missuppfattat begreppenDet är väl painted dial på den där eller ser jag i syne?