• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lunchade idag med en viss klocksnackare som vill förbli anonym.. han hade iaf dessa två liggandes hemma...

.. och nej, jag har aldrig varit så avundsjuk i mitt liv.

20170601_125154.jpg
Wristshot

Japp.. förstår iofs att han inte vill gå runt med klockor för nära miljonen på handlederna innan han ska träffa en random klocksnackare för första gången.
Aha, trodde ni kände varandra sedan tidigare.

Upplys om att han är välkommen på nästa pannagtg och att han får ta med dem så vi kan kladda på dem :)

Nån som har ett bra tips på 24 mm spänne till Pam som ser ok ut? Finns väl inga OEM 24 mm om jag förstått rätt.

Ahh, fett bra val!! Har aldrig slutat sakna min..

Tack, har länge funderat på vad jag skulle köpa som nästa Panerai, har tidigare haft ett x antal från Historic serien, ett par från Contemporary med har inte fått 1950-boetten att fungera på mina handleder. När 8 days kom på tavlan så tappade jag intresset en aning men när denna släpptes tänkte jag att den ska jag äga någon gång.

Nu var det dags helt enkelt :)

Tack, har länge funderat på vad jag skulle köpa som nästa Panerai, har tidigare haft ett x antal från Historic serien, ett par från Contemporary med har inte fått 1950-boetten att fungera på mina handleder. När 8 days kom på tavlan så tappade jag intresset en aning men när denna släpptes tänkte jag att den ska jag äga någon gång.

Nu var det dags helt enkelt :)
Lite OT från ditt klockköp men hur förhåller sig contemporary vs historic till luminor vs luminor 1950?

Sidan 530 i tråden och således presentation av PAM530, benämnd Luminor 1950 Rattrapante 8 Days Titanio. Modellen kom ut 2013, mäter 47mm och har ett case i borstad, resp. polerad (bezeln) titan. Urverket är det manuella P.2006 med åtta dagars gångreserv. Komplikationen utöver "det vanliga" är i detta fall Rattrapante, eller split-seconds chronograph. En mysig pjäs med det facila listpriset 208 100 kr..

530.jpg

530C.png

530b.jpg

Tillbaka
Topp