Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
inget fel på den!lite inne på att jag ska byta min speedy och då eventuellt till en Panerai. Kollat lite och den som just nu känns mest intressant är 104. Saknar att inte ha datum på speedyn. Några åsikter om den? Eller är det så att jag tänker fel och man borde satsa på något med sandwich-tavla?
Tänker mig någon typ av instegspanna för att känna lite på om vi kan bli kompisar..
Skamlöst stulen bild på 104an:
![]()
lite inne på att jag ska byta min speedy och då eventuellt till en Panerai. Kollat lite och den som just nu känns mest intressant är 104. Saknar att inte ha datum på speedyn. Några åsikter om den? Eller är det så att jag tänker fel och man borde satsa på något med sandwich-tavla?
Tänker mig någon typ av instegspanna för att känna lite på om vi kan bli kompisar..
![]()
Tycker du agerar lite desperat hahahaTycker du borde köra på en 024:a
![]()
Den ser trevlig ut, förstår inte varför den inte går... hyfsat pris också.Tycker du borde köra på en 024:a
![]()
Hehe, nä då, heeelt utan baktankeTycker du agerar lite desperat hahaha
Förstår jag att du tyckerTycker du borde köra på en 024:a
![]()
Blir du inte av med den för det nya priset så vore det väl f-nOk, jag bara måste lägga vantarna på @Compiss 590 men behöver bli av med min 024:a först. Kom med ditt skambud så tar vi det där ifrån
https://klocksnack.se/threads/panerai-luminor.68323/unread
Gjorde precis det bytet, speedy mot PAM024 ångrar ingenting, PAM024 är riktigt grym. Ända problemet nu är att jag saknar min speedy så jag måste landa en så snart igenlite inne på att jag ska byta min speedy och då eventuellt till en Panerai. Kollat lite och den som just nu känns mest intressant är 104. Saknar att inte ha datum på speedyn. Några åsikter om den? Eller är det så att jag tänker fel och man borde satsa på något med sandwich-tavla?
![]()
Blir du inte av med den för det nya priset så vore det väl f-nfattar inte folk att det är en as grym klocka
. Lycka till med 590:an riktigt fin.
Precis så kände jag också men den är riktigt grym. Bjuder på ett par gamla bilder.Förstår jag att du tyckerHar lite svårt för submersible dock ska jag erkänna - acquired taste får man gissa
![]()
Jag tror de flesta i den här tråden har gått från att gilla någon specifik modell till att fastna helt för en så Base modell som möjligt, så jag skulle rekommendera en 000:a till dig direkt istället. Om den är för bar, kör en 005:a. Om Sandwich känns viktigt, kör typ 112, 111, eller liknande.lite inne på att jag ska byta min speedy och då eventuellt till en Panerai. Kollat lite och den som just nu känns mest intressant är 104. Saknar att inte ha datum på speedyn. Några åsikter om den? Eller är det så att jag tänker fel och man borde satsa på något med sandwich-tavla?
![]()
Skit i datum.lite inne på att jag ska byta min speedy och då eventuellt till en Panerai. Kollat lite och den som just nu känns mest intressant är 104. Saknar att inte ha datum på speedyn. Några åsikter om den? Eller är det så att jag tänker fel och man borde satsa på något med sandwich-tavla?
![]()
Den där är mumma.392 har datum och är mysig! Dock ej till salu
![]()
Kom igen och lägg bud på 24anOk, jag bara måste lägga vantarna på @Compiss 590 men behöver bli av med min 024:a först. Kom med ditt skambud så tar vi det där ifrån
https://klocksnack.se/threads/panerai-luminor.68323/unread
Den där är mumma.
Klarade inte avsaknaden av datum på min 112a, tyvärr har det inte blivit någon ny panerai sen dess.
Grym!!590 är bra!
![]()
![]()
Jag tror du ska hoppa över begreppet instegspanna och söka den klockan som ska bli din kompis oavsett märke. Personligen tycker jag att PAM104 har allt jag gillar, ETA-verk, omvänd datumbubbla, snygga index som konkurrerar bra med sandwish-dial, texten Luminor/Marina//PANERAI/Automatic är snyggt och relevant. Däremot skulle jag leta efter en fin begagnad. Om PAM104 står kvar som förstahandsval efter att du tagit bort instegsbegreppet, finns ingenting kvar att tveka om.lite inne på att jag ska byta min speedy och då eventuellt till en Panerai. Kollat lite och den som just nu känns mest intressant är 104. Saknar att inte ha datum på speedyn. Några åsikter om den? Eller är det så att jag tänker fel och man borde satsa på något med sandwich-tavla?
![]()
en 3573.50.00 (Sapphire Sandwich) och har kollat på din annons mer gånger än jag borde. Men inget datum är en av anledningarna till att jag vill byta, kanske skulel kunna chansat om det varit på gummiSkit i datum.![]()
Vad har du för speedy?
Jag tror du ska hoppa över begreppet instegspanna och söka den klockan som ska bli din kompis oavsett märke. Personligen tycker jag att PAM104 har allt jag gillar, ETA-verk, omvänd datumbubbla, snygga index som konkurrerar bra med sandwish-dial, texten Luminor/Marina//PANERAI/Automatic är snyggt och relevant. Däremot skulle jag leta efter en fin begagnad. Om PAM104 står kvar som förstahandsval efter att du tagit bort instegsbegreppet, finns ingenting kvar att tveka om.
Ett gummi kan man ju lätt komplettera med.en 3573.50.00 (Sapphire Sandwich) och har kollat på din annons mer gånger än jag borde. Men inget datum är en av anledningarna till att jag vill byta, kanske skulel kunna chansat om det varit på gummioavsett - riktigt schysst klocka, varför säljer du?
Vad får man ge för ett gummi?Ett gummi kan man ju lätt komplettera med.
Har 111an och 590, olika men rätt lika
https://klocksnack.se/threads/panerai-gummi-24mm.52283/Vad får man ge för ett gummi?
Det finns ingenting på en 104 som du någonsin kommer att störa dig på. Det är jag övertygad om. Vissa modeller av Panerai har vissa små detaljer som gör hela klockan intetsägande eller en detalj man stör sig på eller tröttnat på, andra så perfekt balanserade och tidlösa att de är lika häftiga att titta på om hundra år.104an är ju lite av en instegare, det jag sorterar bort är alla häftiga specialversioner och varianter som för mig som inte har superkoll på panerai ser ut som de billigare men kostar 5x mer.. Kollar definitivt efter begagnad, blir min första panna i så fall och provar hellre med en modell först innan jag skulle komma på tanken att köpa nytt.
Jag är redan trött på datumbubblan.Det finns ingenting på en 104 som du någonsin kommer att störa dig på. Det är jag övertygad om. Vissa modeller av Panerai har vissa små detaljer som gör hela klockan intetsägande eller en detalj man stör sig på eller tröttnat på, andra så perfekt balanserade och tidlösa att de är lika häftiga att titta på om hundra år.
RolexkänslorJag är redan trött på datumbubblan.Allt är en fråga om tycke och smak.