• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
DSC_0235.JPG
Fint balanserat!
 

don.h

Cartier
Jag har haft ett svart originalgummi som aldrig fått någon handledstid förrns nu. Det är nämligen så att eftersom jag har smala handleder så använder jag innersta snäppet på bandet och då blir det lite för mycket band som hänger ut löst. Det jag har saknat är en till "bandhållare" men det verkar inte finnas till gummibandet eller så har jag slarvat bort det.
Men händig som man är så gick det att lite snabbt tillverka ett av svart eltejp som jag vek dubbelt:) Nu är bandet ett av favoriterna och kommer användas flitigt i sommar #NästanEttLifeHack #LarvigtSmalaHandleder
 

Quartz

Breitling
Någon som har en idé om hur länge 164:an gjordes? Tittar på en där säljaren påstår det är en 2017...
Tacksam för kunskap o visdom.
 

Chris75

Panerai
2-Faktor
Finns det några trevliga instegs-Panerai om man har 17,5-18 cm handled och behöver få in klockan under en skjortmanschett dagligen? Sandwichtavla nästan ett krav och gärna datum med.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Finns det några vettiga instegs-Panerai om man har 17,5-18 cm handled och behöver få in klockan under en skjortmanschett dagligen? Sandwichtavla nästan ett krav och gärna datum med.
Min handled är i den storleken också och jag klämmer in en vanlig 44mm panna utan problem, men annars så rekommenderar jag 1392 (eller ev 392).
 

Chris75

Panerai
2-Faktor
392 ser ju trevlig ut! Provade en 112 för ett tag sen men hade såklart inte skjorta då. Kändes smidigare än väntat men tveksamt om den skulle trivas tillsammans med kontorsklädsel... Får testa mera! 44 mm skulle onekligen öppna upp fler möjligheter.
 

kmg

Patek
2-Faktor
392 ser ju trevlig ut! Provade en 112 för ett tag sen men hade såklart inte skjorta då. Kändes smidigare än väntat men tveksamt om den skulle trivas tillsammans med kontorsklädsel... Får testa mera! 44 mm skulle onekligen öppna upp fler möjligheter.
Du skrover inte det men gissar nästan att du vill ha en luminor (och inte en radiomir)?
Edit: det jag skulle säga är att det annars finns radiomir 45 mm med wire lugs som brukar slinka in under manchetten. Jag har en 610a som gör det men det finns liknande med sandwich. @stelah vad är reffen på din nu igen?
 

Chris75

Panerai
2-Faktor
Luminor är ju lite klassikern och mest intressant, helt klart. Å andra sidan har Radiomir en viss charm med och är, om jag förstått det rätt, tunnare. En oversize dressare, typ.
 
Finns det några trevliga instegs-Panerai om man har 17,5-18 cm handled och behöver få in klockan under en skjortmanschett dagligen? Sandwichtavla nästan ett krav och gärna datum med.
Går du dagligen i skjorta så kan du ju spana in Luminor Due. Det du får är en tunnare Luminorboett, med sämre vattenskydd i 42 eller 45mm.
Är det desk diving som gäller så kanske wr är lägre prioriterat..
 

kmg

Patek
2-Faktor
Går du dagligen i skjorta så kan du ju spana in Luminor Due. Det du får är en tunnare Luminorboett, med sämre vattenskydd i 42 eller 45mm.
Är det desk diving som gäller så kanske wr är lägre prioriterat..
Var nog bara det där med önskemålet om instegspanna. Due är väl rätt pricy? Eller (fått för mig det)?
 

Chris75

Panerai
2-Faktor
Går du dagligen i skjorta så kan du ju spana in Luminor Due. Det du får är en tunnare Luminorboett, med sämre vattenskydd i 42 eller 45mm.
Är det desk diving som gäller så kanske wr är lägre prioriterat..
Hur mycket sämre wr och hur mycket mera pricey pratar? Tunnare låter ju annars trevligt!
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Du skrover inte det men gissar nästan att du vill ha en luminor (och inte en radiomir)?
Edit: det jag skulle säga är att det annars finns radiomir 45 mm med wire lugs som brukar slinka in under manchetten. Jag har en 610a som gör det men det finns liknande med sandwich. @stelah vad är reffen på din nu igen?
388, strunta i fyrkanten. Håll fokus på den runda med löken.
IMG_2729.JPG
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Du skrover inte det men gissar nästan att du vill ha en luminor (och inte en radiomir)?
Edit: det jag skulle säga är att det annars finns radiomir 45 mm med wire lugs som brukar slinka in under manchetten. Jag har en 610a som gör det men det finns liknande med sandwich. @stelah vad är reffen på din nu igen?
Jag får ingen notis när jag blir taggad. Vad gör jag för fel?
 
Topp