Fint balanserat!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fint balanserat!
Min handled är i den storleken också och jag klämmer in en vanlig 44mm panna utan problem, men annars så rekommenderar jag 1392 (eller ev 392).Finns det några vettiga instegs-Panerai om man har 17,5-18 cm handled och behöver få in klockan under en skjortmanschett dagligen? Sandwichtavla nästan ett krav och gärna datum med.
Du skrover inte det men gissar nästan att du vill ha en luminor (och inte en radiomir)?392 ser ju trevlig ut! Provade en 112 för ett tag sen men hade såklart inte skjorta då. Kändes smidigare än väntat men tveksamt om den skulle trivas tillsammans med kontorsklädsel... Får testa mera! 44 mm skulle onekligen öppna upp fler möjligheter.
Säger du att luminor är klassikern en gång till... I'll hunt you downLuminor är ju lite klassikern och mest intressant, helt klart. Å andra sidan har Radiomir en viss charm med och är, om jag förstått det rätt, tunnare. En oversize dressare, typ.
Luminor är i alla fall vanligast här på KS, vilket är min referens. Sen vilket som kom först etc. ska kanske inte rookien (jag) uttala sig om...Säger du att luminor är klassikern en gång till... I'll hunt you down
(Luminor är den mest igenkända dock...)
Det beror på radiomir eller luminor-modell när det kommer till tjocklek.Luminor är ju lite klassikern och mest intressant, helt klart. Å andra sidan har Radiomir en viss charm med och är, om jag förstått det rätt, tunnare. En oversize dressare, typ.
Då har jag lärt mig nåt nytt idag med!Det beror på radiomir eller luminor-modell när det kommer till tjocklek.Men som @kmgustafsson antyder, Radiomir kom före Luminor
![]()
Går du dagligen i skjorta så kan du ju spana in Luminor Due. Det du får är en tunnare Luminorboett, med sämre vattenskydd i 42 eller 45mm.Finns det några trevliga instegs-Panerai om man har 17,5-18 cm handled och behöver få in klockan under en skjortmanschett dagligen? Sandwichtavla nästan ett krav och gärna datum med.
Var nog bara det där med önskemålet om instegspanna. Due är väl rätt pricy? Eller (fått för mig det)?Går du dagligen i skjorta så kan du ju spana in Luminor Due. Det du får är en tunnare Luminorboett, med sämre vattenskydd i 42 eller 45mm.
Är det desk diving som gäller så kanske wr är lägre prioriterat..
Missade den biten.Var nog bara det där med önskemålet om instegspanna. Due är väl rätt pricy? Eller (fått för mig det)?
Hur mycket sämre wr och hur mycket mera pricey pratar? Tunnare låter ju annars trevligt!Går du dagligen i skjorta så kan du ju spana in Luminor Due. Det du får är en tunnare Luminorboett, med sämre vattenskydd i 42 eller 45mm.
Är det desk diving som gäller så kanske wr är lägre prioriterat..
Mycket bra, mycket bra!![]()
JAG FÅR VA' ME' I KLUBBEN! VAFFANCULO STRONZO APERITIVO DIABOLI PRONTO!
(PAM210)
30m istället för 300mHur mycket sämre wr och hur mycket mera pricey pratar? Tunnare låter ju annars trevligt!
Inget dykarur precis... Och priset lockar ju inte heller. Tack!30m istället för 300m
Tror 42mm stål listar €7900
210 antar jag? Klassiskt elegant. Tackar!Mycket bra, mycket bra!
Tack skall bli intressan och se hur det blir med ett svart.Väldigt snyggt!
Svart är väl aldrig fel och alltid rätt så det blir bra, även om det är svårt att fånga på bild.Tack skall bli intressan och se hur det blir med ett svart.
388, strunta i fyrkanten. Håll fokus på den runda med löken.Du skrover inte det men gissar nästan att du vill ha en luminor (och inte en radiomir)?
Edit: det jag skulle säga är att det annars finns radiomir 45 mm med wire lugs som brukar slinka in under manchetten. Jag har en 610a som gör det men det finns liknande med sandwich. @stelah vad är reffen på din nu igen?
Jag får ingen notis när jag blir taggad. Vad gör jag för fel?Du skrover inte det men gissar nästan att du vill ha en luminor (och inte en radiomir)?
Edit: det jag skulle säga är att det annars finns radiomir 45 mm med wire lugs som brukar slinka in under manchetten. Jag har en 610a som gör det men det finns liknande med sandwich. @stelah vad är reffen på din nu igen?
Har du kollat dina notisinställningar?Jag får ingen notis när jag blir taggad. Vad gör jag för fel?