• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

28 grader varmt på terassen i Spanien, ölen är kall o Pannan lyser, livet känns bra:)
IMG_4320.JPG

Har nu bestämt mig för att jag ska köpa en ny Panna! Det står mellan 560, 372 och 590. Jag gillar 560 för att den är så clean och inga siffror försvinner pga subsekund t.ex. 372 är en otroligt fin klocka, med de bruna smutsvisarna,1950-boetten och det domeade glaset. Just med 590 är jag helt ok med att 6 och 9 försvinner. Jag älskar cirkeltexten och hur den samspelar med subsekunden. Och även den schyssta baksidan. Tänkte fråga vad historian bakom "8 DAYS" är? Läste någonstans på Hodinkee att det här någon historisk referens till äldre pannor. Vet såklart att det även indikerar hur lång tid klockorna är uppdragna.

Har nu bestämt mig för att jag ska köpa en ny Panna! Det står mellan 560, 372 och 590. Jag gillar 560 för att den är så clean och inga siffror försvinner pga subsekund t.ex. 372 är en otroligt fin klocka, med de bruna smutsvisarna,1950-boetten och det domeade glaset. Just med 590 är jag helt ok med att 6 och 9 försvinner. Jag älskar cirkeltexten och hur den samspelar med subsekunden. Och även den schyssta baksidan. Tänkte fråga vad historian bakom "8 DAYS" är? Läste någonstans på Hodinkee att det här någon historisk referens till äldre pannor. Vet såklart att det även indikerar hur lång tid klockorna är uppdragna.
590 är ett mycket bra val, men med tanke på att du skrivit 372 också så kanske du har koll på 390?
8 days vill jag minnas var gångreserven hos Angelus-verken som man använde under.

Det är guldvisare (pläterade? åsikterna går isär) på 372 & 390, ger det lilla extra. Om du kan bära upp 372 så kör! Den modell som andas mest Panerai enligt mig. :)

590 är ett mycket bra val, men med tanke på att du skrivit 372 också så kanske du har koll på 390?
8 days vill jag minnas var gångreserven hos Angelus-verken som man använde under.
390 är otroligt fin. Dessvärre vill jag ha något nytt! Vilket inte är möjligt med 390 då det är en LE som inte säljs längre

Tillbaka
Topp