• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jäkla lång väntan, men det var det värt!!
PAM557
IMG_1344.JPG
IMG_1341.JPG
Snyggt! Grattis!

Tja proffs. PAM212 fullset i skick enl bild nedan, vad tror ni att den kan gå för vid snabb affär? Kikade snabbt på K&S under Avslutade och då den sålts tidigare av företag och ej privatperson tänket jag slänga ut frågan här.
079250fa-ffb0-42a4-a7f5-670e55b0a253.jpg

Pissig bild vad avser klockan, men sqrew it denna gång..

Ha en fet lördag Risti!
IMG_4279.JPG

Testade min favvodressare i boutiquen på Madison Avenue, PAM513

IMG_4180.JPG

Även PAM495 bara för att den är så fet! SE från 2012 i Platinum.

IMG_4185.JPG
Den där var tung! Bokstavligen...

Vad är det för sifferindex på den? Är det "dirty dial" a la 18k roseguld?

Kära Paneraitråden.

Jag har ett dilemma, ni kanske vill kalla det för vad det är, ett i-landsproblem. Jag har en töntig liten poppis klocka som heter Speedy. Jag har den mest för att den går in under skjortärmen. Jag har till och med moddat den (bort med ful svart urtavla, hejsan panda!) för att jag ska bli lite mer nöjd med den. Så, den ska nog få lämna snart.

Men, det är ju fortfarande så att det vore mycket bra med något lite mer dressigt. Samtidigt känner jag att jag går all in på Panerai och då är det ju en sådan jag ska ha. Jag har kikat runt i det tunna utbudet och har endast fastnat på riktigt för 655, för även om 676, 574, 512 klart är fina också så har jag några andra pannor som liknar dem.

Jo, visst, jag har ju även en 630, dvs. vit tavla med ecru-visare. Därav mitt dilemma. Jag tror att jag måste sälja speedyn och 630:n för att känna att det är vettigt (och för att få pengar nog) att köpa en 655. Vad säger ni? Tror ni att det vore en bra manöver för min själ? Borde jag göra något annat?

mvh Det är inte piloten på bilden som skrivit inlägget.

Kära Paneraitråden.

Jag har ett dilemma, ni kanske vill kalla det för vad det är, ett i-landsproblem. Jag har en töntig liten poppis klocka som heter Speedy. Jag har den mest för att den går in under skjortärmen. Jag har till och med moddat den (bort med ful svart urtavla, hejsan panda!) för att jag ska bli lite mer nöjd med den. Så, den ska nog få lämna snart.

Men, det är ju fortfarande så att det vore mycket bra med något lite mer dressigt. Samtidigt känner jag att jag går all in på Panerai och då är det ju en sådan jag ska ha. Jag har kikat runt i det tunna utbudet och har endast fastnat på riktigt för 655, för även om 676, 574, 512 klart är fina också så har jag några andra pannor som liknar dem.

Jo, visst, jag har ju även en 630, dvs. vit tavla med ecru-visare. Därav mitt dilemma. Jag tror att jag måste sälja speedyn och 630:n för att känna att det är vettigt (och för att få pengar nog) att köpa en 655. Vad säger ni? Tror ni att det vore en bra manöver för min själ? Borde jag göra något annat?

mvh Det är inte piloten på bilden som skrivit inlägget.
Kör! Så kan jag klämma :) sugen på pam620 själv :p

På samma tema som ovan så har jag också ett dilemma. På min önskelista står följande klockor:
- en 47 mm luminor (typ 372 el 422, eller varför inte en 673)
- en 44 mm sub (tänkt mig 024, men är även lite nyfiken på 42 mm 682 när den kommer ut i butik)
- en 42 mm radiomir "dressare" (här är det 620 som är tanken då guldisarna på 42 mm känns lite pricy)

Frågan är vilken jag ska köpa först!? Jag har ju i dagsläget en 610a. Har "behov" av alla tre varianter. Dressaren kommer garanterat användas mycket på jobbet och då blir 610 mer ledighets-beater. Men samtidigt vill jag ha en hårding, en 47 mm luminor eller en sub. Hur skulle ni gjort?
image.jpg

På samma tema som ovan så har jag också ett dilemma. På min önskelista står följande klockor:
- en 44 mm sub (tänkt mig 024, men är även lite nyfiken på 42 mm 682 när den kommer ut i butik)
- en 42 mm radiomir "dressare" (här är det 620 som är tanken då guldisarna på 42 mm känns lite pricy)

Frågan är vilken jag ska köpa först!? Jag har ju i dagsläget en 610a. Har "behov" av alla tre varianter. Dressaren kommer garanterat användas mycket på jobbet och då blir 610 mer ledighets-beater. Men samtidigt vill jag ha en hårding, en 47 mm luminor eller en sub. Hur skulle ni gjort?
image.jpg
Är du jag? På riktigt? Har ju exakt samma lista haha

Tror du inte mig - kolla min posthistorik

• Like
Reactions: PJW
Ingen rangordning, vill prova allihopa och se... drömmen vore ju alla 3 samtidigt.

Har ju sålt min 372, men fyfan vad jag redan saknar den. Kanske blir ett köp snart igen, får se. Har en Speedy Tuesday på väg in också så måste se hur mycket jag har råd med.

Satt och kollade på 682 så sent som igår, men ingen AD verkar han fått de ännu. Va nära att slå till på en 24 innan just 682an kom, vill prova och se hur den sitter först.

PAM620 eller PAM574 vore otroligt bra komplement till mina andra pannor.

image.jpg
Fet trio det vore. Jag skulle älskat denna kvadruppel:
- 47mm Luminor 1950 (372/422)
- 47mm Radiomir 1940 (662/587)
- 44mm Luminor (005/001)
- 42mm Radiomir 1940 (665)

image.jpg
372 eller 422 eller varför inte en 673. End of story. :)

Tillbaka
Topp