Möjligen prismässigt, men i övrigt oerhört långt ifrån.Är du inte snuskigt nära en i helguld med wirelugs nu, prismässigt alltså?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Möjligen prismässigt, men i övrigt oerhört långt ifrån.Är du inte snuskigt nära en i helguld med wirelugs nu, prismässigt alltså?
Finns bilder några sidor tillbaka, från när jag besökte boutiquen i München och provade guldaren 684, samma case som 682. Tycker den satt otroligt bra. Kör mycket hellre en sån än en random Rolex 40-42mm.Finns det någon som sett den live? Jag har svårt att tror att den skulle få en hype utöver det som redan finns. Vad är nytt? mindre, nytt urverk och blå subsekund är väl ingen revolution? Har jag missat något?
Det är ju en dressklockaFinns bilder några sidor tillbaka, från när jag besökte boutiquen i München och provade guldaren 684, samma case som 682. Tycker den satt otroligt bra. Kör mycket hellre en sån än en random Rolex 40-42mm.
Satan vad den är snygg.
Men snart är du Panerailös?
Men snart är du Panerailös?
Damn, det är ren och skär njutning att se din bild Vilken fantastisk klocka!!Det är ju en dressklocka
det är inte ens min bild, ännu mindre klockan, men 684:an och 682:an kanske täpper till ett behovshål man inte trodde fanns. Kanske blir de en succé ändå? Själv väntar jag in Panerais nästa chocksläpp, vittavlad 40 mm kronograf med en wr på 30 atm, tunn och fin med krispigt grön sandwishtavla. Gärna på länk och många fina remmar som det går att byta med och med riktiga skruvar.Damn, det är ren och skär njutning att se din bild Vilken fantastisk klocka!!
Givet att de nu verkar bredda sig är det inte omöjligt att din 40 mm-are kommer snart.det är inte ens min bild, ännu mindre klockan, men 684:an och 682:an kanske täpper till ett behovshål man inte trodde fanns. Kanske blir de en succé ändå? Själv väntar jag in Panerais nästa chocksläpp, vittavlad 40 mm kronograf.
Håller helt med. De 44 mm submersible som har kommit hade väl produktionsstart för 20 år sedan? Då kan det vara kul med något nytt, gärna en i titan för det passar på den modellen. Gärna med vit kex-tavla också.Givet att de nu verkar bredda sig är det inte omöjligt att din 40 mm-are kommer snart.
Rörande släppet av 42orna 682/4 så skulle jag gärna sett att de fyllt på med 44 subar också/istället. 47orna får bäst proportioner men är inte lika bärbara. Ett par 44or skulle kvala in alla dagar i veckan map dna.
Där har vi en given succé! En svart- och en vittavlad titansub med kextavla. 4 mm. På länk också kanske?Håller helt med. De 44 mm submersible som har kommit hade väl produktionsstart för 20 år sedan? Då kan det vara kul med något nytt, gärna en i titan för det passar på den modellen. Gärna med vit kex-tavla också.
Gärna det. Kan man tillföra en länk som inte begränsar användningen av alla andra remmar så tror jag det blir ett klart mervärde som gör det, om möjligt, ännu roligare att ha en Panerai.Där har vi en given succé! En svart- och en vittavlad titansub med kextavla. 4 mm. På länk också kanske?
Finns det Panerailänkar som begränsar användning av andra remmar?Gärna det. Kan man tillföra en länk som inte begränsar användningen av alla andra remmar så tror jag det blir ett klart mervärde som gör det, om möjligt, ännu roligare att ha en Panerai.
Jag vet inte, men något säger mig att jag läst om det. Var det ingenting med de som såldes på länk, att det inte var gjort för att byta? Jag har för mig att det var någonting som skapade problem. Kanske minns jag fel?Finns det Panerailänkar som begränsar användning av andra remmar?
Well, jag vet inte med säkerhet, men jag skulle bli förvånad om det var så.Jag vet inte, men något säger mig att jag läst om det. Var det ingenting med de som såldes på länk, att det inte var gjort för att byta? Jag har för mig att det var någonting som skapade problem. Kanske minns jag fel?
Vi får gräva i det och återkomma, var man nu börjar leta efter ett sånt svar. Först måste man hitta en som verkligen vet.Well, jag vet inte med säkerhet, men jag skulle bli förvånad om det var så.
Det här kanske är skälet till missförståndet ... http://forums.watchuseek.com/f75/can-you-put-leather-strap-pam-299-a-426370.htmlVi får gräva i det och återkomma, var man nu börjar leta efter ett sånt svar. Först måste man hitta en som verkligen vet.
Här är en bra sammanfattning kanske? "You have an "A series" (1998) buckle, which needs two screwdrivers, three hands and a great sense of humour to change."Det här kanske är skälet till missförståndet ... http://forums.watchuseek.com/f75/can-you-put-leather-strap-pam-299-a-426370.html
Och lite mer:
http://www.paneristi.com/docs/faq.html
Jojo, men det är ju mest att plocka bort länken ... det betyder ju inte att man inte kan sätta på ett annat armband på den sen. Och jag vill nog påstå att de flesta länkar är ganska kluriga att plocka av.Här är en bra sammanfattning kanske? "You have an "A series" (1998) buckle, which needs two screwdrivers, three hands and a great sense of humour to change."
Blir det krångligt faller hela grejen. Då gör man det aldrig. Jag skulle vilja testa någon gång. Dags för en workshop?Jojo, men det är ju mest att plocka bort länken ... det betyder ju inte att man inte kan sätta på ett annat armband på den sen. Och jag vill nog påstå att de flesta länkar är ganska kluriga att plocka av.
Det är 24/22 mm.Tjena allihopa,
Har hittat ett RIOS armband som ska inhandlas men behöver lite tips gällande måtten för armbandet på en PAM 112 med original spänne.
De har ju lite olika mått ser jag, 22x22mm verkar vara det som är gratis, andra mått har tillägg på priset.
Finns det någon vänlig paneristi som vet vilka mått som gäller för 112?
http://www.rios1931shop.com/product/rios 1931 firenze genuine russian leather officine panerai
'
24x22 då det är 24 mellan hornen och originalspännet är 22.Tjena allihopa,
Har hittat ett RIOS armband som ska inhandlas men behöver lite tips gällande måtten för armbandet på en PAM 112 med original spänne.
De har ju lite olika mått ser jag, 22x22mm verkar vara det som är gratis, andra mått har tillägg på priset.
Finns det någon vänlig paneristi som vet vilka mått som gäller för 112?
http://www.rios1931shop.com/product/rios 1931 firenze genuine russian leather officine panerai
'
Du kan få mitt länkverktyg som underlättar förfarandet oerhört.Blir det krångligt faller hela grejen. Då gör man det aldrig. Jag skulle vilja testa någon gång. Dags för en workshop?