• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Men du, för att kila tillbaka i vår diskussion så är alla länk-band till Panerai mig veterligen med skruvstift, dvs skitlätta att sätta på och ta av. Vad fick du trehandsfattning m.m ifrån?
Det stod i den nedre av de två länkarna du la ut. Jag kopierade av citatet rakt av. Jag vet inte vad de menar med a-serien, men det verkar som att den konstruktionen fanns på 1990-talet och ledde till en del ve och fölbannelse på den tidens rembyten. Man undrar hur Panerai blev rembytarnas älsklingsmärke om det var så besvärligt?
 
Det stod i den nedre av de två länkarna du la ut. Jag kopierade av citatet rakt av. Jag vet inte vad de menar med a-serien, men det verkar som att den konstruktionen fanns på 1990-talet och ledde till en del ve och fölbannelse på den tidens rembyten. Man undrar hur Panerai blev rembytarnas älsklingsmärke om det var så besvärligt?
A är 90-tal ja ... spännande.
 
#trendsetter :)
IMG_4865.JPG
 
Hej orakel - behöver hjälp och tips, IGEN... Tack på förhand. Frågan gäller remmar till 388. Har funderat länge o väl på OEM Nubuck i "guld" m ecrusöm. 400USD...
Tar tacksamt emot tips på någon bra källa till Nubuck i st f OEM i svart eller "guld" eller brun/tan. Sett flera forummedlemmar som ståtat med snygga "fjälliga" matta remmar. Okunnig söker svar under signatur "jajagvetattjagkangooglasjälv@" eller här på forumet.
 
Hej orakel - behöver hjälp och tips, IGEN... Tack på förhand. Frågan gäller remmar till 388. Har funderat länge o väl på OEM Nubuck i "guld" m ecrusöm. 400USD...
Tar tacksamt emot tips på någon bra källa till Nubuck i st f OEM i svart eller "guld" eller brun/tan. Sett flera forummedlemmar som ståtat med snygga "fjälliga" matta remmar. Okunnig söker svar under signatur "jajagvetattjagkangooglasjälv@" eller här på forumet.
http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=7458091&rid=0#msg_7458091
Peter.Watchacc fixar den fjälliga biffen. Här är min f.d. gold nubuck och min nuvarande black nubuck, båda med ecru-stitching.

upload_2017-8-28_10-17-23.png

upload_2017-8-28_10-18-19.png
 
Ingen som har en Radiomir 40-42 (med sandwich?) som ni är trött på? ;)
Det är ytterst sparsamt med 40mm Radiomir, och speciellt med Sandwich-tavla. Och det är inte sådär jättemånga som har 42mm Radiomir (eller Radiomir 1940) heller här tyvärr. Vi tycks vara mer Luminorosa ...
 
Det är ytterst sparsamt med 40mm Radiomir, och speciellt med Sandwich-tavla. Och det är inte sådär jättemånga som har 42mm Radiomir (eller Radiomir 1940) heller här tyvärr. Vi tycks vara mer Luminorosa ...
Man får ju inse sin begränsning när man har smala handleder. Även en 40-42 Radiomir är ju på intet sätt en "liten och nätt" klocka :) Det är ju helt sjukt att Panerai klassar PAM574 som en "damklocka" :D
 
Tillbaka
Topp