Johan_C
Silver
Du glömde en kombo som ligger närmast hjärtat just nu : 359&422 , snart där, klockkontot växer så det knakar till skillnad från mina intelligenta investeringar på börsen :-(372 och 359, eller bara 422. Det är inte svårare än så.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du glömde en kombo som ligger närmast hjärtat just nu : 359&422 , snart där, klockkontot växer så det knakar till skillnad från mina intelligenta investeringar på börsen :-(372 och 359, eller bara 422. Det är inte svårare än så.
Man får ju inse sin begränsning när man har smala handleder. Även en 40-42 Radiomir är ju på intet sätt en "liten och nätt" klocka Det är ju helt sjukt att Panerai klassar PAM574 som en "damklocka"
Jag tänkte mest att man ville ha en Base och en Marina ...Du glömde en kombo som ligger närmast hjärtat just nu : 359&422 , snart där, klockkontot växer så det knakar till skillnad från mina intelligenta investeringar på börsen :-(
372 : Clean, mycket DNA.Förklara för oss vad du gillar med 372 resp. 422
Låter som att du helst vill ha 422. Stora frågan är - tror du att du kommer sakna sekundvisaren?372 : Clean, mycket DNA.
422 : Händer lite mer, samt PR på baksidan.
Haha ja så kan man ju också se på saken. Tillsammans med kostym är det dock lätt obekvämt med stora pjäser. I mina ögon är just 574 den ultimata Pannan för mig, dessutom med godkänd WR vilket är mer än man kan säga om många andra Pannor. Vet att iaf en sådan har sålts på forumet men vet inte vem som köpte. Om den tröttnat på sin får personen gärna höra av sigDu får kanske göra som jag har gjort, fast tvärtom. Jag har insett att Rolex gör för nätta klockor, så de kommer jag inte att köpa förrän Daytonan kommer i 43mm. Men, det är ingen som hindrar dig att skaffa en Radiomir 1940 42mm även om det sägs att det är en damklocka. De snyggaste bärarna av Daytona är just damer, så det är definitivt också en damklocka. Själv tänker jag i det närmaste köpa en PAM655 ... ska bara sälja min nätta 630 först.
"många"? Det är bara Due-serien som har sämre, och de är inte många.Haha ja så kan man ju också se på saken. Tillsammans med kostym är det dock lätt obekvämt med stora pjäser. I mina ögon är just 574 den ultimata Pannan för mig, dessutom med godkänd WR vilket är mer än man kan säga om många andra Pannor. Vet att iaf en sådan har sålts på forumet men vet inte vem som köpte. Om den tröttnat på sin får personen gärna höra av sig
Nej 620 är den ultimata för dig . Men kostar på att köpa den automatiska brorsan.Haha ja så kan man ju också se på saken. Tillsammans med kostym är det dock lätt obekvämt med stora pjäser. I mina ögon är just 574 den ultimata Pannan för mig, dessutom med godkänd WR vilket är mer än man kan säga om många andra Pannor. Vet att iaf en sådan har sålts på forumet men vet inte vem som köpte. Om den tröttnat på sin får personen gärna höra av sig
Alltid vetat att du gillat orange, klär digEtt av de bästa vristskotten jag sett!!
Manuellt är ju mys ju!Nej 620 är den ultimata för dig . Men kostar på att köpa den automatiska brorsan.
Den som köpte har postat den i denna tråd så leta på några hundra sidor bakåtHaha ja så kan man ju också se på saken. Tillsammans med kostym är det dock lätt obekvämt med stora pjäser. I mina ögon är just 574 den ultimata Pannan för mig, dessutom med godkänd WR vilket är mer än man kan säga om många andra Pannor. Vet att iaf en sådan har sålts på forumet men vet inte vem som köpte. Om den tröttnat på sin får personen gärna höra av sig
Tack!!! Du är en riktig .....compiss..Alltid vetat att du gillat orange, klär dig
512/574 sitter läskigt bra på de flesta handleder, mindre som större, och funkar (i mitt tycke) ypperligt bra till kostym. Exempelvis @Kim illustrerar detta på ett eminent sätt. 620 är som nämns ovan också ett grymt alternativ. Trevligt nyutvecklat automatverk med icke-centrerad mikrorotor, vilket också möjliggör att den för att vara en automatpanna är synnerligen tunn, 11mm. Har inte testat just den på armen, men rent spec-mässigt funkar den i mitt tycke klockrent som dressalternativ.Haha ja så kan man ju också se på saken. Tillsammans med kostym är det dock lätt obekvämt med stora pjäser. I mina ögon är just 574 den ultimata Pannan för mig, dessutom med godkänd WR vilket är mer än man kan säga om många andra Pannor. Vet att iaf en sådan har sålts på forumet men vet inte vem som köpte. Om den tröttnat på sin får personen gärna höra av sig
Absolut. Men 3 dagars manuellt med skruvkrona tycker jag trumfas av en automatare som är färdigladdad i windern. Men smaken är som baken.Manuellt är ju mys ju!
Edit: det är varför luminors är grymma. Glöm skruvkrona - du har ju kronskyddet.Absolut. Men 3 dagars manuellt med skruvkrona tycker jag trumfas av en automatare som är färdigladdad i windern. Men smaken är som baken.
Du har helt rätt, kommer nog att sakna sekundvisaren , blir nog 422an.Låter som att du helst vill ha 422. Stora frågan är - tror du att du kommer sakna sekundvisaren?
He he, man undrar ju hur representativ den gruppen är Vem har utsett gruppen? Hur många är de i förhållande till den totala panerai-populationen? Är den genusbalanserad? Är gruppen ovanligt luden?Man får ju inse sin begränsning när man har smala handleder. Även en 40-42 Radiomir är ju på intet sätt en "liten och nätt" klocka Det är ju helt sjukt att Panerai klassar PAM574 som en "damklocka"
Har det sålts nån?"många"? Det är bara Due-serien som har sämre, och de är inte många.
Vi hade ju faktiskt en som postade en Due här i våras eller så ... sen om det var hens vet jag inte.Har det sålts nån?
Den har jag missat. Skönt att höra att jag inte har full koll. Det hade känts obehagligt.Vi hade ju faktiskt en som postade en Due här i våras eller så ... sen om det var hens vet jag inte.
Haha.Den har jag missat. Skönt att höra att jag inte har full koll. Det hade känt obehagligt.
512/574 sitter läskigt bra på de flesta handleder, mindre som större, och funkar (i mitt tycke) ypperligt bra till kostym. Exempelvis @Kim illustrerar detta på ett eminent sätt. 620 är som nämns ovan också ett grymt alternativ. Trevligt nyutvecklat automatverk med icke-centrerad mikrorotor, vilket också möjliggör att den för att vara en automatpanna är synnerligen tunn, 11mm. Har inte testat just den på armen, men rent spec-mässigt funkar den i mitt tycke klockrent som dressalternativ.
Sjukt snyggt .
Riktigt Allround!
Gillar den starkt
Grymt bra!
Riktigt Allround!
Gillar den starkt
inte ok att du publicerar en bild på mina ben utan att fråga först!!Ett av de bästa vristskotten jag sett!!
Sluta gnäll annars postar jag några av de andra bilderna du brukar skicka fre och lördags nätter.... :-Dinte ok att du publicerar en bild på mina ben utan att fråga först!!