• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bada lite idag.
OI000207-01.jpeg

Börjar misstnka att bakom varje kim-photo aå ligger 30 minuter (minst) i photoshop. Mkt snyggt!
Håller med, riktigt konstnärligt. Är det bara jag som ser den stora fisken som är på väg att svälja klockan eller tuppens fjädrar till höger i bild? Är det en blickstilla muränas öga som försöker se ut som en sten till vänster?

• Like
Reactions: Kim
Hm kanske ska försöka avvakta lite och se om 574 ramlar fram i bra pris. Man kan ju konstatera att om Chrono24 är någon mätare för något så är pannor otroligt mycket billigare i staterna.

Hm kanske ska försöka avvakta lite och se om 574 ramlar fram i bra pris. Man kan ju konstatera att om Chrono24 är någon mätare för något så är pannor otroligt mycket billigare i staterna.
Jag har också gjort den reflektionen och att det gäller fler märken än enbart Panerai, men det ligger utanför EU. Jag köpte min 243 från USA. Det är en lite annan kultur där, verkar det som, hur man presenterar klockan i annonser. Det saknas ofta tillverkningsdatum, certifikaten ofta utfärdade av butiken och inte AD, nyservad innebär inte nödvändigtvis att det är AD som haft den. När det gäller modeller som funnits i produktion från 2000-2013 och de inte har med produktionsdatum så påverkar det min värdebedömning. Är den tillverkad 2013 kan jag bortse från akut service men inte om den är tillverkad 2000. Saknas dokument från AD för gjord service, utgår jag från att jag kommer att få betala för en service.

Mailade lite med pluswatch ang en klocka (620). De sa att den inte var tillgänglig för mitt land. Några frågor dyker upp: är detta ödet som säger att jag inte ska ha en 620? Har ni råkat ut för samma sak? Vad kan detta bero på?

Mailade lite med pluswatch ang en klocka (620). De sa att den inte var tillgänglig för mitt land. Några frågor dyker upp: är detta ödet som säger att jag inte ska ha en 620? Har ni råkat ut för samma sak? Vad kan detta bero på?
Öh va? Aldrig hört att de svarat förut, har haft lite business med den förut och vet andra som köpt därifrån också. Aldrig hört just detta, frågan är om det gäller generellt Panerai från dem?

Nu så. Här är svaret på frågan om de inte kan sälja just panerai eller om de inte kn sälja något alls till sverige.
IMG_2350.jpg

Visst faktiskt inte att det fungerade såhär...
Oj jävlar! Haha men rätt lattjo att han ser möjlighet att öppna upp business här, gissar på att han säljer en jävla massa klockor till Sverige med andra ord? Sjukt intressant detta

Oj jävlar! Haha men rätt lattjo att han ser möjlighet att öppna upp business här, gissar på att han säljer en jävla massa klockor till Sverige med andra ord? Sjukt intressant detta
Japp riktigt lattjo. Han har ju som sagt bra omdömen och inte helt förvånande att han säljer mkt till sverige.

Jag trodde först han skulle säga att ha bara gör affärer med dem han ätit ravioli med, men förstår nu att det skulle bli väldigt mycket ravioli.

Tillbaka
Topp