Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är en väldigt bra fråga. Ibland känns det som att de hyllar äldre modeller avsiktligt, ibland som att det sker av en slump. Ibland försöker de hylla äldre modeller, men gör det fel. Ex som med den nya kampschwimmer-klockan (som väl(?) inte släppts) där en korrekt hyllning vore blånerade visare, men där den fått guldvisare.Jag noterade att texten "LUMINOR PANERAI" är vit på 663.. En nice touch.. Undrar om det är en tribute till de äldre 6152, eller om det är pga färgen på tavlan de valt att köra på vitt..
Saknar visarna lysmassa eller är det en synvilla? Jag tycker det vita ser ok ut, men det brukar finnas risker att blanda olika vita kulörer. Den mest brutna brukar se skitig ut.Jag noterade att texten "LUMINOR PANERAI" är vit på 663.. En nice touch.. Undrar om det är en tribute till de äldre 6152, eller om det är pga färgen på tavlan de valt att köra på vitt..
Jag går igång på blånerade visare så jag hoppas de som åker till paneraifabriken för fram min önskan.Det är en väldigt bra fråga. Ibland känns det som att de hyllar äldre modeller avsiktligt, ibland som att det sker av en slump. Ibland försöker de hylla äldre modeller, men gör det fel. Ex som med den nya kampschwimmer-klockan (som väl(?) inte släppts) där en korrekt hyllning vore blånerade visare, men där den fått guldvisare.
Designmässigt tycker jag den vita texten är snygg dock.
Håller med, vita texten är läcker. Önskar nästan 372 hade det med.Det är en väldigt bra fråga. Ibland känns det som att de hyllar äldre modeller avsiktligt, ibland som att det sker av en slump. Ibland försöker de hylla äldre modeller, men gör det fel. Ex som med den nya kampschwimmer-klockan (som väl(?) inte släppts) där en korrekt hyllning vore blånerade visare, men där den fått guldvisare.
Designmässigt tycker jag den vita texten är snygg dock.
Bilder? Jag tänker så här, att skulle subsekunden kännas som ett stort bekymmer efter en tids ägande, finns det gott om likadana som inte är blå. När jag servade min 243 skulle jag få betala 750 kr för tre nya visare, h/min/sek så en sekundvisare i en annan färg är inte kostsamt.Sådär. Nu har jag testat 682an och...den motsvarade mina förväntningar. Några korta reflektioner.
- Det helborstade caset var riktigt snyggt.
- Storlekmässigt kändes den inte alls så liten (skulle gissat 44 mm om någon frågat och jag inte vetat vad jag höll i handen). Rätt långt lug-lug, vilket nog spelar roll i upplevt storlek.
- Höjdmässigt hyfsat nätt.
- Distinkt känsla i vridringen.
- Var skeptisk till den blå subsekundvisaren innan test och är det fortfarande. Skulle jag kunna förlika mig med den? Kanske.
- Som vanligt hade jag på en sub önskat stängd baksida. Urverket var snyggt, typ så, men inget mer.
- Den satt riktigt bra på handleden. Nöp åt fint.
- Gummibandet var riktigt skönt men föredrar den andra paneraigummit designmässigt. Skulle nog allt som oftast burit klockan på något matt svart läderband om jag ägt den.
Summa summarum en riktigt schysst klocka som jag mycket väl kan tänka mig att slå till på... bara jag och den blå lilla detaljen blir kompisar.
Jag tog faktiskt inga. Förlåt.Bilder? Jag tänker så här, att skulle subsekunden kännas som ett stort bekymmer efter en tids ägande, finns det gott om likadana som inte är blå. När jag servade min 243 skulle jag få betala 750 kr för tre nya visare, h/min/sek så en sekundvisare i en annan färg är inte kostsamt.
Nästan övertygad om att det är av tributeskäl. De har väl hämtat inspo från denna, med vit text, inte sant? (enda bilden tillgänglig på luren nu)Jag noterade att texten "LUMINOR PANERAI" är vit på 663.. En nice touch.. Undrar om det är en tribute till de äldre 6152, eller om det är pga färgen på tavlan de valt att köra på vitt..
Varför inte?
Brittish Race green Jag tycker det är en flipp, men vill gärna se den gröna färgen i verkligheten. Datumet ser lite mysko ut, speciellt på Radiomiren med 1940-caset. Troligen är det en grov miss i photoshoppandet. Den ser bruten ut.
Är inte Panerai lika petiga som rålex kanske du kan beställa en guldis.Jag tog faktiskt inga. Förlåt.
Du har rätt. Man kan ju alltid byta.
Sjukt nog måste det vara den överlägset billigaste andrahands-671:an i världen
Vad är det för rolig bok?Nästan övertygad om att det är av tributeskäl. De har väl hämtat inspo från denna, med vit text, inte sant? (enda bilden tillgänglig på luren nu)
En riktigt lyckad tribute tycker jag. Älskar det köttiga 47mm 1940 caset.
En sån vill man ju ha ..
Varken eller skulle jag säga. Som de vita. Snygga. Många vill ha. Men inget man köper som första panna. Kanske som nr 3?Vad tror ni om de gröna? Blir de hit eller miss?
Kände så med.. men sen såg jag att de endast görs i 300 ex. Provade ju 736 i München, den va snygg men vågade inte slå tillVarken eller skulle jag säga. Som de vita. Snygga. Många vill ha. Men inget man köper som första panna. Kanske som nr 3?
Du kanske gillar 1940-caset bättre, annars är 735 riktigt fint gjord med borstad boett och polerad bezel. Den kommer att hålla sig fin längre.Kände så med.. men sen såg jag att de endast görs i 300 ex. Provade ju 736 i München, den va snygg men vågade inte slå till
@azcii Jag har en också, ja. Det är den här: https://www.amazon.com/gp/product/8831720740/ref=od_aui_detailpages00?ie=UTF8&psc=1
Vad hade du tänkt?Finns det något intresse för denna bok?
Har läst den flera gånger och har ingen panerai kvar
Min höjdrädsla slog till direkt på den där bilden, vad Fan gör du?God morgon paneristi