• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ahh shysst, Ja det där är väl inga konstigheter. Går det sen att polera/byta så känns det en mer oviktigt kanske. Bara köra på tills den ser helt förjävlig ut, sen byta :rolleyes:
Något som kan vara bra att ha i åtanke är att plexiglas är betydligt lättare än safir vilket påverkar hur klockan upplevs på handleden. Jag personligen föredrar 372 med plexi eftersom jag upplever att den är mindre topptung än safir vilket är fördelaktigt med tanke på klockans storlek

Mm det tolkade jag det som, Palle drog ju på honom med alla serviceproblem på 590 och även de du hade på 422 :) Var liiiite tryckt stämning just då...

Men ändå bra/kul att vi kunde prata om det. Vi må vara ultra-fanboys, men man måste också kunna diskutera de mindre goda exemplen och händelserna och hur man jobbar för att undvika liknande framöver osv..

:D bra att det inte blev dålig stämning.
Kommer ihåg ett av mina samtal med honom när klockan inte gick som den skulle efter typ 3:e gången den varit hos dem. Hans helt öppna och ärliga första kommentar var episk :D, behöver inte skriva ut det på nätet, men det var roligt.

Fan, @azcii's paketöppning, livetråden från Neuchâtel och senaste katalogen i brevlådan allt inom ett par dygn...
Tankarna på att avyttra allt annat i klockväg och köra all in Panerai har aldrig varit närmare.
Just nu sjukt sugen på en Submersible av något slag... 569 mmmm :rolleyes:

IMG_1691.JPG

Den är sjuk den där! Vacker är bara förnamnet! På nästan alla klockor finns det något man själv hade velat ändra på när det kommer till designen. Det kan vara allt i från att visarna är för stora, "fel" färg på index, för mycket text, för kantig osv. Listan kan göras lång med små saker man önskar att tillverkaren hade gjort annorlunda.
Gällande denna kan jag dock inte komma på något som jag tycker dom hade kunnat göra annorlunda :) (Bronzon självklart inkluderad!) Sen att jag själv förmodligen skulle ha lite besvär med att bära upp dessa pga storleken är en annan femma!
Men vilka jävla fullträffar..

Tillbaka
Topp