• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Adro

Panerai
2-Faktor
Ja idag har min 372 fått träffa sin gamla släkting och jag har fått hålla en "grail" klocka....
IMG_4758.JPG


Min 372 till vänster och en 6152/1 till höger :heart::woot:
Båda är ju likadana ?
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Det som skiljer är att den till höger har Rolex urverk, svärdvisare, är från 50-talet och värderas till 1 miljon+, medan den till vänster är från 2011 med inhouse Panerai urverk och kostar strax över 50 000.
Nu såg jag visarna :)
Jag är ändå paneristi och älskar panerai,men har svårt att se skillnad på vissa modeller.
Galet fina klockor båda två
 

azcii

Patek
2-Faktor
Det är jäkligt grymt att det Finns folk här som kan "allt" och kan lära en massor. Tack boys
Exakt det som är charmen med Panerai... När till och med "gurus" som Jose Pereztroika från Perezscope ständigt skriver nya artiklar med info som tidigare var okänd förstår man hur mycket det finns att lära sig
 

kmg

Patek
2-Faktor
Exakt det som är charmen med Panerai... När till och med "gurus" som Jose Pereztroika från Perezscope ständigt skriver nya artiklar med info som tidigare var okänd förstår man hur mycket det finns att lära sig
Så är det. Också spännande när man läser olika källor som har olika syn. Kommer inte ihåg vad den där rolexnörden heter (jake?), men han och jose har inte en identisk historiebeskrivning.
 

donpasta

Panerai
precis hemkommen från italien där givetvis min 372 fick följa med till Neapel och sen till min familjs hemtrakter Ostuni i Apulien.
IMG_4716.JPG


Sen igår så hade min kompis i halmstad kommit tillbaka från tyskland där han träffat lite risti folk från bla holland och tyskland för han byte in sin "kampswimmer" och gav pengar i mellan för den 6152/1 :)

Så vi hade en kväll med pasta och vin sen fick jag klämma hur mycket jag ville på den och den känslan att få hålla i sin "grail" klocka var konstigt men så underbart då jag vet att jag aldrig kommer kunna lösa den ;)

Fick se alla papper, intyg och bilder på de tidigare ägare... klockan är verifierad av väldigt kunniga ristis och intygen var sjukt kul att se hur de kunnat spåra den tillbaka i tiden...

Ja det var en underbar kväll och givetvis var maten, vinet och sällskapet bra med men klockan var svår att ge tillbaka till ägaren efter den satt en stund på min vrist!! :)
 

D.B

Cartier
2-Faktor
Halloj alla, börjar fundera på att byta min 005:a. Lite sugen på inhouse å annan tavla men i liknande prisklass. Kollat en del på pam590, bra val ?
 

MJ24

Patek
2-Faktor
precis hemkommen från italien där givetvis min 372 fick följa med till Neapel och sen till min familjs hemtrakter Ostuni i Apulien.
IMG_4716.JPG


Sen igår så hade min kompis i halmstad kommit tillbaka från tyskland där han träffat lite risti folk från bla holland och tyskland för han byte in sin "kampswimmer" och gav pengar i mellan för den 6152/1 :)

Så vi hade en kväll med pasta och vin sen fick jag klämma hur mycket jag ville på den och den känslan att få hålla i sin "grail" klocka var konstigt men så underbart då jag vet att jag aldrig kommer kunna lösa den ;)

Fick se alla papper, intyg och bilder på de tidigare ägare... klockan är verifierad av väldigt kunniga ristis och intygen var sjukt kul att se hur de kunnat spåra den tillbaka i tiden...

Ja det var en underbar kväll och givetvis var maten, vinet och sällskapet bra med men klockan var svår att ge tillbaka till ägaren efter den satt en stund på min vrist!! :)
När jag ser den bilden blir jag sååååå sugen på att köpa en 372:a igen!
Det är verkligen en underbar klocka!:)
 

azcii

Patek
2-Faktor
precis hemkommen från italien där givetvis min 372 fick följa med till Neapel och sen till min familjs hemtrakter Ostuni i Apulien.
IMG_4716.JPG


Sen igår så hade min kompis i halmstad kommit tillbaka från tyskland där han träffat lite risti folk från bla holland och tyskland för han byte in sin "kampswimmer" och gav pengar i mellan för den 6152/1 :)

Så vi hade en kväll med pasta och vin sen fick jag klämma hur mycket jag ville på den och den känslan att få hålla i sin "grail" klocka var konstigt men så underbart då jag vet att jag aldrig kommer kunna lösa den ;)

Fick se alla papper, intyg och bilder på de tidigare ägare... klockan är verifierad av väldigt kunniga ristis och intygen var sjukt kul att se hur de kunnat spåra den tillbaka i tiden...

Ja det var en underbar kväll och givetvis var maten, vinet och sällskapet bra med men klockan var svår att ge tillbaka till ägaren efter den satt en stund på min vrist!! :)
Helt stört.. sjukt avis, hoppas att jag får hålla i en 6152 någon dag
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Igen?? att avyttra en 372 är oförlåtligt ;) om inte det är för att finansera någon behandling av sin enda unge möjligtvis kanske :)
Hmmm...ja 372:an var (just nu i alla fall) den sista i raden Panerai som började med en 359 som följdes av en 233 och en 510, för att, som sagt tillfälligt avstanna med att 372:an gick som delbyte till en AP 15300.
 
Topp