Helvete vad bra den är!Svårt att fånga gröna tavlan på bild
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Helvete vad bra den är!Svårt att fånga gröna tavlan på bild
Så fort den inte är under direkt ljus ser tavlan typ grå utHelvete vad bra den är!
Och på det strappet.. grymt bra.Så fort den inte är under direkt ljus ser tavlan typ grå ut
Så fort den inte är under direkt ljus ser tavlan typ grå ut
TackGrymt bra! Grattis igen!
Svårt att fånga gröna tavlan på bild
Tack för rapporten! Håller med, satt grymt bra på dig, men som du säger är det ju en liten Panna. Mission blir att få min smalhänta vän att klippa enKrons hade en PAM682 inne som var undanlagd åt kund. Den trevliga personalen lät mig ändå pröva den.
Första intryck var att den såg rätt liten ut. För en panna alltså. Tavlan är matt och upplevs rätt clean även om den har en del text, subsekund och datum. Som ett fan av 1950 boetten gillar jag att hela klockan är borstad, det ger ett tooligt intryck. Var nyfiken på om den skulle bli konstig i proportionerna med 42mm men det var inget problem. Höjd vs. bredd gick fint ihop.
Kan tänka mig att den upplevs liten av vissa men på min 16,5cm handled satt den som gjuten. Gummit kanske inte är det snyggaste men var väldigt tunnt och följsamt. Lite ambivalent till den blå sekundvisaren, rätt coolt men undrar om jag skulle tröttna i längden?
All in all, mycket trevlig bekantskap som listar dryga 80kkr. Tillgången är begränsad och det finns en kölista man kan skriva upp sig på hos Krons.
Avslutar med några bilder. Tyvärr är ljuset inne på Krons inte så fotovänligt.
Match made in heaven - din handled och den klockan. Tycker det ser asbra utKrons hade en PAM682 inne som var undanlagd åt kund. Den trevliga personalen lät mig ändå pröva den.
Första intryck var att den såg rätt liten ut. För en panna alltså. Tavlan är matt och upplevs rätt clean även om den har en del text, subsekund och datum. Som ett fan av 1950 boetten gillar jag att hela klockan är borstad, det ger ett tooligt intryck. Var nyfiken på om den skulle bli konstig i proportionerna med 42mm men det var inget problem. Höjd vs. bredd gick fint ihop.
Kan tänka mig att den upplevs liten av vissa men på min 16,5cm handled satt den som gjuten. Gummit kanske inte är det snyggaste men var väldigt tunnt och följsamt. Lite ambivalent till den blå sekundvisaren, rätt coolt men undrar om jag skulle tröttna i längden?
All in all, mycket trevlig bekantskap som listar dryga 80kkr. Tillgången är begränsad och det finns en kölista man kan skriva upp sig på hos Krons.
Det ser ut som det är väldigt långa bandhorn. Vad är det för mått lug to lug? Annars är den fin.Krons hade en PAM682 inne som var undanlagd åt kund. Den trevliga personalen lät mig ändå pröva den.
Inte koll på mått men den är kortare lug2lug än min 233 som är 52mm. Skulle gissa 50mm nånstans. Proportionerna syns bäst på bilden som är tagen rakt ovanifrån.Det ser ut som det är väldigt långa bandhorn. Vad är det för mått lug to lug? Annars är den fin.
Alltså, den är riktigt bra den. Hur upplevdes höjden på den ?Krons hade en PAM682 inne som var undanlagd åt kund. Den trevliga personalen lät mig ändå pröva den.
Absolut inte topptung. Ungefär som min 233 men kantigare.Alltså, den är riktigt bra den. Hur upplevdes höjden på den ?
Det där var den bästa pannan du någonsin köpt ju!Svårt att fånga gröna tavlan på bild
Gaaalet snygg!Svårt att fånga gröna tavlan på bild
Det där var den bästa pannan du någonsin köpt ju!
Gaaalet snygg!
Ja, jag prövade en 47:a på Nymans igår, kommer tyvärr inte ihåg refnr. Brutalt cool men för stor på mig tyvärr.
Provade också den! Gillade den starkt. 47an blev lite för stor på mig....
Inte alls för stor!Ja, jag prövade en 47:a på Nymans igår, kommer tyvärr inte ihåg refnr. Brutalt cool men för stor på mig tyvärr.
precis hemkommen från italien där givetvis min 372 fick följa med till Neapel och sen till min familjs hemtrakter Ostuni i Apulien.
Sen igår så hade min kompis i halmstad kommit tillbaka från tyskland där han träffat lite risti folk från bla holland och tyskland för han byte in sin "kampswimmer" och gav pengar i mellan för den 6152/1
Så vi hade en kväll med pasta och vin sen fick jag klämma hur mycket jag ville på den och den känslan att få hålla i sin "grail" klocka var konstigt men så underbart då jag vet att jag aldrig kommer kunna lösa den
Fick se alla papper, intyg och bilder på de tidigare ägare... klockan är verifierad av väldigt kunniga ristis och intygen var sjukt kul att se hur de kunnat spåra den tillbaka i tiden...
Ja det var en underbar kväll och givetvis var maten, vinet och sällskapet bra med men klockan var svår att ge tillbaka till ägaren efter den satt en stund på min vrist!!
Fan exakt denna jag var sugen på, väntelista alltså?Tack för rapporten! Håller med, satt grymt bra på dig, men som du säger är det ju en liten Panna. Mission blir att få min smalhänta vän att klippa en
Man hade säkert vant sig. Den jag provade var i titan också så den kändes förvånansvärt bra trots storleken.Inte alls för stor!
Tänk på mig när/om du ska sälja denSolljus framhäver gröna tavlan fint
Varför 74 på bandet?Ja idag har min 372 fått träffa sin gamla släkting och jag har fått hålla en "grail" klocka....
Min 372 till vänster och en 6152/1 till höger
Det var något museum som hittade en bunt gamla panerai och numrerade fynden genom att skriva på banden. Den med 74 på brukar folk tycka var den mest coola originalstrapen.Varför 74 på bandet?
Håller med . Den ser kompromisslös och köttig ut. Riktigt snygg med kronor åt båda hållen. Det gjorde att den får bra proportioner, men är känslan att den är för stor, blir den det.Inte alls för stor!
Jag blir sugen på den andra modellen med wirelugs. Vilken tavla, så snygg!Solljus framhäver gröna tavlan fint
Den är riktigt mysigJag blir sugen på den andra modellen med wirelugs. Vilken tavla, så snygg!