• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ångrade nästan att jag frågade, vill ju ha bort referenser, dvs minska önskelistan inte lägga till ;)

Haha I know the feeling, löjligt när ens lista på referenser man vill ha inom endast Panerai skulle kunna ruinera den bäste. Lägg där till alla andra märken med roliga modeller som man också vill införskaffa..

F8B3CE23-61EC-4645-BCD0-8333B2AAECB1.jpeg
Sjukt fin den där och inte blir det sämre av ett straps som gifter sig med resten.

Jajemen! Jag tycker om modellen och har inget emot att äga den, men jag vill testa nytt och ha lite rotation i klocklådan. Jag tror att man får ut mer av intresset genom att flippa och testa mycket olika klockor så att man på sikt kan komma fram till vad man gillar och vad man ska satsa på

Det var ingen kritik på något sätt:) tycker 111:an är en av de snyggare så jag förstår att du vill testa igen.

Angående guldversionen... Jag är lite kluven angående vad jag tycker om den svarta vridringen men i vilket fall som helst, fan vad fet den är troligtvis bättre en en goldrolledykare. Fan vilket statement, guldpnnadykare, i detta fall är nog 42mm precis på rätt sida om tackygrensen.
Smakar det så kostar det. Hittar endast för runt 300k på c24.. Listar kanske mindre?
Finns ju 393 annars för mindre än hälften av det, nackdelen är att man tappar tätheten iom 50m.. Katastrof.

Jag hade äran att få klämma på @stelahs 243:a. Jag blev överraskad att den kändes så pass liten faktiskt. 44mm med den grova vridringen gjorde att den ser större ut på bild än i verkligheten.
Grymt snygg dykare, kanske den snyggaste imo. :)
Förresten var kommer den svarta remmen ifrån @stelah?

IMG_4475.jpg
Jag hittade den på panerai.com och det är en likadan strap som du har på bilden. http://www.panerai.com/en/accessories/bracelets-and-straps/collections/pnmx00149t.html?case=COLL_LUMINOR_1950|Luminor+1950&case-diameter=44MM|44+MM&buckle-type=&buckle-size=&submit=Search
918593.png.adapt.916.464-2.png

IMG_7690.JPG

Från höger; Ponte Vecchio, nytt från Micke J, äldre från Micke på klockan, OEM-gummi, 2*canvas från Anders W. Mörkblått canvas beställt, blått OEM-gummi ska inhandlas.

Vad ska man mer hitta på? :D
Jag tycker du kan fundera över det här. Det blir en dykig enhet. Det blir omöjligt att plocka av dig klockan utan att du märker det. Det sitter skönt fast så till vardags är det ett bra alternativ. Det är ett 24 mm och jag är osäker på om det är det du har.
http://www.panerai.com/en/accessories/bracelets-and-straps/collections/pnmx0023cd.html?case=COLL_LUMINOR_1950|Luminor+1950&case-diameter=44MM|44+MM&buckle-type=&buckle-size=&submit=Search
918551.png.adapt.916.464.png

Senast ändrad:
Är det någon som har koll på hur straps och spännen prissätts i olika delar av världen? Är det samma pris i USA/Hong Kong/Italien som i Sverige?

170 dollars för ett tygband. Inget man talaör alltför högt Om så att hustrun hör. :confused:
Men det var ju rätt snyggt, och det är ju ett originalband.... :angel:
Nu är det iofs ett av de billigaste oem-banden, men av en händelse råkar jag ha köpt ett nytt i gult så vill du kan du få köpa mitt. Hör av dig om du är intresserad. Pris? Vi kommer överens.

Jag tänker med detta meddelande först och främst säga tack till Paneristi-communityn i den här byn för ert engagemang med att försöka få min 630 ur mina händer. Det blev ganska många turer och det hela landade till slut strax utanför forumet (tyvärr). Stort tack till framförallt @Palenkovich, @RicVin och @stelah för alla infall och utfall.

Enkom (jovisstserru) för att kompensera minus en panna på forumet så har jag precis hämtat upp en ny kompis från en annan forummedlem. Välkommen till pamiljen, lille vän!

IMG_5974.jpg

Jag tänker med detta meddelande först och främst säga tack till Paneristi-communityn i den här byn för ert engagemang med att försöka få min 630 ur mina händer. Det blev ganska många turer och det hela landade till slut strax utanför forumet (tyvärr). Stort tack till framförallt @Palenkovich, @RicVin och @stelah för alla infall och utfall.

Enkom (jovisstserru) för att kompensera minus en panna på forumet så har jag precis hämtat upp en ny kompis från en annan forummedlem. Välkommen till pamiljen, lille vän!

IMG_5974.jpg
Stort grattis! Är det en 512?

Tillbaka
Topp