Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vet inte hur det är i andra länder, men här i Sverige så får man i alla fall häva ett köp, om säljaren har sålt en produkt och samtidigt gett fel information till kunden.
Exempel: Ja, mobilen har inbyggd GPS.
Hm, nej, den har inte det.
Ok, retur.
Jag skrev iaf att för att bli nöjd vill jag antingen ha rätt box+plexi, ekonomisk kompensation eller full refund. Varav det sista alternativet är egentligen sista utvägen. Men vi får se vad han svarar
Trist händelse, men säljer han like new from AD ja då har säljaren en skyldighet att tillse att det verkligen är så och skall ta sitt ansvar.Jag är helt inne på att behålla klockan men han verkar inte vidare medgörlig när det kommer att ta tillbaka för full refund. Han anser att man inte kan kräva att han ska ha koll på alla tillbehör och boxar till Panerai och det var således helt OK att sälja den som "like new from AD, B&P" även om det visar sig att boxen inte är korrekt.
Detta tycker jag rent ut sagt är skitsnack. Proffshandlare får stå för sina produktbeskrivningar. Vet de inte vad de säljer ska de så fan heller skriva som om dom gör det...
Jag skrev iaf att för att bli nöjd vill jag antingen ha rätt box+plexi, ekonomisk kompensation eller full refund. Varav det sista alternativet är egentligen sista utvägen. Men vi får se vad han svarar
Inga halvcoola, bara helcoola
PM?
+1 på det.Jag tycker det är helt rimliga krav, i den ordningen du uppgett dem i synnerhet. Alla handlare av lite rang håller ordning på sina prylar. Att han sen inte kan Panerai, kanske tyckt att alla lådor ser likadana ut och inte lyft upp insert för att kolla - det ska verkligen inte bli ditt problem. Med absolut största sannolikhet sitter någon annan av deras kunder en vacker dag och förvånat lyfter upp sitt insert och hittar ett oväntat plexi (som inte passar).
Ska bli mycket intressant att få veta vem/vilka det är när detta är över.
Bara 11 minuter för fort per dag, inte illa på två försök.Vad säger man.
Hämtade klockan idag
7 sekunder fort på 15min, hoppas att det beror på en viss "inkörningstid".....
Dessutom så har jag upptäckt något annat men vill ta det med Nymans först
Nu börjar jag bli orolig.. Hoppas att det löser sig för dig.Haha 12 sekunder nu
TjenaNu börjar jag bli orolig.. Hoppas att det löser sig för dig.
Hoppas det fixar sig...mycket strul med Nymans nu verkar det som.Bjuder på en till, sista för dagen
Hoppas det fixar sig...mycket strul med Nymans nu verkar det som.
Surt, och mycket dålig PR för Panerais serviceavdelning!Tjena
Jo hoppas det. Men vill poängtera att det är inte Nymans fel, Panerai som har utfört samma åtgärder två gånger men felet är fortfarande kvar
Surt, och mycket dålig PR för Panerais serviceavdelning!
Låter inte så kul det där... men jag skulle mäta avvikelsen över längre tid, ett dygn åtminstone.Tjena
Jo, så är det. Jag vet inte om jag gör något fel i sättet jag mäter!? Ställer klockan emot emerald på sekunden så gott det går sen mäter jag medan jag har klockan på mig.
Vet inte om de bara kör med något instrument när de testar och inte "verklig" gång vill säga
Tjena
Jo, så är det. Jag vet inte om jag gör något fel i sättet jag mäter!? Ställer klockan emot emerald på sekunden så gott det går sen mäter jag medan jag har klockan på mig.
Vet inte om de bara kör med något instrument när de testar och inte "verklig" gång vill säga
Trist
Du borde hänga upp den på en sådan där apparat som mäter gångavvikelse. Har tyvärr ingen själv, annars hade jag gärna hjälpt dig.
Oavsett verkar det som att det blir tredje gången på ett halvår då som du måste in på service med den, hoppas du blir kompenserad av Panerai på något vettigt sätt.
Om samma fel uppstår, efter två reparationer, så har man rätt att antingen häva köpet, eller få varan utbytt.
Absolut. Men med utgångspunkt i att han vill behålla klockan så hoppas jag att han blir adekvat kompenserad.
Trist
Du borde hänga upp den på en sådan där apparat som mäter gångavvikelse. Har tyvärr ingen själv, annars hade jag gärna hjälpt dig.
Oavsett verkar det som att det blir tredje gången på ett halvår då som du måste in på service med den, hoppas du blir kompenserad av Panerai på något vettigt sätt.
Kanske ska ha lite is i magen. [emoji52] Imorgon kanske den håller tiden. Håller tummarnaOk lite observationer.
Fram till klockan var runt midnatt så hade de gått nästan en minut för snabbt.
Sen över natten(hade den på mig) så hade den saktat ner sig och låg 10 sekunder efter när jag kollade på morgonen. Just nu så ligger den 2 sekunder efter
TjenaKanske ska ha lite is i magen. [emoji52] Imorgon kanske den håller tiden. Håller tummarna