• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vet inte hur det är i andra länder, men här i Sverige så får man i alla fall häva ett köp, om säljaren har sålt en produkt och samtidigt gett fel information till kunden.

Exempel: Ja, mobilen har inbyggd GPS.
Hm, nej, den har inte det.
Ok, retur.
 
Jag skrev iaf att för att bli nöjd vill jag antingen ha rätt box+plexi, ekonomisk kompensation eller full refund. Varav det sista alternativet är egentligen sista utvägen. Men vi får se vad han svarar

Jag tycker det är helt rimliga krav, i den ordningen du uppgett dem i synnerhet. Alla handlare av lite rang håller ordning på sina prylar. Att han sen inte kan Panerai, kanske tyckt att alla lådor ser likadana ut och inte lyft upp insert för att kolla - det ska verkligen inte bli ditt problem. Med absolut största sannolikhet sitter någon annan av deras kunder en vacker dag och förvånat lyfter upp sitt insert och hittar ett oväntat plexi (som inte passar).

Ska bli mycket intressant att få veta vem/vilka det är när detta är över.
 
Jag är helt inne på att behålla klockan men han verkar inte vidare medgörlig när det kommer att ta tillbaka för full refund. Han anser att man inte kan kräva att han ska ha koll på alla tillbehör och boxar till Panerai och det var således helt OK att sälja den som "like new from AD, B&P" även om det visar sig att boxen inte är korrekt.

Detta tycker jag rent ut sagt är skitsnack. Proffshandlare får stå för sina produktbeskrivningar. Vet de inte vad de säljer ska de så fan heller skriva som om dom gör det...

Jag skrev iaf att för att bli nöjd vill jag antingen ha rätt box+plexi, ekonomisk kompensation eller full refund. Varav det sista alternativet är egentligen sista utvägen. Men vi får se vad han svarar
Trist händelse, men säljer han like new from AD ja då har säljaren en skyldighet att tillse att det verkligen är så och skall ta sitt ansvar.
 
Jag tycker det är helt rimliga krav, i den ordningen du uppgett dem i synnerhet. Alla handlare av lite rang håller ordning på sina prylar. Att han sen inte kan Panerai, kanske tyckt att alla lådor ser likadana ut och inte lyft upp insert för att kolla - det ska verkligen inte bli ditt problem. Med absolut största sannolikhet sitter någon annan av deras kunder en vacker dag och förvånat lyfter upp sitt insert och hittar ett oväntat plexi (som inte passar).

Ska bli mycket intressant att få veta vem/vilka det är när detta är över.
+1 på det.
Inget snack om saken Bingoraalf, du har helt rätt. Stå på dig!:rage:
 
Litte Bilder på 3721:an i solen med the Smith Ammo!:)
DCA74362-098F-44C8-94B8-99B42127390A.jpg


B2B1E96F-C475-4BF8-950C-6EA8A7FB3A51.jpg
 
Vad säger man.

Hämtade klockan idag

2ecf068ab29f5f039bb4834633367e67.jpg



3d4e70d1c528f80600bd81d781df9722.jpg


7 sekunder fort på 15min, hoppas att det beror på en viss "inkörningstid".....

Dessutom så har jag upptäckt något annat men vill ta det med Nymans först :(
 
Nu börjar jag bli orolig.. Hoppas att det löser sig för dig.
Tjena

Jo vi får hoppas på det men jag har inga förhoppningar.
Alltid när jag fått tillbaka en klocka så har den haft rätt tid. Men skrattade/grät inombords när personen som hjälpte mig blev förvånad att den inte gick rätt och fick ställa in tiden :D innan jag fick klockan
 
Surt, och mycket dålig PR för Panerais serviceavdelning!

Tjena

Jo, så är det. Jag vet inte om jag gör något fel i sättet jag mäter!? Ställer klockan emot emerald på sekunden så gott det går sen mäter jag medan jag har klockan på mig.

Vet inte om de bara kör med något instrument när de testar och inte "verklig" gång vill säga
 
Tjena

Jo, så är det. Jag vet inte om jag gör något fel i sättet jag mäter!? Ställer klockan emot emerald på sekunden så gott det går sen mäter jag medan jag har klockan på mig.

Vet inte om de bara kör med något instrument när de testar och inte "verklig" gång vill säga
Låter inte så kul det där... men jag skulle mäta avvikelsen över längre tid, ett dygn åtminstone.
 
Tjena

Jo, så är det. Jag vet inte om jag gör något fel i sättet jag mäter!? Ställer klockan emot emerald på sekunden så gott det går sen mäter jag medan jag har klockan på mig.

Vet inte om de bara kör med något instrument när de testar och inte "verklig" gång vill säga


Trist :(

Du borde hänga upp den på en sådan där apparat som mäter gångavvikelse. Har tyvärr ingen själv, annars hade jag gärna hjälpt dig.
Oavsett verkar det som att det blir tredje gången på ett halvår då som du måste in på service med den, hoppas du blir kompenserad av Panerai på något vettigt sätt.
 
Trist :(

Du borde hänga upp den på en sådan där apparat som mäter gångavvikelse. Har tyvärr ingen själv, annars hade jag gärna hjälpt dig.
Oavsett verkar det som att det blir tredje gången på ett halvår då som du måste in på service med den, hoppas du blir kompenserad av Panerai på något vettigt sätt.


Om samma fel uppstår, efter två reparationer, så har man rätt att antingen häva köpet, eller få varan utbytt.
 
Panerais egna service center har ett dåligt ryckte överlag har sett och läst om otaliga skräck returer på paneraier som vart inne för service eller garanti jobb.
klockor som kommer tillbaka om o om igen med samma fel som när dom skickades in, eller med repor jack o hack på boetten.
jag hoppas att Nymans snart får ta även inhouseverken för service o reparation dom har en mycket kompetent service avdelning och det skulle även inte behöva ta sån otroligt lång tid som att skicka till Panerai.
 
Trist :(

Du borde hänga upp den på en sådan där apparat som mäter gångavvikelse. Har tyvärr ingen själv, annars hade jag gärna hjälpt dig.
Oavsett verkar det som att det blir tredje gången på ett halvår då som du måste in på service med den, hoppas du blir kompenserad av Panerai på något vettigt sätt.

Tjena

Jag tror att de mäter med en sådan själva och kommer fram till efter några minuter den potentiella avvikelsen över ett dygn.

Tack för omtanken :)
 
Ok lite observationer.

Fram till klockan var runt midnatt så hade de gått nästan en minut för snabbt.

Sen över natten(hade den på mig) så hade den saktat ner sig och låg 10 sekunder efter när jag kollade på morgonen. Just nu så ligger den 2 sekunder efter :D

Om jag tajmar det rätt så kan jag få en hyfsat riktig indikation på vad klockan är haha.
 
Ok lite observationer.

Fram till klockan var runt midnatt så hade de gått nästan en minut för snabbt.

Sen över natten(hade den på mig) så hade den saktat ner sig och låg 10 sekunder efter när jag kollade på morgonen. Just nu så ligger den 2 sekunder efter :D
Kanske ska ha lite is i magen. [emoji52] Imorgon kanske den håller tiden. Håller tummarna
 
......
Lördag kvall (40 sek for snabb)
cdfa3693adc66a43b64c1c1f8df3686b.jpg


Söndag morgon (10 sekunder efter)
7391d4f47f5a680265a99c85271738e2.jpg


Söndag morgon
df0ddaf2d65cde43e758592c4a32c987.jpg


Söndag eftermiddag (15 sek för snabb )
119284fd386d6de2fb26a2e11fd6dd7a.jpg


Söndag kväll (30 sek för snabb och den fortsätter att forta sig)
325372829d6240111ed2aefd872d5b74.jpg


Den är i alla fall fin medan den visar tiden fel haha
 
Tillbaka
Topp