Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En åker imorgon....
Jag misstänker vilken som åker.En åker imorgon....
Behåll den du gillar mest Visste inte ens att du hade JLCnÅker är ryker = säljas
De tar ut varandra lite...eller hur
En åker imorgon....
682Båda är jävligt hårda. Vilken ref är Pannan?
Grymt Najs!Om du inte vill köra 684, känns som din stil
JLC såg ju rätt cool ut!..har alltid haft lite svårt för domEn åker imorgon....
Gillar du 673 så kör. Vill tro att boett och glas är identiska på safir 372 och 673. Ser ingen anledning varför de inte skulle vara det. Det är ju P3000-verk i båda, även om 673 har den versionen med en ytterligare brygga. Jämför:Behöver er expertis
* skiljer det domade glaset på 673 och 372 eller är det samma tjocklek ?
* Skiljer sig det domade glaset på 372 plexi och 372 safir glas ?
* Har tokfastnat för 673, borde jag tänka om och titta på 372, att det inte står Panerai på tavlan, är det OK ?
Roligare att köpa något unikt som 673, många andra har ju 372 !
Hur stor prisskillnad snackar vi mellan 673 och 372?Behöver er expertis
* Har tokfastnat för 673, borde jag tänka om och titta på 372, att det inte står Panerai på tavlan, är det OK ?
372- 9,1k USDHur stor prisskillnad snackar vi mellan 673 och 372?
372 : 83,6k SEK372- 9,1k USD
673- 10,2k USD
Ingen jätteskillnad!
Var köper du klockan?372 : 83,6k SEK
673 : 98,5k SEK
Tittar man på Panerais sida kostar 673 som sagt 10,2k USD (2016), blir ungefär 85 papp.372 : 83,6k SEK
673 : 98,5k SEK
Panerai inkluderar väl heller inte moms när de listar sina priser på hemsidan? Och i USA så varierar ju momsen mellan delstaterna. Dessutom är vi i Sverige inte kända för att ligga i låga änden av prislistornaTittar man på Panerais sida kostar 673 som sagt 10,2k USD (2016), blir ungefär 85 papp.
Krons har en prislapp på 98,5k SEK, verkar vara i saftigaste laget, finns ju beggade att köpa för runt 75k SEK ?
Har inte 673an hos Krons legat väldigt länge? Finns någon prutmån eller är det bomstopp?Tittar man på Panerais sida kostar 673 som sagt 10,2k USD (2016), blir ungefär 85 papp.
Krons har en prislapp på 98,5k SEK, verkar vara i saftigaste laget, finns ju beggade att köpa för runt 75k SEK ?
Tack för upplysningen!, med skatt så ligger den i närheten.Panerai inkluderar väl heller inte moms när de listar sina priser på hemsidan? Och i USA så varierar ju momsen mellan delstaterna. Dessutom är vi i Sverige inte kända för att ligga i låga änden av prislistorna
Om det är samma som den jag såg i fönstret i somras så tycker jag det borde finnas lite prutmån...Har inte 673an hos Krons legat väldigt länge? Finns någon prutmån eller är det bomstopp?
Tror till och med den kom in tidigt i våras om det är samma.Om det är samma som den jag såg i fönstret i somras så tycker jag det borde finnas lite prutmån...
Pruta ska jag, det kan du lita på, minst 8-10% återkommer med feedback !Har inte 673an hos Krons legat väldigt länge? Finns någon prutmån eller är det bomstopp?
Gör det. Pratas ju om att Panerai är notoriskt svårprutat, så återkoppla gärna.Pruta ska jag, det kan du lita på, minst 8-10% återkommer med feedback !
Rainer Schuster (köpt klocklådor av honom förut) säljer en helt ny för runt 70 på C24. Dock kan man självklart inte jämföra gråhandlarpriser med Krons/Nymans. Men lite grann borde du kunna pruta tycker man.Tittar man på Panerais sida kostar 673 som sagt 10,2k USD (2016), blir ungefär 85 papp.
Behöver er expertis
Är inte bryggan enbart en följd av att de uppdaterat verket?Gillar du 673 så kör. Vill tro att boett och glas är identiska på safir 372 och 673. Ser ingen anledning varför de inte skulle vara det. Det är ju P3000-verk i båda, även om 673 har den versionen med en ytterligare brygga. Jämför:
673
372
Nej, finns olika versioner av urverket. Exempelvis sitter P3000 i min 736 (från 2017), men den har tidigare iterationen av urverket utan dubbla bryggor.Är inte bryggan enbart en följd av att de uppdaterat verket?
WOW, vilket pris, funderar nu på och ta ett flyg till Tyskland!Rainer Schuster (köpt klocklådor av honom förut) säljer en helt ny för runt 70 på C24. Dock kan man självklart inte jämföra gråhandlarpriser med Krons/Nymans. Men lite grann borde du kunna pruta tycker man.
https://www.chrono24.se/panerai/lum...e-3-days---special-ed---pam673--id6164445.htm
Jag köpte som känt en Bronzo, PAM736 och PAM620 hos Panerais Boutique i Milano för ett tag sen. Kunde garanterat fått tag i en 620 mycket billigare någon annanstans. Men å andra sidan ledde det till att jag fick köpa Bronzon. Dessutom kommer Panerai att bjuda mig och en vän på en resa till Schweiz och deras fabrik i Neuchâtel inom en snar framtid (samma som @Palenkovich, @RicVin, @micke_s och några till var på). Så jag ångrar självklart ingenting.
Min poäng är att man borde se över sina alternativ noggrant innan man bestämmer sig. Du kanske vill bygga en långsiktig relation med Krons och då kan det vara värt det ändå.
Behöver er expertis
Kör 673. Det är i övrigt samma klocka men coolare än 372.
Testa skriv med honom lite via C24 och se om du kan ordna pickup Som sagt, antar att det där är samma Rainer Schuster som jag köpte klocklådorna av. Vore helt sjukt annars.WOW, vilket pris, funderar nu på och ta ett flyg till Tyskland!
Tack för informationen och jag förstår precis vad du menar
Ok. Tack för klargörandet.Nej, finns olika versioner av urverket. Exempelvis sitter P3000 i min 736 (från 2017), men den har tidigare iterationen av urverket utan dubbla bryggor.